Ďakujem za doplnenie, ono pri zachovaní pôvodných tratí s menšou korekciou dráhy samotného traťového telesa by sa dala urobiť zaujímavá a použiteľná forma železničnej dopravy.
Úpadok začal ešte pred rušením tratí, a to vtedy, keď sa začali škrtať "prebytočné" spoje, ktoré vyhnali prvú vlnu ľudí do IAD. Potom už bolo ľahké povedať "zrušme dopravu na tejto málo vyťaženej trati".
Asi si nepochopil, čo bolo mojim príspevkom myslené. Miesto budovania a rozširovania železničnej infraštruktúry sa tu od 90. rokov a najmä po zmene GVD 2003 prizeráme na rozoberanie infraštruktúry a rušenie vlakov. To, že trate ktoré zostali sú v dezolátnom stave, ma ani neprekvapuje. Železnica ide úplne proti tomu, čo sa na regionálnej úrovni snažíme budovať. Ako chceme dostať ľudí z áut, keď im nevieme ponúknuť alternatívu? Už len to, že sa nedá dostať priamou traťou z NR do BA, je nezmysel - uvidíme čo bude z projektu Nitra - Trnovec nad Váhom, či sa im to podarí.
... niečo na zvýšenie tlaku od marketingového oddelenia BSK ... a už keď urobili krátky insitný "úvod do úvodu" do novodobých dejín železníc na Slovensku, mohli spomenúť na federálne časy, keď istá bratská dvojica robila rôzne psie kusy a mohli spomenúť aj fakt, ako nás Česi pri rozdelení republiky hnusne okradli o niekoľkomiliardové majetky (nielen) v rezorte dopravy ....
Súhlasím, že Tesco Lamač má dosť zle umiestnenú zastávku v smere do centra, aj s tým, že je tá zachádzka otravná, ale z Mokrohájskej je to naozaj ďaleko aj v peknom počasí, nieto ešte v daždi a preto by tam mala zachádzať nejaká linka aj v smere do centra. Vybudovanie zastávky je v súčasnosti skôr nereálne, a aj keby sa vybudovala, tak by to bol k Tescu Lamač ešte kúsok. Čo sa týka 30, tak tá by síce ŽST Lamač vynechala, ale namiesto nej by tam bola kĺbová 37 v posilnenom 10/15-minútovom intervale v/mimo špičky spolu so 63 v 15-minútovom intervale. Klanec by mohla obslúžiť aj 30 minimálne potiaľto: https://goo.gl/maps/rqPgS6QyL7JgjtFH8 Po Rajtákovej prejde veľký autobus len s problémami, ak tam nie sú zaparkované autá, takže by tam musel jazdiť najskôr nejaký minibus, ktorý by bol v prípade nejakej dlhšej trasy asi príliš malý.
S tou zachádzkou k Tescu Lamač skôr opatrne, najmä v smere z Lamača je to veľmi otravné, ak ideš do práce a strácaš zbytočne 3 minúty v špičke (niekedy aj viac, ak je plno aút na odbočke a prejde sa až na druhú zelenú). Celkovo obsluha toho nákupného centra s ohľadom na to čo ponúka je až príliš luxusná. To radšej nechať zastavovať všetky linky na Mokrohájskej a odtiaľ je to k tomuto nákupnému centru len 500 metrov (6 minút) + obslúžiš školy a hornú časť areálu SAV + bytovky + do budúcna aj časť areálu ESETu. Alebo ak chce nákupné centrum silou mocou aby tam niečo stálo, nech vybuduje zastávku v smere do mesta https://goo.gl/maps/tgy2bv7YgsTwfQH79 priestoru je tam dosť a aj prechod cez cestu by sa dal spraviť.
Inak 30 by bolo dosť ťažko odkloniť na Zečák z dôvodu, že pri ŽST Lamač to obsluhuje aj časť Dúbravky, tým by sa im zobrala časť kapacity. Lamač by potreboval skôr vymeták, ale lepší ako linka 130 t.j. aby poriešil nielen lokalitu Zečák ale aj Klanec + Rajtákovu....
ja si to neprisposobujem podla seba, len ti davam analogie z velmi nedavnej minulosti kedy bolo tiez nieco podla pravnych predpisov v poriadku/nariadene a ak si tak necinil bol si v tom lepsom pripade za divneho a dnes sa na to pozerame presne naopak
ved uvidime o par rokov, mozme ti to potom aj pripomenut... len ver ze zmena sa nikdy neudiala zrovna vdaka takym zarytcom ako si ty....
