Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: punxnotdead #25168:
A co mame pouzivat ak nie MHD? 🙂
mhd je ****vina a malo by ist cele do srotu a vsetci co sa o to zaujimate ste curaci
Reply on: J #25165:
Mozno by stacilo, keby ti, co maju na starosti odpadkove kose, kazdy den zapisovali chybajuce CP na zastavkach, a dorucili to vylepovacom.
Ale co sa tyka pojazdnosti vylepovacov, je samozrejme, ze by mali mat nejake auto alebo skuter... 🙂
Reply on: J #25164:
No sé.
Re #25165 J: To by bolo super!!!
Inak keď už o tých skútroch? Koľko je vylepovačov CP a noviniek na zastávky? Lebo keby bol jeden, ktorému by sa kúpil skúter so strechov, tak musí za jeden deň prebehnúť celú Petržalku aj s J+R+Č ak nie viac ak kontroluje CP. Myslím si, že by sa ušetrilo na mzdách vylepovačov, ktorý vylepujú CP často nekvalitme. Keby bol za to zodpovedný jeden človek, tak je to lahšie kontrolovateľné a CP by boli častejšie pod okom vylepovača a tak by sa zabezpečilo skoré nahradenie strhnutého CP.
Myslím, že by to malo veľa výhod a všetkých viac ako 1200 zastávok by mohlo byť skontrolovaných pridobrom systéme za pár dní.
Ale možno to nie je dobrý nápad.
Reply on: Vodič Autobusu č.93 #25160:
Que
Reply on: J #25161:
Teda vetou: " Nie zle ste ma pochopili, ja som súhlasil s týmto prerozdelovaním daní, no mal sa meniť už tento rok.", som myslel, že súhlasím so súčasným prerozdelovaním daní do dátumu 1.1.2004.
Je jasné, že keby taký nebol, tak obce a mestá za Váhom jednoducho umrú. Bolo nevyhnutné takéto prerozdelovanie mať a keby sme nevstúpili do EU, súhlasil by som snim aj teraz.
Aj keď v čechách FD prebehla už dávnejšie avšak neviem ako sa to prejavilo na chudobnejších regiónoch ako Vysočina,...
Už vyše dvoch týždňov sa na prvom vozni jednej súpravy linky č.11 zle zatvárajú stredné dvere. Aj týmto DPB preukazuje úroveň račianskeho servisu vozdiel ...
Andy: To ani pán boh nevie.

Galiyosha: Peniaze vybraté z daní celonárodných spoločností sa od tohto roka rozdelujú podielovo medzi obce podľa počtu obyvateľov. Bratislava tým prišla o 280 miliónov. Čo keď si zobereš, že firmy na Slovensku na daniach zaplatili 29,3mld korún je zanedbateľné z celkového podielu.

HDP má niekoľko výpočtov. Najpoužívanejší je tento a používa ho aj SR:
výdavková (spotrebná): HDP=C+I+G+X-M
I-súkromné hrubé domáce investície (ráta sa sem len : investície podnikov do budov a zariadení=tvorba hrubého fixného kapitálu; výstavba bytov a domov; investičné zásoby)
G-výdavky vlády na nákup tovarov a služieb (nie transferové platby)
X-export
M-import
C-výdavky obyvatelstva na osobnú spotrebu

Potom sú ešte dva typy výpočtov a to:
produkčná (tovarová, výrobná): HDP=F+T+D
F-platby faktorom (príjmy)- pridané hodnoty jednotlivých výrobcov=rozdiel medzi tržbami firmy a nákladmi na nákup medziproduktov
T-čisté dane (príjmy vlády). Ide o celkové príjmy z daní mínus transfery, úroky a subvencie platené všetkými úrovňami vlády.
D-odpisy

a

dôchodková: HDP=C+S+T+R

-pomocou príjmov jednotlivých subjektov, ktoré získavajú za služby výrobných
faktorov:
*hrubé mzdy
*čisté úroky
*renty
*hrubý zisk
*dôchodok firiem zapísaných v živnostenskom registri
*amortizácia
*nepriame dane

C-výdavky obyvatelstva na osobnú spotrebu
S-celkové úspory obyvatelstva (domácností) a podnikov vo forme odpisov a nerozdeleného zisku
R-transferové platby domácností

