Rád ťa doplním o mesto kde boli trolejbusy tiež v samostatnej číselnej rade.
Tým mestom bol Mníchov.
V rokoch 1948-1961 mali trolejbusy samostatnú číselnú radu 30-39. Boli zavedené dve linky, označené ako O32 a O33.
December 1961, kedy mesto Mníchov má zmeny v cestovných poriadkoch, prečíslovali a boli tiež v samostatnom číselnom rade. Dostali čísla O41 a O42.
V roku 1965 prečíslované na O58 a E58
Posledná premávka trolejbusov bola 29.4.1966.
Keď mesto Mníchov zavádzalo oblastné značenie, číslo 41 dostal autobus premávajúci po identickej trase ale od Romanplatz,
predĺžená po Moosach.
V rokoch 2002-2005 sa zaviedli MetroBusy a číslo 41 sa prečislovalo na 51. Majú však nočnú linku 41.
Záver: sú krajiny ktoré nezatracujú históriu kdežto my, ju rady zatracujeme!
ŽST Senec: zastavkove infotabule už štvrtý rok nefungujú, centrálna tabuľa aktuálne áno - v decembri ju vypli, aby kvôli výpadkom Arrivy a zssk to nemietlo cestujúcich. Koncom januára to zase zapli, lenže svieti tam minuloročný grafikon vlakov). No tak to absolútne nie je metuce fakt teda
Dátum a čas nevedia nastaviť, to sa dalo vedieť už dávnejšie.
Tabuľu spravuje BID.
Priaznivci MHD a ekologicky priateľskej dopravy (teda nielen šotouši) vždy za pražskými trolejbusmi (oprávnene) smútili. Spomínali na "staré zlaté časy s trolejbusmi", ktoré mali čísla liniek 51-63, tak sa tradicionalisticky chceli k týmto číslam vrátiť. Ako som napísal - je to jedna z logických možností. Netvrdím, že najlepšia, ale jedna zo štandardných, tak prečo nie? A čísla t-busov v samostatnom rade? Bratislava 11-18, potom 201-222, Plzeň (11-16), aj Brno to tak dlho malo, Miláno, Manchester (211-219), skrátka nie je to nič výnimočné, môžete ma doplniť. Ono je to skôr tak, že mestá, ktoré zavádzali t-busy medzi prvými, im vyhradili samostatný rad. A mestá, ktoré už mali rozsiahlu autobusovú sieť, keď začali elektrifikovať dopravu, zostali na pôvodných číslach liniek. Keď v BA prečíslovali narýchlo t-13-15 a 17-18 na 213-215 a 217-218, bolo to núdzové riešenie, pretože sa to riešilo doslova "zo dňa na deň". Skrátka ktosi rozhodol, že treba urýchlene zriadiť e-13, tak sa operatívne preznačila t-13->213. Pár dní len táto linka, niekto chcel tuším aj vymyslieť iný systém pre všetky t-busy, ale nakoniec prečíslovali - pokiaľ sa pamätám - ešte v tom istom týždni - aj ostatné linky. Vtedy boli a-busy na číslach 20 - tuším - niekde okolo 54. Kľudne sa dali t-busy prečíslovať do samostatnej desiatky, či už 6x, 7x, 8x alebo 9x (1xx boli expresné autobusy). No a potom by k nim postupne autobusy "dorástli" a oddelený rad by skončil. Lenže to by tu niekto nesmel vymýšľať s oblastným číslovaním...
Chápem, ale je to vlastne naozaj tak? Máte niekto prehľad, v akej časti trolejbusových prevádzok sú trolejbusy vedené v samostatnom číselnom rade čisto na základe odlišnosti svojej trakcie? Ja nie a možno by stálo za to to zistiť...
A čo budú v Prahe robiť, keď budú mať na nejakej linke čisto elektrobusy? Tiež ju prečíslujú do samostatného radu?
A v neposlednom rade, ak ide o brnkanie na nostalgickú strunu, ak dobre čítam a počítam, celá história predošlej trolejbusovej dopravy v Prahe trvala 36 rokov a skončila v roku 1972. Linka 119 údajne premáva vo viacmenej tejto trase a s výnimkou nejakých 3 či 4 rokov pod týmto číslom od roku 1966. To je 56 rokov...
Ako že čo s tým, no nechať tam 119, ja tam naozaj nevidím žiaden problém na riešenie. Prečíslovanie má imho nula praktických výhod a minimálne jednu značnú nevýhodu - že všetky materiály, ktoré roky či desaťročia uvádzali, že z letiska na metro ide 119, budú zrazu neaktuálne...
No šotouši chcú mať trolejbusy v Prahe na starých číslach liniek. Preto 140->58, lebo tam to je naozaj v trase pôvodnej t-58. Podobne na Strahov a do Jinoníc sa využijú čísla t-busov, ktoré tam kedysi jazdili. Len na to letisko t-busy nejazdili, tak čo s tým? A do Chuchle zasa nebudú jazdiť, tak sa ponúkla tá 59-ka. Je to podľa bratislavského vzoru 209->49 i keď podľa oblastného číslovania by mohlo byť 46 (aj podľa dávnejšie zrušenej z-206). Ale cestujúci z cudziny je väčšinou v Prahe prvýkrát a pokiaľ opakovane a nie je šotouš, starú Belu si pamätá, že má ísť 119-kou... A Pražák sa naučí.
V tom prípade by 59 musela namiesto na letisko jazdiť do Velké Chuchle... Prečíslovať takto turisticky exponovanú linku mi príde číre bláznovstvo. Asi sa tam šotouši po nadobudnutí moci trochu utrhli z reťaze, možno bude aj nejaká tá zástavka Centrum časom...
Kvalita tvojich bola dnom vzdy, nielen 2 tyzdne.
No ale mozeme sa o tom porozpravat. Co ti pride ako dno? Ze si neobjektivny, zaslepeny a nevies si priznat, ze sa tu plakalo, vykrikovalo ako bola sutaz usita na SOR 18 s 5 dverami?
Mňa prekvapuje, že v Prahe sa autobusové linky prečíslujú do samostatného autobusového radu? Je to skôr nostalgia, alebo si ľudia tie staré čísla trolejbusov nebodaj pamätajú?
Salomon
Tým mestom bol Mníchov.
V rokoch 1948-1961 mali trolejbusy samostatnú číselnú radu 30-39. Boli zavedené dve linky, označené ako O32 a O33.
December 1961, kedy mesto Mníchov má zmeny v cestovných poriadkoch, prečíslovali a boli tiež v samostatnom číselnom rade. Dostali čísla O41 a O42.
V roku 1965 prečíslované na O58 a E58
Posledná premávka trolejbusov bola 29.4.1966.
Keď mesto Mníchov zavádzalo oblastné značenie, číslo 41 dostal autobus premávajúci po identickej trase ale od Romanplatz,
predĺžená po Moosach.
V rokoch 2002-2005 sa zaviedli MetroBusy a číslo 41 sa prečislovalo na 51. Majú však nočnú linku 41.
Záver: sú krajiny ktoré nezatracujú históriu kdežto my, ju rady zatracujeme!