Ja by som to do súvisu so železnicou nedával, skôr s časovým hľadiskom. KE chceli mať koňku už v roku 1884 a aj napriek tomu, že sa nevýhodné projekty zamietali, v roku 1891 sa koňka postaviť stihla. V BA v tom čase takisto zamietali projekty (prvý myslím v r. 1881), avšak koňka sa nepostavila a mesto uvažovalo priamo o električke. Zaujímavosťou je tiež, že pôvodný návrh, ktorý sa v roku 1893 prijal, znel na výstavbu konskej železnice, ale bol zmenený na mestkú koľajovú dopravu na elektrický pohon.
Tá polovičná obsaditeľnosť sa dá krásne odstrániť inštaláciou dočasných panelov z opačnej strany zastávky a nastupovalo by sa oboma stranami. Veď potrebuješ aj cestou späť, ak ideš po tom istom úseku, ale už v protismere, mať na opačnej strane aj provizórne zastávky. Jedinou nevýhodou je akurát to, že cestujúci musia prejsť k vozidlu, ktoré má z ich strany dvere. Na nete by sa určite našli fotky, kde je to pekne vidieť. Myslím, že aj v Plzni to tak bolo pred rokom.
S tou neprezieravosťou som to myslel tak, že BA mohla tiež najprv prejaviť záujem postaviť konskú dráhu a potom by už s rozchodom nemala problém. Otázne je, či sa vtedy vôbec nad týmito vecami uvažovalo.
Ja som ho zhliadol v Sobotu z 83-ky pri medzi zastavkami Sokolska a SAV. Nic moc, videl som ho iba zozadu a chvilu. No nic moc... Teda to ako som ho videl, nie trolejbus.
re: dupe zatekanie v tuneli, teda pardon v krabustej diere ustalo. tuto zimu uz nevisia stalagmity zo stropu. dovod jednoduchy, opravili vodkovod na kopci a ajhla prestalo zatekat.
A tramvaje duniace tam po tych koxotschych BKVckach tomu kopcu urcite neprospievaju. Radsej by ani nemali stavat podhradie, lebo aj tak sa cely kopec na to zvali, vratane hradu.
hej ! ja som okolo pol desiatej videl na obxodnej behat jednu elektricku so sedadlami pozakryvanymi igelitom.ale cislo neviem... moze byt,ze to bola jedna z tyx suprav...
Uvidime ci sa vobec niekedy bude rekonstrovat. Tu sa vzdy len hovori - "O rok na to budu peniaze" a skutek utek
Inac podla toho clanku http://rail.sk/skhist/tunely/brat.htm by tunel nemal byt po statickej stranke v zlom stave. Jediny problem je jeho netesnost a presakujuca voda.
Inac vraj cely hradny kopec je uz staticky naruseny. Povodne unikove chodby z hradu do tunela (pripadne aj pod Dunaj) sa v 80-tych rokoch vraj nielen zamurovavali ale aj odstrelovali v poodzemi. Pred par rokmi boli v tych miestach znacne uniky pitnej vody z potrubi, co len viac narusilo kopec. Organova sala bratislavskeho hradu je na tom vraj dost zle - kazdu chvilu tam chodia statici premeriavat trhliny v stenach - takze cely kopec je asi v pohybe
No, ešte treba spraviť Obchodnú, Radlinského... vôbec tých debilov, čo "priečnu os" naprojektovali, postavili, skolaudovali a prevzali, by som do radu pobil. Tak odflákaná robota, to sa len tak nevidí.
I.
Ty koxo, fakt? To by chcelo ist tam niekedy naozaj kuknut... Najlepsie ked sa bude rekonstuovat tunel. Ale udajne to nebude toto leto, ale az o rok, lebo nie su peniaze... Toto leto sa spravi iba Kapucinska.
Ten kryt tam naozaj je. (pred rokom som v nom bol aj s Maxom) Vchod je na prvy pohlad len bezpecnostny vyklenok. Nachadza sa asi 50 metrov od vstupu do tunela zo strany staromestskej ulice. Ciastocne ho prekryva potrubie, preto sa tam da tazko dostat - bud podliezt, alebo presplhat - kazdopadne odporucam monterky a pracovne rukavice
Vstup do krytu tvoti 5 metrov dlha chodba - Napravo su zbytky socialnych zariadeni. Samotny kryt tvori 30 - 50 m dlha tunalova rura, podobna tej v elektrickovom tuneli, akurat je asi o 50 % sirsia. Po lavej strane je este priestranna chodba, sucastou ktorej su zbytky socialnych zariadeni a sprch. Tato cjodba nas dovedie az na povrch - do arealu rozostavaneho stalinovho muzea. Konkretne na latrinu. A vy sa nachadzate na jej dne;-)
Inac v celom kryte je hrozny bordel - handry, plechovky od sprejov, pozbyte flase a iny humus. Okrem ineho aj zbytky z konstrukcii poschodovych posteli.
Jo a ak tam xete ist, odporucam radsej v lete, ked je mensia pravdepodobnost vyskytu bezdakov v tomto priestore :o)
fobust