Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: diky #242518:
"To Tesco Lamač je ozaj nešťastné a verím, že v daždi to nie je bohviečo ale tak do obchodov sa nechodí každý deň... takže jedna linka by tam mala postačovať."
takze zamestnanci maju do prace dochadzat radsej autami ? 😃
Reply on: diky #242518:
"do obchodov sa nechodí každý deň"
A čo keď v obchode pracujem? Čo keď mám dieťa a rodinu a chodím do obchodu každý deň? MHD má byť ľuďom k dispozícii a Tesco Lamač musí mať obslužnosť. Celkovo nechápem tieto teórie, ktoré sa tu plodia, keby mali nastať zmeny, tak to bude všetko kvantitatívne podložené štatistickou analýzou a rozborom cestujúcich. Dopravný podnik sa od posledných volieb posunul poriadny kus ďalej a sú tam ľudia, čo naozaj vedia čo majú robiť a ako to robiť.
Reply on: Urbanway 2423 #242502:
Áno s tým obslúžením Klanca po https://goo.gl/maps/rqPgS6QyL7JgjtFH8 by to bolo ozaj ideálne, ďalej netreba, tu by mohla zachádzať aj linka 30.
Po Rajtákovej pri výluke (oprave Hodonínskej) jazdili všetky autobusy a v podstate to bolo v pohode (len tam neparkovali autá), ale určite nie je reálne tadiaľ viesť v linku v takom hustom intervale a stačil by minibus, lenže aký?
To Tesco Lamač je ozaj nešťastné a verím, že v daždi to nie je bohviečo ale tak do obchodov sa nechodí každý deň... takže jedna linka by tam mala postačovať.
ŽST Lamač beriem, ak z linky 30 spravíme prioritnú linku ako "vymeták" Lamača a 37,63 expres s dostatočnou kapacitou + posila 92, tak iste na ŽST Lamač spolu s prímestskou dopravou stačia.
Reply on: si #242515:
Tak podla toho co toldo poslal, si mal nakoniec asi pravdu. 😃
Reply on: N/A #242506:
Podľa tvojej logiky majú US of A najlepšiu železničnú sieť, keďže je najdlhšia. 😁
Reply on: IBBI #242513:
ano, ale (z pohladu dlhsieho tratoveho useku) by bol na niecom v tvare U, takze prinajhorsom po par "kmitoch" hore-dole by zastal... naopak iba na rovine by stihol dojst o hodny kus dalej (ale zas v pripade dokonalej roviny by si usetril tu snahu pohnut sa nazad)
Reply on: si #242512:
A tam co? Zacal by zasa klesat opacnym smerom. 😉 Podla mna zastal zotrvacnostou na rovine.
Reply on: Adam3 #242511:
len tipujem, ale asi ho poslali proti kopcu (teda na trat so stupanim)
Ako sa podarilo ubrzdit ten vlak co usiel z Kosic do Madarska? Ma k tomu niekto nejake zaujimavejdie dopravne info z dopravneho hladiska? 😀
Reply on: Joyki #242509:
Lebo ZSSK je tradičný a najmä slovenský dopravca, tam je mizerná kvalita služieb súčasťou slovenskosti 😃

Čo sa omikronových výpadkov týka, jediná cesta je zrušiť nezmyselné karantény zdravých ľudí. Inak to nepôjde a už to chápe čoraz viac štátov, vrátane Česka, kde sa počíta že zdraví ľudia s covidom budú v prípade zlej situácie chodiť do práce.
Niektorí odborníci avizujú nejaké výpadky verejných služieb kvôli blizacemu omikronu.
Tak momentálne incidencia relatívne nízka a verejná doprava v BSK kolabuje. Tak som zvedavý ci vôbec niečo pôjde počas omikronu. Vyzerá to tak, že výprava bude pod 50%. Kým pri Arrive skákali média 5 metrov, pri zssk nikto nič. https://www.topky.sk/cl/10/2244571/OBROVSKE-problemy-na-zelezniciach--Desiatky-odrieknutych-spojov-a-preplnene-vlaky--Ludia-sa-vo-velkom-buria
Reply on: Viko #242507:
Ďakujem za doplnenie, ono pri zachovaní pôvodných tratí s menšou korekciou dráhy samotného traťového telesa by sa dala urobiť zaujímavá a použiteľná forma železničnej dopravy.
