Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #242539:
Pokud jsou mé informace správné, tak ano. Ale rovněž jsem se doslechl, že dodávka pro Bratislavu není jistá. Údajně se čeká na dotaci. DPB vysoutěžil pouze rámcový kontrakt. Nebo jsou již nějaké novější informace? Díky
Reply on: Martin1983 #242538:
Ten "náš" 24 metrový voz dostal oznacenie Skoda 29Tr ? 🙂
Reply on: ceres #242530:
Škodovka se na kloubové trolejbusy do Prahy hlásila s modelem 27Tr, tedy s karoserií Solaris. Z pohledu tříčlánkových trolejbusů by výsledky výběrového řízení měly být ohlášeny snad ještě tento měsíc. Dá se předpokládat, že to bude Škoda 29Tr (Solaris). Karosérii TEMSA má Škodovka zatím pouze pro délkovou variantu 12 m. Vzhledem ke konkurenčnímu tlaku, který v posledních letech zažívá trolejbusový trh ve střední Evropě (SOR, Bogdan, HESS, Belkomunmaš, Solaris-CAF), můžeme předpokládat prakticky již pouze vozy Škoda-Temsa. U kloubáku bude otázkou času než ho v Turecku zbouchají dohromady.
Reply on: Ptg33 #242533:
Snazis sa prerazit ako humorista ?
Reply on: diky #242534:
Tak ako mesto + NDS (v prípade prepojenia s poliankami) + Tesco by sa na to mohli zložiť. A určite by šli na to zobrať aj eurofondy ak by sa to spravilo bezbariérové a s cyklocestou.
Reply on: Ptg33 #242533:
Každá doba má svoje plusy i mínusy a s ňou spojené aj kľúčové osobnosti, vozidlá, linky a organizáciu dopravy. Ja osobne vnímam aktuálne vedenie ako jedno z najlepších v novodobých dejinách, ale určite som rád, že máš vlastný názor a kľudne tu môžeme otvoriť diskusiu a zhodnotiť dianie v DPB počas jednotlivých riaditeľov. 🙂
Reply on: Andrej #242525:
No veď toto bol môj prvý návrh, v podstate najjednoduchšie riešenie pri ktorom by ostala plnohodnotná obsluha Tesca (dokonca by tam mohlo stáť aj viacej autobusov) a nezdržovalo by sa zachádzkou. Svetelná signalizácia tam je, len ju doplniť o prechod pre chodcov. Lávku s ohľadom na financie ozaj nik nevybuduje 😞 iba ak samotný obchodný dom
Priatelia, mozem vyhlasit ze najlepsia MHD v BA bola prave za pana generalneho riaditela Ing. Jana Zachara. Vtedy bola MHD na dobrej urovni. Revizori vtedy boli chlapmi, teraz su poslusnymi chalanmi. Vtedy sa respektovali rozhodnutia DPB, dnes nema ziadnu autoritu a cestujuci maju zbytocne milion prav a ako keby boli bohmi sveta. Vtedy sa respektovalo co povie DPB. Za hrozny stav vozidiel a neudrzbu nemohol pan Zachar ale cestujuci ktori sa nevedia spravat vo vozoch. Preto sa vtedy nekupovali nove vozy. Keby cestujuci mali kultivovane spravanie tak by aj DPB malo k nim lepsi pristup a nenadavali by im pri odpovedi. Teraz sa zbytocne robi vsetko pre cestujucich ale nic pre vedenie DPB. Vedenie DPB si zasluzilo svoje, cestujuci nie. Prajem si aby sa tato doba vratila.
Reply on: Dispecer #242531:
Vďaka. A do BA sa na hybridné sóla vlastne hlásili s čím?
Reply on: ceres #242530:
Temsa nemá kĺbový autobus, takže ani karosériu na kĺbový trolejbus... Kdesi na českých weboch sa objavila informácia, že Škoda prišla s karosériou SOR.
Reply on: trolejbus6207 #242529:
S akou karosériou súťažila Škoda? Solaris či Temsa?
SOR po Bratislave uspel s parciálmi aj v Prahe - tu s kĺbom TNS18 - https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-do-prahy-doda-sor-porazil-skodu-a-hess/
Reply on: Arrivaderci #242527:
Tá lávka by nebola zlé riešenie, len neviem, kto by to zafinancoval. Najreálnejšie by bolo asi vybudovanie zastávky a prechodu v odstavnom pruhu oproti OMW, ako to navrhoval diky.
Reply on: Andrej #242525:
Ono podla mna by mohla byt na 2 miestach ta zastavka
1) Ako je food court Galerie (by sa mohol spravit nadchod ponad cestu zo zastavky smer centrum a priamo do food courtu)
2) za vyjazdom na D2 a napojenim na zadny vchod Galerie (opat s lavkou) - toto by ale bolo horsie riesenie ako prve.

