Teda vetou: " Nie zle ste ma pochopili, ja som súhlasil s týmto prerozdelovaním daní, no mal sa meniť už tento rok.", som myslel, že súhlasím so súčasným prerozdelovaním daní do dátumu 1.1.2004.
Je jasné, že keby taký nebol, tak obce a mestá za Váhom jednoducho umrú. Bolo nevyhnutné takéto prerozdelovanie mať a keby sme nevstúpili do EU, súhlasil by som snim aj teraz.
Aj keď v čechách FD prebehla už dávnejšie avšak neviem ako sa to prejavilo na chudobnejších regiónoch ako Vysočina,...
Už vyše dvoch týždňov sa na prvom vozni jednej súpravy linky č.11 zle zatvárajú stredné dvere. Aj týmto DPB preukazuje úroveň račianskeho servisu vozdiel ...
Galiyosha: Peniaze vybraté z daní celonárodných spoločností sa od tohto roka rozdelujú podielovo medzi obce podľa počtu obyvateľov. Bratislava tým prišla o 280 miliónov. Čo keď si zobereš, že firmy na Slovensku na daniach zaplatili 29,3mld korún je zanedbateľné z celkového podielu.
HDP má niekoľko výpočtov. Najpoužívanejší je tento a používa ho aj SR:
výdavková (spotrebná): HDP=C+I+G+X-M
I-súkromné hrubé domáce investície (ráta sa sem len : investície podnikov do budov a zariadení=tvorba hrubého fixného kapitálu; výstavba bytov a domov; investičné zásoby)
G-výdavky vlády na nákup tovarov a služieb (nie transferové platby)
X-export
M-import
C-výdavky obyvatelstva na osobnú spotrebu
Potom sú ešte dva typy výpočtov a to:
produkčná (tovarová, výrobná): HDP=F+T+D
F-platby faktorom (príjmy)- pridané hodnoty jednotlivých výrobcov=rozdiel medzi tržbami firmy a nákladmi na nákup medziproduktov
T-čisté dane (príjmy vlády). Ide o celkové príjmy z daní mínus transfery, úroky a subvencie platené všetkými úrovňami vlády.
D-odpisy
a
dôchodková: HDP=C+S+T+R
-pomocou príjmov jednotlivých subjektov, ktoré získavajú za služby výrobných
faktorov:
*hrubé mzdy
*čisté úroky
*renty
*hrubý zisk
*dôchodok firiem zapísaných v živnostenskom registri
*amortizácia
*nepriame dane
C-výdavky obyvatelstva na osobnú spotrebu
S-celkové úspory obyvatelstva (domácností) a podnikov vo forme odpisov a nerozdeleného zisku
R-transferové platby domácností
Papry, Vladimír, Igorko: Nie zle ste ma pochopili, ja som súhlasil s týmto prerozdelovaním daní, no mal sa meniť už tento rok. Lebo už tento rok sú tu peniaze, ktoré ekonomicky zaostalejšie regióny môžu čerpať. Veď predsa nie je možné, že Bratislava produkuje a ostatok Slovenska bude živiť a ešte aj nemôže čerpať peniaze z fondov. Musíte uznať že to nie je voči hlanému mestu fér. Preto by Bratislava mala dosťať peniaze, ktoré sa tu vytvoria a to hlavne na DPH. Práve DPH je najväčšou príjmovou položkou v štátnom rozpočte a Bratislava má skutočne vysokú spotrebu (DPH, spotrebné dane).
Dôvod, prečo to bolo posunuté až na 1.1.2005 ( http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/1386FAF3B596BFD1C1256D8E00307D57?OpenDocument ) je podľa mňa prozaický a to, že vláda vedela o miernej až veľkej neschopnosti čerpania fondov, to však hlavné mesto nemusí zaujímať a s tým sa mala vysporiadať vláda. Aj keď posledné návšetvy z E. komisie hovoria o vysokej pripravenosti a že sme dobehli to čo sme strácali. Aká bude realita uvidíme, ja len dúfam, že v roku 2005 bude môcť byť spokojná aj Bratislava aj východ a stred a že sa tieto regióny začnú vysokým tempom rozbiehať. Je to jediný spoôsob spravodlivosti v daňovom systéme. A ja viem, že ľudia spoza Váhu sú schopný tak ako ľudia v Bratislave a že to dokážu a že nám tých peňazí z EU ešte bude málo.