Reply on: N/A #242504:
Úpadok začal ešte pred rušením tratí, a to vtedy, keď sa začali škrtať "prebytočné" spoje, ktoré vyhnali prvú vlnu ľudí do IAD. Potom už bolo ľahké povedať "zrušme dopravu na tejto málo vyťaženej trati".
Reply on: zakaznik #242505:
Asi si nepochopil, čo bolo mojim príspevkom myslené. Miesto budovania a rozširovania železničnej infraštruktúry sa tu od 90. rokov a najmä po zmene GVD 2003 prizeráme na rozoberanie infraštruktúry a rušenie vlakov. To, že trate ktoré zostali sú v dezolátnom stave, ma ani neprekvapuje. Železnica ide úplne proti tomu, čo sa na regionálnej úrovni snažíme budovať. Ako chceme dostať ľudí z áut, keď im nevieme ponúknuť alternatívu? Už len to, že sa nedá dostať priamou traťou z NR do BA, je nezmysel - uvidíme čo bude z projektu Nitra - Trnovec nad Váhom, či sa im to podarí.
Reply on: N/A #242504:
Ako môže zrušenie jednej trate za problémy úplne inej trate? 😁
Akože trať na Orave sa rozpadá, pretože sa už nejazdí do Poltára? 😁
Reply on: gejza #242503:
Dobrý blog, v podstate to stručne a výstižne opísal, čo sa tu deje / dialo. Rušenie tratí bol začiatok úpadku železnice.
https://blog.sme.sk/feik/cestovanie/tento-vlak-nam-usiel-alebo-preco-kolabuje-verejna-doprava

... niečo na zvýšenie tlaku od marketingového oddelenia BSK ... a už keď urobili krátky insitný "úvod do úvodu" do novodobých dejín železníc na Slovensku, mohli spomenúť na federálne časy, keď istá bratská dvojica robila rôzne psie kusy a mohli spomenúť aj fakt, ako nás Česi pri rozdelení republiky hnusne okradli o niekoľkomiliardové majetky (nielen) v rezorte dopravy ....
Reply on: diky #242501:
Súhlasím, že Tesco Lamač má dosť zle umiestnenú zastávku v smere do centra, aj s tým, že je tá zachádzka otravná, ale z Mokrohájskej je to naozaj ďaleko aj v peknom počasí, nieto ešte v daždi a preto by tam mala zachádzať nejaká linka aj v smere do centra. Vybudovanie zastávky je v súčasnosti skôr nereálne, a aj keby sa vybudovala, tak by to bol k Tescu Lamač ešte kúsok. Čo sa týka 30, tak tá by síce ŽST Lamač vynechala, ale namiesto nej by tam bola kĺbová 37 v posilnenom 10/15-minútovom intervale v/mimo špičky spolu so 63 v 15-minútovom intervale. Klanec by mohla obslúžiť aj 30 minimálne potiaľto: https://goo.gl/maps/rqPgS6QyL7JgjtFH8 Po Rajtákovej prejde veľký autobus len s problémami, ak tam nie sú zaparkované autá, takže by tam musel jazdiť najskôr nejaký minibus, ktorý by bol v prípade nejakej dlhšej trasy asi príliš malý.
Reply on: Urbanway 2423 #242492:
S tou zachádzkou k Tescu Lamač skôr opatrne, najmä v smere z Lamača je to veľmi otravné, ak ideš do práce a strácaš zbytočne 3 minúty v špičke (niekedy aj viac, ak je plno aút na odbočke a prejde sa až na druhú zelenú). Celkovo obsluha toho nákupného centra s ohľadom na to čo ponúka je až príliš luxusná. To radšej nechať zastavovať všetky linky na Mokrohájskej a odtiaľ je to k tomuto nákupnému centru len 500 metrov (6 minút) + obslúžiš školy a hornú časť areálu SAV + bytovky + do budúcna aj časť areálu ESETu. Alebo ak chce nákupné centrum silou mocou aby tam niečo stálo, nech vybuduje zastávku v smere do mesta https://goo.gl/maps/tgy2bv7YgsTwfQH79 priestoru je tam dosť a aj prechod cez cestu by sa dal spraviť.
Inak 30 by bolo dosť ťažko odkloniť na Zečák z dôvodu, že pri ŽST Lamač to obsluhuje aj časť Dúbravky, tým by sa im zobrala časť kapacity. Lamač by potreboval skôr vymeták, ale lepší ako linka 130 t.j. aby poriešil nielen lokalitu Zečák ale aj Klanec + Rajtákovu....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.