Mne na celej "novele" vadi to, ze nijak neriesi ze linka ma X variantov tras a trasu/ciel clovek vidi len spredu,zboku a vnutri. No ak by sme mali napriklad viedensky model oddelenia tras napriklad 21 a 21A tak je to o dost prehladnejsie aj ked vidno len 21A zozadu a z lavej strany (nedverovej).
Možno by bolo používateľom MHD konečne férové povedať, že Bratislava v súčastnosti nemá ani na aktuálny komfort fungovania DPB. A aj keby sa zásadne zvýšila efektivita riadenia, tak je to proste nad ekonomické možnosti mesta. Nehovoriac o tom, že personálna politika DPB spôsobí znefunkčnenie DPB v dlhodobom horizonte, čo sa potom nebude dať zmeniť ani naliatim peňazí, pretože ľudský kapitál sa buduje roky.
Keby tam Jančura nebol prišiel, tak by MinDop nezdvojnásobilo objednávku, pretože ZSSK to bolo proste jedno.
Nie som žiadny nekritický obdivovateľ Jančuru, sám s ním ako držiteľ InBusiness takmer vôbec nejazdím ale ako impulz na rozhýbanie nikdysatotaknerobilo národných dopravcov je výborný.
Na 7,5-minútové intervaly na všetkých trasách ekonomicky nemáme, tak ako na to nemajú ani iné, či už porovnateľné alebo dokonca bohatšie mestá.
Nepoužiteľnosť 15-minútového intervalu je Tvoja subjektívna interpretácia. Naopak, ja som čítal západoeurópsku odbornú štúdiu, ktorá 15-minútový interval označila ako hornú hranicu, pri ktorej sú cestujúci ešte ochotní prichádzať na zastávku a čakať náhodne, bez poznania presného cestovného poriadku.
Nesystémové intervaly sa "neodmietame naučiť". Nesystémové intervaly sme tu už mali, máme s nimi skúsenosti, poznáme ich vlastnosti a vývojom sme dospeli k tomu, že systémové sú lepšie. Možno o 30-50 rokov sa bude verejná doprava robiť inak, ale momentálne sú trendy v prospech systémových intervalov.
Skús si pozrieť taký Bremen (podobne veľké mesto ako Bratislava). V sobotu sú v plnom intervale na električkách len 9-19, v nedelu sú počas dňa na 20 min intervale (resp. cca 10 min intervale v dvojlinkových úsekoch), ráno 30 min. intervaly.
Samozrejme slabá nedela môže byť spôsobená zatvorenými obchodmi.
No ja ti odporúčam si tie intervaly naozaj pozrieť. Lebo v nedeľu ráno (jazdia električkové linky v intervaloch 10 až 30 minút (podľa toho, čo je pre koho ráno). To, že jazdia na dohľad je dané tým, že tým centrom prechádzajú všetky linky a tých liniek je viac (dané veľkosťou siete). Takže aj pri 30 min. intervale a ôsmych linkách (napr. pred Hlavním nádražím) nie je problém vidieť zo zastávky v jednom momente 4 súpravy.
Nuž, keď silou mocou to tak chcete tak by bolo vhodné aby všade jazdili linky v 7,5 minútovom takte. Možno v niektorých oblastiach to bude plytvanie zdrojmi aby jazdili v takom hustom intervale, ale keďže odmietate sa naučiť na nesystémové intervaly tak iné riešenie proste nie je. 15 minútové intervaly na linkách ktoré nejazdia na okrajových častiach mesta ako sú Lieskovec a Ketelec by bolo vhodné ihneď odstrániť.
nuz, nechce sa mi hladat cisla a intervaly, ale take nedaleke mesto porovnatelnej velkosti (Brno), nedela rano, elektricky (aspon v centre/stanica) jazdia doslova na dohlad, na jeden krizovatkovy cyklus po jednej trati obvykle prejdu dva vlaky; interval medzi vozidlami aj na jednotlivych linkach taky ze sa Ti neoplati spekulovat nad tym kedy co pojde (ano, mozno su tam aj linky kde ten interval taky nie je, cestak som nepozeral, len som videl co chodi okolo)
porovnaj so situaciou v rovnakom case v BA kdesi pri blumentali alebo na kamennom namesti, kde sa tych elektrickovych liniek vyskytuje v ramci siete pokope asi najviac, aby to nebolo skreslene tym ze si kdesi na okraji siete....
ale iste, aj v europe sa urcite daju najst podobne velke mesta ktore su na tom este horsie ako miestne vallove castejsie ako metro.....
A je primerané porovnávať intervaly na linkách v Mníchove alebo Hamburgu s tými, ktoré sú v Bratislave, keď ide o počtom obyvateľov neporovnateľné mestá?
To potom môžeme dávať lekcie na diskusnom fóre MHD Žilina, že nemajú také intervaly ako má Bratislava.
Treba porovnávať porovnávateľné. Aj v najvyspelejších častiach Európy sú funkčné systémy MHD, ktoré bežia na 15 alebo 30-minútových intervaloch.
Veľmi správny príklad toho, ako nastavenie "vlastného" intervalu rozbilo nadväznosti, a teda aj toho, ako nesystémový interval znižuje používateľskú skúsenosť s verejnou dopravou.
"Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém."
Ak sa bavíme o 2-, 3-, 4-minútových intervaloch, tak to samozrejme platí. Ale pri dlhších intervaloch je ich vzájomná kompatibilita určite dôležitá, pretože umožňuje stavať systémové nadväznosti.
Jančura má vyborný marketing, ale nie. Už Ti Vladimír odpísal v #251096.
Ministerstvo v 2012 vyňalo IC vlaky spod objednávky štátu a voľné vlkm investovalo do zdvojnásobenia intervalu na 131 a prostredníctvom priameho zadania, ktoré bolo vtedy legálne dalo kontrakt RegioJetu. Tá trať nie je zisková a Jančura by nemal absolútne žiadny dôvod dobrovoľne duplovať odchody a vytvárať si tak stratu (odhliadnuc od toho, že všetky zmluvy sú na internete, takže sa vieš sám presvedčiť)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
Nie som žiadny nekritický obdivovateľ Jančuru, sám s ním ako držiteľ InBusiness takmer vôbec nejazdím ale ako impulz na rozhýbanie nikdysatotaknerobilo národných dopravcov je výborný.