Iste, keď vedľa rekonštruujem traťovú koľaj, tak si do nej naxxbem panely s provizórnymi nástupišťami. Ta to možno v Košicoch tak zrobice, ale inde sa trate robia rovné a nie kúskované húsenicoidné:-).
Ja by som to do súvisu so železnicou nedával, skôr s časovým hľadiskom. KE chceli mať koňku už v roku 1884 a aj napriek tomu, že sa nevýhodné projekty zamietali, v roku 1891 sa koňka postaviť stihla. V BA v tom čase takisto zamietali projekty (prvý myslím v r. 1881), avšak koňka sa nepostavila a mesto uvažovalo priamo o električke. Zaujímavosťou je tiež, že pôvodný návrh, ktorý sa v roku 1893 prijal, znel na výstavbu konskej železnice, ale bol zmenený na mestkú koľajovú dopravu na elektrický pohon.
Tá polovičná obsaditeľnosť sa dá krásne odstrániť inštaláciou dočasných panelov z opačnej strany zastávky a nastupovalo by sa oboma stranami. Veď potrebuješ aj cestou späť, ak ideš po tom istom úseku, ale už v protismere, mať na opačnej strane aj provizórne zastávky. Jedinou nevýhodou je akurát to, že cestujúci musia prejsť k vozidlu, ktoré má z ich strany dvere. Na nete by sa určite našli fotky, kde je to pekne vidieť. Myslím, že aj v Plzni to tak bolo pred rokom.
S tou neprezieravosťou som to myslel tak, že BA mohla tiež najprv prejaviť záujem postaviť konskú dráhu a potom by už s rozchodom nemala problém. Otázne je, či sa vtedy vôbec nad týmito vecami uvažovalo.
Ja som ho zhliadol v Sobotu z 83-ky pri medzi zastavkami Sokolska a SAV. Nic moc, videl som ho iba zozadu a chvilu. No nic moc... Teda to ako som ho videl, nie trolejbus.
re: dupe zatekanie v tuneli, teda pardon v krabustej diere ustalo. tuto zimu uz nevisia stalagmity zo stropu. dovod jednoduchy, opravili vodkovod na kopci a ajhla prestalo zatekat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Juro