Dúfam,že som to konečne napísal jasne a že ste pochopili, že necítim nevraživosť voči mimobratislavčanom etc. Práve naopak, Bratislava je s nimi krajšia. Nádhrená Slovenčina a otvorené srdcia týchoto ľudí je ako liek na dušu Bratislavčanou, plnej arogantnosti a chodenia bez úsmevu na tvári. Ešte že tu máme toľko študákov
Čo sa MHDčky týka - minimálne sa finančné suchoty týkajú vozového parku, tratí a údržby (čiastočne), vzkm. No veľa ostatných vecí ako prístup, chuť, snaha žiadne peniaze nekúpia.
Mam jeden dotaz . DP nakupil vozidla niejakej talianskej znački a ku každým dvom vozidlam dostal jeden skuter kto sa bude na tých skutroch voziť ? mozno Zachar zo Sinom .
"300. Mierová Generálny investor Bratislavy rekonštrukcia Mierová ul., I. etapa 03/2004 11/2004" - tak to som teda zvedavy, ci to bude od 03/2004, lebo uz dva roky sa termin posuva...
Nie náhodou Federálneho ministerstva dopravy? Už sa mi totiž stalo, že vodič električky po fotografovaní "jeho" vozidla si pýtal povolenie FMD, čo na tom, že také ministerstvo už pekných pár rokov neexistuje...
No hej, tie Brecknelly ma zaujímali, pretože predtým sa používali len Lekovy a Sécherony, tak ma zaujímalo, či objavenie Brecknellov je náhodné alebo je to nejaká cielená výmena. Ale chápem, je to tajné...
DPB ma toooooooolko informacii rozneho druhu a charakteru, ktore by bolo logicke aby zverejnil, ale podla nich je vsetko TAJNE! {A hlavne to nedavajte na internet!} :-]
Ani mne sa nezda ze ma sirku 2.4 metra... No v Bratislave by to vyzeralo inak. Nielen ze by pekne zakryl kolajnice, ale aj by sa na prvych sto metroch vykolajil. Udajne sa da upravit na rozchod 1000 mm a rozsirit ho na 2.5 metra tiez asi nebude problem. Problem bude to, ze je to najdrahsia tramvaj na svete... Do Bratislavy by som ho bral, ale realne by nam ovela viac pomohlo nieco ine...
Hej, pozám ULF. Inak šírka je podľa údajov výrobcu 2,4 m ale vozidlo na to rozhodne nevyzerá - vždy na mňa posobí dojmom, že ledva zakrýva koľajnice:-).
Bratislava živí ostatok Slovenska? Tak vieš čo? Navrhni osamostatnenie Bratislavy. Takéto debilné reči viedli už k rozdeleniu ČSR, tak kľudne pokračujte.
I.
Neexistuje nové vozidlo, s ktorým by neboli problémy.
A od istého času odmietam prijímať informácie, ktoré sú sprevádzané tým "ale nikomu to nehovor". NEch si ich autor strčí za klobúk. Ak sú s trejsinou skutočne také problémy, malo by byť záujmom DPB aby ich čo najviac medializoval (jednak tlak na výrobcu ohľadne zvýšenia kvality, jednak možnosť zvýšenia ceny). Pokiaľ to chce zatĺkať a tváriť sa aké bombastické vozidlo kúpil, nech sa páči.
Inak trejsiny v podstate toho istého typu jazdia v Hradci, také isté ale už s pomocným pohonom aj v Przni a bez nejakých zásadných problémov.
I.
S499.1023
A od istého času odmietam prijímať informácie, ktoré sú sprevádzané tým "ale nikomu to nehovor". NEch si ich autor strčí za klobúk. Ak sú s trejsinou skutočne také problémy, malo by byť záujmom DPB aby ich čo najviac medializoval (jednak tlak na výrobcu ohľadne zvýšenia kvality, jednak možnosť zvýšenia ceny). Pokiaľ to chce zatĺkať a tváriť sa aké bombastické vozidlo kúpil, nech sa páči.
Inak trejsiny v podstate toho istého typu jazdia v Hradci, také isté ale už s pomocným pohonom aj v Przni a bez nejakých zásadných problémov.
I.