V sobotu, dna 21.2.2004 o 14.00 hod sa kona demonstracia proti oploteniu ambasady USA. Miesto konania: Hviezdoslavovo nam. [priestor pred usa velvyslanectvom]. Blizsie informacie na: marian.ju@atlas.sk V pripade, ze nemozte prist osobne, poslite prosim tento mail co najviac znamym. Zastavme tento absurdny napad, kym je cas!
re sdf: v roku 90 este jazdilo na L12 v povodnej neokliestenej verzii 24 kurzov pri spickovom intervale 4minuty. v r.1994 pocet kurzov neviem, ale cela siet presla na tzv. jednotny prekladany grafikon, kde bol 12min celodenny interval pre E a T. Skus sa nakontaktovat na kolegu Kocana, ma v tom pocitacovy prehlad.
Jenki: To je zaujímavé, že stačí napísať mierne ironický príspevok a odpoveď sa hneď nájde. Ale samozrejme odpoveď ma potešila a nemecké prevádzky si bližšie preštudujem.
Iste, keď vedľa rekonštruujem traťovú koľaj, tak si do nej naxxbem panely s provizórnymi nástupišťami. Ta to možno v Košicoch tak zrobice, ale inde sa trate robia rovné a nie kúskované húsenicoidné:-).
Ja by som to do súvisu so železnicou nedával, skôr s časovým hľadiskom. KE chceli mať koňku už v roku 1884 a aj napriek tomu, že sa nevýhodné projekty zamietali, v roku 1891 sa koňka postaviť stihla. V BA v tom čase takisto zamietali projekty (prvý myslím v r. 1881), avšak koňka sa nepostavila a mesto uvažovalo priamo o električke. Zaujímavosťou je tiež, že pôvodný návrh, ktorý sa v roku 1893 prijal, znel na výstavbu konskej železnice, ale bol zmenený na mestkú koľajovú dopravu na elektrický pohon.
Tá polovičná obsaditeľnosť sa dá krásne odstrániť inštaláciou dočasných panelov z opačnej strany zastávky a nastupovalo by sa oboma stranami. Veď potrebuješ aj cestou späť, ak ideš po tom istom úseku, ale už v protismere, mať na opačnej strane aj provizórne zastávky. Jedinou nevýhodou je akurát to, že cestujúci musia prejsť k vozidlu, ktoré má z ich strany dvere. Na nete by sa určite našli fotky, kde je to pekne vidieť. Myslím, že aj v Plzni to tak bolo pred rokom.
S tou neprezieravosťou som to myslel tak, že BA mohla tiež najprv prejaviť záujem postaviť konskú dráhu a potom by už s rozchodom nemala problém. Otázne je, či sa vtedy vôbec nad týmito vecami uvažovalo.
Sarko
Ja by som to do súvisu so železnicou nedával, skôr s časovým hľadiskom. KE chceli mať koňku už v roku 1884 a aj napriek tomu, že sa nevýhodné projekty zamietali, v roku 1891 sa koňka postaviť stihla. V BA v tom čase takisto zamietali projekty (prvý myslím v r. 1881), avšak koňka sa nepostavila a mesto uvažovalo priamo o električke. Zaujímavosťou je tiež, že pôvodný návrh, ktorý sa v roku 1893 prijal, znel na výstavbu konskej železnice, ale bol zmenený na mestkú koľajovú dopravu na elektrický pohon.