Ano ano, fuj zla lavka bla bla bla, ale rovno by sa mohla vyuzit aj na prepojenie Galerie a Polianok pre chodcov a cyklistov, aj s ohladom, ze na Poliankach je vystavba bytov.
Reply on: zakaznik #242516:
železničná a celkovo akákoľvek dopravná sieť by sa pri porovnávaní medzi územiami mala charakterizovať hustotou v km trás na km^2 územia, nie dĺžkou v km. Praktické vysvetlenie: V Luxembursku by mohli mať železnicu na každom kilometri v poludníkovom aj rovnobežkovom smere a aj tak by nedosiahli dĺžku Transsibírskej magistrály. Ale neboj sa, už som to musel vysvetľovať aj spolužiakom, ktorí už mali absolvovanú geografiu dopravy.
Reply on: diky #242524:
Ale zas predstava, ze by vacsina liniek nezastavovala pri tom Tescu sa mi zda absurdna. Predsa len je to vyznamny bod a generuje dopyt.

Podla mna by bolo najlahsie riesenie zriadit zastavku hned oproti tomu Tescu a la Bory Mall, hned pri odbocke aby tam bola nejaka svetelna signalizacia. A mali by tam stat vsetky linky co jazdia po Lamacskej ceste.
Reply on: N/A #242519:
Ale veď nevravím, že tam nič nemá jazdiť, ale tu bol návrh, že tam má jazdiť viac liniek ako jedna z mestskej časti. Proste spraviť ozaj seriózny prieskum ako často a z ktorej časti je tam potrebné spojenie. Tu ide o správne nastavenie, aby 95% cestujúcich nemuselo ísť zbytočne zachádzkou. Keby to zachádzanie netrvalo toľko, tak nie je žiadny problém (napríklad smer von z mesta je to akceptovateľné). No nič, Dopravný podnik má ako sa tu správne píše možnosť analýz koľko ľudí zachádzka reálne obmedzuje a koľko ju aj využíva. Určite sa význam nákupného centra zmenil po sprevádzkovaní Borov (odišli odtiaľ aj známe značky) a aj dopyt cestujúcich je menší ako bol pred pár rokmi.
A pohodka, veď len diskutujeme 🙂 aj tak sa najbližší rok nič neudeje a potom určite podľa iného ako tu našej diskusie. A možno sa potom ozaj prekope celá lokalita už s ohľadom na fungujúcu nemocnicu BORY + spoplatnenú diaľnicu.
Reply on: Qwertzuiop #242521:
minimalne v Raci zopar takychto mensich obchodov (dlhodobo) jestvuje, predpokladam ale ze vacsina z nich ak nie vsetky su asi vo vlastnych priestoroch a okrem toho aj ich ponuka je pre miestnych co ich poznaju zaujimava....
druha vec je, ze si treba uvedomit ze z potravin, masa a podobneho sortimentu sa milionarom asi nestanes a cely ten prijem je v tych malych obchodoch taktiez tvrdo odrobeny (obvykle tam pracuje cela rodina ktora ani nema kedy ist spolu na nejaku dovolenku)
Reply on: Qwertzuiop #242521:
"Najepšie by bolo ak by takéto IADcentrické kovové krabice ani nevznikali."

No dalsia vznika na mieste Istropolisu. 100m odtial Central, 1000m odtial Polus.
Najepšie by bolo ak by takéto IADcentrické kovové krabice ani nevznikali. Nemuseli by sme sa o tom teraz baviť. Detto Avion, Bory Mall a ostatné. Predstavte si tie všetky obchody na uliciach mesta, ako kedysi. Tolko života odrazu v uliciach. Azda okrem tých veľkých nábytkových a podobných obchodov ako stavebniny, sanita, záhradkárčenie. Všetko ostatné sa dá vrátiť tam kam to patrí. Medzi ľudí do mesta. Ja nemám auto a už len myšlienka, že musím kvôli prkotinám cestovať 30 minút mhd lebo u nas taký obchod nie je je extrémne smutná. Kedy a kde ste naposledy v meste videli masiara, pekaren, obchod s hrackami, mliecne vyrobky, zelovoc, showroomy. To vsetko je dnes spolu kdesi pod jednou strechou na konci mesta bez slnecneho svetla a pesej pristupnosti. Zle zle zle. Mrzí ma to, hlavne ked si pamatam, a to vobec nie som taky stary, na kazdom rohu male potraviny, zelovoce, bufety, vecierky a podobne

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.