Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #25867:

S tou neprezieravosťou som to myslel tak, že BA mohla tiež najprv prejaviť záujem postaviť konskú dráhu a potom by už s rozchodom nemala problém. Otázne je, či sa vtedy vôbec nad týmito vecami uvažovalo.
gypista: pekna reklama 😃

Ked budem mat pred poslednou pisomkou zase 30% tak sa ozvem (:
Reply on: gypista #25881:
To si mal povedat ked som potreboval zapocet 😃
Reply on: Vestansky #25882:

Ja som ho zhliadol v Sobotu z 83-ky pri medzi zastavkami Sokolska a SAV. Nic moc, videl som ho iba zozadu a chvilu. No nic moc... Teda to ako som ho videl, nie trolejbus. 🙂
Vcera som videl trolejbus 21 Tr Skoda.
Sorry za offtopic, ale ked viete o niekom kto potrebuje doucovanie z matiky, tak sa mi ozvite mailom. Vdaka.
Reply on: fobust #25879:
naco plytvat energiou, ved elektricka si rozsvieti 😃
Reply on: bigmac #25878:

Tak by hadam aj mohli rozvietit, ked tam uz netzateka. 🙂
re: dupe zatekanie v tuneli, teda pardon v krabustej diere ustalo. tuto zimu uz nevisia stalagmity zo stropu. dovod jednoduchy, opravili vodkovod na kopci a ajhla prestalo zatekat.
Reply on: DuPe #25875:

A tramvaje duniace tam po tych koxotschych BKVckach tomu kopcu urcite neprospievaju. Radsej by ani nemali stavat podhradie, lebo aj tak sa cely kopec na to zvali, vratane hradu. 😞
Reply on: fobust #25871:
hej ! ja som okolo pol desiatej videl na obxodnej behat jednu elektricku so sedadlami pozakryvanymi igelitom.ale cislo neviem... moze byt,ze to bola jedna z tyx suprav...
Reply on: fobust #25873:


Uvidime ci sa vobec niekedy bude rekonstrovat. Tu sa vzdy len hovori - "O rok na to budu peniaze" a skutek utek 😞

Inac podla toho clanku http://rail.sk/skhist/tunely/brat.htm by tunel nemal byt po statickej stranke v zlom stave. Jediny problem je jeho netesnost a presakujuca voda.

Inac vraj cely hradny kopec je uz staticky naruseny. Povodne unikove chodby z hradu do tunela (pripadne aj pod Dunaj) sa v 80-tych rokoch vraj nielen zamurovavali ale aj odstrelovali v poodzemi. Pred par rokmi boli v tych miestach znacne uniky pitnej vody z potrubi, co len viac narusilo kopec. Organova sala bratislavskeho hradu je na tom vraj dost zle - kazdu chvilu tam chodia statici premeriavat trhliny v stenach - takze cely kopec je asi v pohybe 😞
Reply on: fobust #25873:
No, ešte treba spraviť Obchodnú, Radlinského... vôbec tých debilov, čo "priečnu os" naprojektovali, postavili, skolaudovali a prevzali, by som do radu pobil. Tak odflákaná robota, to sa len tak nevidí.
I.
Reply on: DuPe #25872:

Ty koxo, fakt? To by chcelo ist tam niekedy naozaj kuknut... Najlepsie ked sa bude rekonstuovat tunel. Ale udajne to nebude toto leto, ale az o rok, lebo nie su peniaze... 😞 Toto leto sa spravi iba Kapucinska. 😞
Reply on: si #25839:


Protiletecky kryt v elektrickovom tuneli:

Ten kryt tam naozaj je. (pred rokom som v nom bol aj s Maxom) Vchod je na prvy pohlad len bezpecnostny vyklenok. Nachadza sa asi 50 metrov od vstupu do tunela zo strany staromestskej ulice. Ciastocne ho prekryva potrubie, preto sa tam da tazko dostat - bud podliezt, alebo presplhat - kazdopadne odporucam monterky a pracovne rukavice 😉
Vstup do krytu tvoti 5 metrov dlha chodba - Napravo su zbytky socialnych zariadeni. Samotny kryt tvori 30 - 50 m dlha tunalova rura, podobna tej v elektrickovom tuneli, akurat je asi o 50 % sirsia. Po lavej strane je este priestranna chodba, sucastou ktorej su zbytky socialnych zariadeni a sprch. Tato cjodba nas dovedie az na povrch - do arealu rozostavaneho stalinovho muzea. Konkretne na latrinu. A vy sa nachadzate na jej dne;-)

Inac v celom kryte je hrozny bordel - handry, plechovky od sprejov, pozbyte flase a iny humus. Okrem ineho aj zbytky z konstrukcii poschodovych posteli.

Jo a ak tam xete ist, odporucam radsej v lete, ked je mensia pravdepodobnost vyskytu bezdakov v tomto priestore :o)
Dosla mi SMS, ze 7783+7784 a 7785+7786 behaju po meste na skusobnych jazdach!
Reply on: S499.1023 #25869:

Nepochopil si co som mylslel, takze:
Zberacom nad prvym podvozkom otocim/zablokujem vyhybku. Zacnem supravou ist cez nu. Otazke je, ci sa dostane prantograf nad prvym podovzkom skor pod cidlo uvolnenia vyhybky ako pantograf nad 4. podvozkom na blokovanie. Chapes? Neviem ako to je presne, ale mohlo by to vyjst. Vsak je to iba o 6,4 metra viac ako na 2xT3. 🙂 O tych rekonstruckiach na zobojsmernenie T4 som pocul, ale este nic nevidel. Keby sme mali K5AR, tak mame pokoj. 🙂
Reply on: fobust #25865:
S tými výhybkami to je samozrejme úplná momotina. 2*T6 má zberač o hodne ďalej, že:-)? Okrem asi dvoch miest sa v BA dala všade stavať výhybka elektricky aj pri tlačení vlnitoplechovky. No a keby neotočil reverz (v riadenom voze musí byť v 0) tak by nič neroztrhol, akurát by mu to nešlo:-).
Proste technicky nie je problém, stačí vyrobiť do kríža zapojenú hadicu a dosadiť na vozy dopredu koncové svetlá a červené odrazky.
Inak Germánci rpbili takú rekonštrukciu, že dorábali tramwajom (T3, T4, KT4) na druhú stranu dvere, takže aj PX bola plná kapacita - vzniklo čosi ako T5C5.
I.
Reply on: tr3mp #25863:
My sme to prešli kedysi dávno celé ešte s dvoma kolegami z DP cestou z darovani krvi na Partizánskej:-). A potom sme priamo v tuneli veľa pekne popili a nakoniec sme vyliezli zo Žižkovej k parlamentu (vtedy ešte len stavbe:-) ). Chodba bola plná humusu, zdochnutých holubov a iných lahôdok ale prejsť sa dala celá. Dnes sa už myslím do tunela nedá vyjsť:-(.
I.
Reply on: Sarko #25846:
Prečo by bolo 1000 mm vtedy neprezieravých? O nejakých mačkopsoch sa vtedy ešte nikomu ani nesnívalo, 1000 mm rozchod mal lacnejšiu výstavbu, prevádzku i údržbu, menší záber pôdy, pri vtedajších rýchlostiach to bohate stačilo atď. Len škoda že sa najneskôr pri veľkej rekonštrukcii a dostavbe karloveskej radiály (prípadne už pri výstavbe vozovne Cífer) nepristúpilo k zmene rozchodu, ale vtedy to zase nebolo možné z pseudostrategických dôvodov - blízkosť št. hr. a potenciálne využívanie el. siete rakúskymi neutrálnymi agresormi na prepravu imperialisticko-agresorských nákladných vagónov...bola to veru paranoidná doba.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.