Papry, Vladimír, Igorko: Nie zle ste ma pochopili, ja som súhlasil s týmto prerozdelovaním daní, no mal sa meniť už tento rok. Lebo už tento rok sú tu peniaze, ktoré ekonomicky zaostalejšie regióny môžu čerpať. Veď predsa nie je možné, že Bratislava produkuje a ostatok Slovenska bude živiť a ešte aj nemôže čerpať peniaze z fondov. Musíte uznať že to nie je voči hlanému mestu fér. Preto by Bratislava mala dosťať peniaze, ktoré sa tu vytvoria a to hlavne na DPH. Práve DPH je najväčšou príjmovou položkou v štátnom rozpočte a Bratislava má skutočne vysokú spotrebu (DPH, spotrebné dane).
Dôvod, prečo to bolo posunuté až na 1.1.2005 ( http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/1386FAF3B596BFD1C1256D8E00307D57?OpenDocument ) je podľa mňa prozaický a to, že vláda vedela o miernej až veľkej neschopnosti čerpania fondov, to však hlavné mesto nemusí zaujímať a s tým sa mala vysporiadať vláda. Aj keď posledné návšetvy z E. komisie hovoria o vysokej pripravenosti a že sme dobehli to čo sme strácali. Aká bude realita uvidíme, ja len dúfam, že v roku 2005 bude môcť byť spokojná aj Bratislava aj východ a stred a že sa tieto regióny začnú vysokým tempom rozbiehať. Je to jediný spoôsob spravodlivosti v daňovom systéme. A ja viem, že ľudia spoza Váhu sú schopný tak ako ľudia v Bratislave a že to dokážu a že nám tých peňazí z EU ešte bude málo.
Dúfam,že som to konečne napísal jasne a že ste pochopili, že necítim nevraživosť voči mimobratislavčanom etc. Práve naopak, Bratislava je s nimi krajšia. Nádhrená Slovenčina a otvorené srdcia týchoto ľudí je ako liek na dušu Bratislavčanou, plnej arogantnosti a chodenia bez úsmevu na tvári. Ešte že tu máme toľko študákov 🙂

Čo sa MHDčky týka - minimálne sa finančné suchoty týkajú vozového parku, tratí a údržby (čiastočne), vzkm. No veľa ostatných vecí ako prístup, chuť, snaha žiadne peniaze nekúpia.

Papry and co. sorry za pravopisné chyby 🙂
Vodič Autobusu č.93

Vodič Autobusu č.93

Mam jeden dotaz . DP nakupil vozidla niejakej talianskej znački a ku každým dvom vozidlam dostal jeden skuter kto sa bude na tých skutroch voziť ? mozno Zachar zo Sinom . 🙂
Reply on: COLOR #25134:
Veď vidím.
Reply on: J #25137:

"300. Mierová Generálny investor Bratislavy rekonštrukcia Mierová ul., I. etapa 03/2004 11/2004" - tak to som teda zvedavy, ci to bude od 03/2004, lebo uz dva roky sa termin posuva...
Reply on: fobust #25156:

Nie náhodou Federálneho ministerstva dopravy? Už sa mi totiž stalo, že vodič električky po fotografovaní "jeho" vozidla si pýtal povolenie FMD, čo na tom, že také ministerstvo už pekných pár rokov neexistuje... 🙂
Reply on: Peter #25155:

To je predmetom statneho tajomstva! 🙂
Vie mi niekto opísať spôsob upratovania busov a elin v jednotlivých vozovniach DPB. Kedy sa to robí, ako, koľko upratovačov a podobne? Díky.
Reply on: fobust #25153:

No hej, tie Brecknelly ma zaujímali, pretože predtým sa používali len Lekovy a Sécherony, tak ma zaujímalo, či objavenie Brecknellov je náhodné alebo je to nejaká cielená výmena. Ale chápem, je to tajné... 🙂
Reply on: Sarko #25152:

Vsetky T6A5 maju polpantografy. Znacky: Lekov, Secheron (novsie) a tusim su dve ktore maju tie tenke Brecknell & Willis, ci ako sa to vola.... 🙂

Ale nie ze sa to objavi na imhd! 🙂
Reply on: Sarko #25060:

Vie niekto odpovedať na moju otázku, koľko bratislavkých T6 má polpantografy ako kotasie K2 a či sa vymieňaju cielene?
Reply on: S499.1023 #25147:
DPB ma toooooooolko informacii rozneho druhu a charakteru, ktore by bolo logicke aby zverejnil, ale podla nich je vsetko TAJNE! {A hlavne to nedavajte na internet!} :-]
Reply on: S499.1023 #25149:

Ani mne sa nezda ze ma sirku 2.4 metra... No v Bratislave by to vyzeralo inak. Nielen ze by pekne zakryl kolajnice, ale aj by sa na prvych sto metroch vykolajil. 🙂 Udajne sa da upravit na rozchod 1000 mm a rozsirit ho na 2.5 metra tiez asi nebude problem. Problem bude to, ze je to najdrahsia tramvaj na svete... Do Bratislavy by som ho bral, ale realne by nam ovela viac pomohlo nieco ine...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.