Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jenki: To je zaujímavé, že stačí napísať mierne ironický príspevok a odpoveď sa hneď nájde. 🙂 Ale samozrejme odpoveď ma potešila a nemecké prevádzky si bližšie preštudujem.
Reply on: Jenki #25897:
Díky za doplnění, alespoň nebudu muset rejt v knihách:-).
I.
Mate niekto info o intervaloch elektriciek v rokoch 1990-1994?
Rad to porovnal s dnesnym stavom.
Reply on: Sarko #25895:


Pár měst s koňkou 1435mm a el. tramvají 1000mm : Aachen, Mannheim / Ludwigshafen, Wuppertal, Stuttgart...

Divnej Tádžikistán 🙂
Reply on: Sarko #25895:
to "Prdelí Xobě" vyzera zaujimavejsie 😃 aj ked to tak nie je
Reply on: S499.1023 #25892:

No ja nehovorím o KE, tu sme PX myslím nikdy nemali, ale o mestách, kde PX fungovalo.

Inak ja som počul aj o verzii, že v PX to písmeno "X" znamená ">
Reply on: S499.1023 #25893:

V pohode, ani ja neviem vsetko naspamat. 🙂
Reply on: fobust #25891:
Si myslíš, že som encyklopédia:-)? Doma pozriem, potom poviem.
I.
Reply on: Sarko #25888:
Iste, keď vedľa rekonštruujem traťovú koľaj, tak si do nej naxxbem panely s provizórnymi nástupišťami. Ta to možno v Košicoch tak zrobice, ale inde sa trate robia rovné a nie kúskované húsenicoidné:-).
Reply on: S499.1023 #25890:

Napriklad?
Reply on: Sarko #25886:
Boli aj mestá s 1435 mm konkou a následne 1000 mm el. tram.
I.
Reply on: Juro #25887:

Ja by som to do súvisu so železnicou nedával, skôr s časovým hľadiskom. KE chceli mať koňku už v roku 1884 a aj napriek tomu, že sa nevýhodné projekty zamietali, v roku 1891 sa koňka postaviť stihla. V BA v tom čase takisto zamietali projekty (prvý myslím v r. 1881), avšak koňka sa nepostavila a mesto uvažovalo priamo o električke. Zaujímavosťou je tiež, že pôvodný návrh, ktorý sa v roku 1893 prijal, znel na výstavbu konskej železnice, ale bol zmenený na mestkú koľajovú dopravu na elektrický pohon.
Reply on: fobust #25862:

Tá polovičná obsaditeľnosť sa dá krásne odstrániť inštaláciou dočasných panelov z opačnej strany zastávky a nastupovalo by sa oboma stranami. Veď potrebuješ aj cestou späť, ak ideš po tom istom úseku, ale už v protismere, mať na opačnej strane aj provizórne zastávky. Jedinou nevýhodou je akurát to, že cestujúci musia prejsť k vozidlu, ktoré má z ich strany dvere. Na nete by sa určite našli fotky, kde je to pekne vidieť. Myslím, že aj v Plzni to tak bolo pred rokom.
Reply on: Sarko #25886:
No v BA sa konská dráha už asi považovala za prekonanú, veď tu predtým už bola konská železnica BA - TT - Sereď.
Reply on: S499.1023 #25867:

S tou neprezieravosťou som to myslel tak, že BA mohla tiež najprv prejaviť záujem postaviť konskú dráhu a potom by už s rozchodom nemala problém. Otázne je, či sa vtedy vôbec nad týmito vecami uvažovalo.
gypista: pekna reklama 😃

Ked budem mat pred poslednou pisomkou zase 30% tak sa ozvem (:
Reply on: gypista #25881:
To si mal povedat ked som potreboval zapocet 😃
Reply on: Vestansky #25882:

Ja som ho zhliadol v Sobotu z 83-ky pri medzi zastavkami Sokolska a SAV. Nic moc, videl som ho iba zozadu a chvilu. No nic moc... Teda to ako som ho videl, nie trolejbus. 🙂
Vcera som videl trolejbus 21 Tr Skoda.
Sorry za offtopic, ale ked viete o niekom kto potrebuje doucovanie z matiky, tak sa mi ozvite mailom. Vdaka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.