Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: upravovač fotiek #251107:
Ty si ten dovod potom, preco L37 ide 23minut z Lanfranconi na Patronku 23 minut. 😆
Reply on: henko151 #251115:
Veď reč je o tých elinách. Zjednotiť to.
Reply on: Dadino #251117:
Nie, vľavo stačí malý s číslom linky ako vzadu.
Reply on: MarkoBA #251116:
Mne na celej "novele" vadi to, ze nijak neriesi ze linka ma X variantov tras a trasu/ciel clovek vidi len spredu,zboku a vnutri. No ak by sme mali napriklad viedensky model oddelenia tras napriklad 21 a 21A tak je to o dost prehladnejsie aj ked vidno len 21A zozadu a z lavej strany (nedverovej).
Reply on: MarkoBA #251116:
To akože chápem správne, že každý voz musí mať z každej strany transparent ako majú naše vozy vpredu a na pravej strane?
Reply on: tosomja #251113:
V Bratislave to už nejaký piatok je (okrem električiek).
Reply on: Vladimír #251111:
Možno by bolo používateľom MHD konečne férové povedať, že Bratislava v súčastnosti nemá ani na aktuálny komfort fungovania DPB. A aj keby sa zásadne zvýšila efektivita riadenia, tak je to proste nad ekonomické možnosti mesta. Nehovoriac o tom, že personálna politika DPB spôsobí znefunkčnenie DPB v dlhodobom horizonte, čo sa potom nebude dať zmeniť ani naliatim peňazí, pretože ľudský kapitál sa buduje roky.
Týmto by sa konečne mohla inšpirovať Bratislava. Verejná doprava by sa zrýchlila a po pár mesiacoch by sa mohlo zrušiť to otravné hlásenie vo vozidlách MHD.
https://www.aktuality.sk/clanok/ooQulSY/vsetky-zastavky-v-trencianskej-mhd-su-od-piatku-na-znamenie/
Reply on: Vladimír #251096:
Keby tam Jančura nebol prišiel, tak by MinDop nezdvojnásobilo objednávku, pretože ZSSK to bolo proste jedno.
Nie som žiadny nekritický obdivovateľ Jančuru, sám s ním ako držiteľ InBusiness takmer vôbec nejazdím ale ako impulz na rozhýbanie nikdysatotaknerobilo národných dopravcov je výborný.
Reply on: Andrej #251105:
Nerozumiem, prečo to takto hrotíš.

Na 7,5-minútové intervaly na všetkých trasách ekonomicky nemáme, tak ako na to nemajú ani iné, či už porovnateľné alebo dokonca bohatšie mestá.

Nepoužiteľnosť 15-minútového intervalu je Tvoja subjektívna interpretácia. Naopak, ja som čítal západoeurópsku odbornú štúdiu, ktorá 15-minútový interval označila ako hornú hranicu, pri ktorej sú cestujúci ešte ochotní prichádzať na zastávku a čakať náhodne, bez poznania presného cestovného poriadku.

Nesystémové intervaly sa "neodmietame naučiť". Nesystémové intervaly sme tu už mali, máme s nimi skúsenosti, poznáme ich vlastnosti a vývojom sme dospeli k tomu, že systémové sú lepšie. Možno o 30-50 rokov sa bude verejná doprava robiť inak, ale momentálne sú trendy v prospech systémových intervalov.
Reply on: Valec #251108:
Presne tak. Pocit hustejšej premávky v Brne vzniká tým, že radiál je viac a väčšina liniek z nich prechádza okolo hl. n.

Bratislavský štandard na električkovú radiálu je špička 4-5 min., sedlo 5 min., víkend 7,5 min.

Brniansky štandard na električkovú radiálu je špička 5 alebo 5-6 min., sedlo 6-7 min., víkend 10 min.

Pozn.: Aj v Bratislave aj v Brne sú úseky, kde sa jazdí viac alebo menej ako v uvedenom štandarde.
Reply on: si #251104:
Skús si pozrieť taký Bremen (podobne veľké mesto ako Bratislava). V sobotu sú v plnom intervale na električkách len 9-19, v nedelu sú počas dňa na 20 min intervale (resp. cca 10 min intervale v dvojlinkových úsekoch), ráno 30 min. intervaly.
Samozrejme slabá nedela môže byť spôsobená zatvorenými obchodmi.

Reply on: si #251104:
No ja ti odporúčam si tie intervaly naozaj pozrieť. Lebo v nedeľu ráno (jazdia električkové linky v intervaloch 10 až 30 minút (podľa toho, čo je pre koho ráno). To, že jazdia na dohľad je dané tým, že tým centrom prechádzajú všetky linky a tých liniek je viac (dané veľkosťou siete). Takže aj pri 30 min. intervale a ôsmych linkách (napr. pred Hlavním nádražím) nie je problém vidieť zo zastávky v jednom momente 4 súpravy.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: B K #251106:
Dôvod, prečo využívam auto.
Pre tých, ktorí sa hrajú na sekundy, intervaly, atď.:

https://www.youtube.com/watch?v=0CZVH01WWGA

Odchod zo zastávky Lanfraconi v čase videa 37:xx, príjazd na zastávku Patrónka 1:00:xx...čiže 23 minút...v CP 6 min. 🤕
Reply on: Vladimír #251101:
Nuž, keď silou mocou to tak chcete tak by bolo vhodné aby všade jazdili linky v 7,5 minútovom takte. Možno v niektorých oblastiach to bude plytvanie zdrojmi aby jazdili v takom hustom intervale, ale keďže odmietate sa naučiť na nesystémové intervaly tak iné riešenie proste nie je. 15 minútové intervaly na linkách ktoré nejazdia na okrajových častiach mesta ako sú Lieskovec a Ketelec by bolo vhodné ihneď odstrániť.
Reply on: Vladimír #251103:
nuz, nechce sa mi hladat cisla a intervaly, ale take nedaleke mesto porovnatelnej velkosti (Brno), nedela rano, elektricky (aspon v centre/stanica) jazdia doslova na dohlad, na jeden krizovatkovy cyklus po jednej trati obvykle prejdu dva vlaky; interval medzi vozidlami aj na jednotlivych linkach taky ze sa Ti neoplati spekulovat nad tym kedy co pojde (ano, mozno su tam aj linky kde ten interval taky nie je, cestak som nepozeral, len som videl co chodi okolo)
porovnaj so situaciou v rovnakom case v BA kdesi pri blumentali alebo na kamennom namesti, kde sa tych elektrickovych liniek vyskytuje v ramci siete pokope asi najviac, aby to nebolo skreslene tym ze si kdesi na okraji siete....
ale iste, aj v europe sa urcite daju najst podobne velke mesta ktore su na tom este horsie ako miestne vallove castejsie ako metro.....
Reply on: Salomon #251026:
A je primerané porovnávať intervaly na linkách v Mníchove alebo Hamburgu s tými, ktoré sú v Bratislave, keď ide o počtom obyvateľov neporovnateľné mestá?

To potom môžeme dávať lekcie na diskusnom fóre MHD Žilina, že nemajú také intervaly ako má Bratislava.

Treba porovnávať porovnávateľné. Aj v najvyspelejších častiach Európy sú funkčné systémy MHD, ktoré bežia na 15 alebo 30-minútových intervaloch.
Reply on: Dezerter #251037:
Veľmi správny príklad toho, ako nastavenie "vlastného" intervalu rozbilo nadväznosti, a teda aj toho, ako nesystémový interval znižuje používateľskú skúsenosť s verejnou dopravou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.