A neplatí 365-dňová tolerancia voči celej zmluve a dá sa ešte do 14.11.2022 jazdiť na rikšách najideálnejšie nulakrát do dňa?
Aj keď už máme jún, viac ako polroka od začiatku platnosti a napríklad nové označníky sa ani len nechystajú, ochranné prvky na kotúčoch zas je vec, čo nepotrebuje mesačné prípravy a implementáciu.
Na všetko sa zámerne kašle, a ešte k tomu nikto nič nerieši. Nemám preto dôvod si myslieť, že sa to zmení od uplynutia 1 roku.
Tiež som nad tým premýšľal. Ekonomicky by to nemal byť problém, príjmy z pokút by násobne prevyšovali mzdu tých ľudí. Vezmi si že už len na označení vozidla v rozpore so štandardom sa dá na každom kontrolovanom spojí uložiť 100€ a na väčšine spojov ďalších 100€ za nefunkčné hlásenie zastávok.
O tej pokute čo by Arriva platila keby si BSK účtoval 500€ za každú zastávku v BSK na ktorej nie je správny označník (okrem Senca, žel. stanice asi všetky mimo BA), prípadne 1000€ za každý chýbajúci označník (tých tiež nie je málo) ani nehovorím.
A ešte nezabúdajme na to že lístky vydávané v autobusoch nemajú povinné ochranné prvky (5000€ za každý kotúč).
Ak si dobre pamätám, sankcie technicky musí udeľovať BSK keďže s ním má Arriva zmluvný vzťah (aj keď kontroly by predpokladám vykonávali zamestnanci BID). Čiže ak neudelili oni nič, tak sa problém nerieši.
Na mieste ostatných účastníkov tendra by som bol dosť rozčarovaný - to mohol každý podliezť cenu keby vedel že nebude musieť zmluvu plniť.
Ked som sa pytal na konci marca, tak okrem tych sankcii, za ktore bola bezplatna doprava, nebolo udelene nic. Vsetko vraj riesi a zjednava napravu BID.
Navrhujem pre autobusy zrušiť uvádzanie (ne)klimatizovanosti vozidla na virtuálnych tabuliach, takto je to čisté zavádzanie Už ani neviem, kedy som stretol nejaký bus iný než Otokar s funkčnou a zapnutou klímou. Tie nedávno upgradnuté SOR šerble to isté. Česť veľmi občasným výnimkám...
Podať reklamáciu a žiadať vrátenie neoprávnene naúčtovaného cestovného. Ideálne niekde v procese aj poučia dotknutého vodiča, ale pri Arrive by som sa nedivil už vôbec ničomu.
Inak to nie je novinka, problémy s uznávaním lístkov sa v nejakej miere objavujú od vzniku systému v 2016 - akurát Slovak Lines bol aspoň veľmi promptný v riešení reklamácii (rozumej vracaní cestovného, nie že by problém odstránili). To že za 8 rokov tu nie sú dotknuté strany schopné vyriešiť aby sa v IDS uznávali lístky IDS vypovedá o ich schopnosti. Doteraz bola výhovorkou neochota/neschopnosť SL. Teraz má BSK silnú zmluvu s Arrivou, vrátane sankcií, a výsledok je nulanič (okej, to je nefér, reálne sa situácia ešte zhoršila).
Dnes som bol prvýkrát pozrieť v teréne ako Arriva funguje a v najbližších dňoch sa chystám vyžiadať si info od BSK či vôbec uložili nejaké sankcie za porušenie štandardov. Nedodržuje sa skoro nič.
Pri vlakoch sa označujú na stanici. Potom si treba označiť v predstihu , nejaké minúty ujdú.
Čo som pozeral ceny vlakov , lístok kúpený od železníc je lacnejší ako lístok z automatu. Do Kútov je 2.72Eur a lístok z automatu na zóny stojí vyše 4 eurá.
Môžem mu to vysvetľovať . On si hovorí svoje dookola. Počíta aj zónu 100 ale hovorím mu že idem zo 101 aj tak si hovorí svoje. Keby som išiel z Marianky na ten lístok do Záhorskej Bystrice do zóny 101 , čo by povedal , či platí. Potom by som ešte prestúpil na č. 37 na konečnú do Záh. Bystrice a prišiel by revízor v č. 37 , mal by to uznať.
Mimo Bratislavy sú tiež automaty na lístky po dedinách alebo sa lístok kupuje od vodiča?
V Kútoch nie je označovač? Označovač je v autobuse, nie?
Inak by mal platiť? Je to v rámci zóny 101 a potom 215.
Tieto zónové lístky čo sa kupujú v automate v Bratislave sa môžu používať aj mimo Bratislavy? Napríklad , môžem taký lístok použiť z Malaciek do Kútov?
Valec