s neplevelenim diskusie suhlasim, takze prosim na toto uz neodpisuj
čo ti to budem dookola vysvetľovať, prispôsobíš si to podľa svojho. To by si musel viac rozumieť tej geopolitickej a právnej situácii vtedy. Nechcem ďalej pleveliť všeobecnú diskusiu.
dobre zasa si to nepochopil. celý čas poukazujem na to, že každé porušenie zákona má (resp. by malo mať) svoj následok. A práve následkom nenasadenia si rúška ak sa na mňa nevzťahuje niektorá z výnimiek je nemožnosť prepravy v prostriedku verejnej dopravy. A je správne, že vodič trval na dodržaní tejto povinnosti, lebo sa tu z toho nemá robiť žiadny holubník. Dnes si zabudol rúško jeden, nabudúce si ho "zabudne" polovica busu? Tak načo tu potom máme nejaké pravidlá?
30-minútový interval by bol zase príliš neatraktívny, pokiaľ by tam neboli retardéry a nejako by sa tam obmedzilo parkovanie (vyhýbanie 2 autobusov by bol v súčasnosti celkom problém), tak by to podľa mňa nebol oveľa väčší problém, ako niekde v Čunove, kde tiež jazdia (dokonca kĺbové) autobusy v špičke každých 15 minút.
#242490
Myslím si, že k Tescu Lamač musí zachádzať obojsmerne aspoň jedna linka okrem 30 (63 je asi najlepší adept, keďže nejde spolu s 30 pod Most SNP), pretože malý SU10/Urban 10,5M by všetkých ľudí do mesta nepobral. Nejaká linka by ešte musela obslúžiť bývalú zastávku Hodonínska (dnes Pod násypom v smere do centra). Obsluha Krematória podľa mňa potrebná nie je, maximálne nejakou "dôchodcovskou" linkou.
Keď už by 30 premávala po ulici Pod Zečákom, tak by sa podľa mňa tadiaľ mohla odkloniť aj N37 a takisto aj N21 by mala ísť cez Bory, vďaka čomu by sa asi musel zrušiť okruh (mohla by končiť napr. na Jána Jonáša) a pridať jedno vozidlo. 30 by som neukončoval pri OC Bory, ale viedol ju až na zastávku na ulici Antona Moyša (pri OC Bory by sa na ňu dalo prestúpiť aj z 21), pretože 36 by tam asi neskôr nestačila a 30 poskytuje aj celkom zaujímavé spojenia.
Ja som ešte trochu zvedavý na obsluhu Nemocnice Bory, keďže tá zastávka je v trochu nešťastnej polohe, ak chceme zabezpečiť prestup medzi 21 a 30/36.
To skrátenie 63 sa mi nepozdáva. Neviem, či by linka 30 na Podháji stačila, navyše by všetci pri ceste na Patrónku a späť museli absolvovať zachádzku cez Segnáre, čím by sa predĺžilo cestovanie.
Ja to skôr vidím takto:
23 - trasa ako teraz, posilniť v úseku Lamač - Pri kríži na interval 15/30/15//30
30 - OC Patrónka - Patrónka - Tesco Lamač - Segnáre - Vrančovičova - Lamač - Podháj - Hodonínska - OC Bory, interval 15/15/15//30
36 - dnešná trasa + zachádzka cez Bory ako má dnešná 123, interval 15/30/15//30 (v špičke každý druhý spoj len v úseku Žatevná - OC Bory ako náhrada za zrušenú 123)
37 - dnešná trasa s kĺbovými vozmi v po-pi, interval 10/15/15//15
63 - zrušenie zachádzky k Tescu, interval 10/15/15//15
92 - keďže navrhujem predĺženie 30 na Bory, tak 92 by som nechal bez zmeny (špičku by som asi upravil na 15 min, kvôli lepším nadväznostiam) a 192 možno potiahol na tie Bory.
123, 130 - zrušiť
Obsluha ulice Pod Zečákom by sa mohla riešiť linkou 30 (ak by nechýbala na Stn. Lamač, obsluhu Prídanok a Škerličovej riešiť linkou 63).
Obsluhu Krematória (ak je potrebná) by som riešil zachádzaním linky 215 (nech sa tam nevrtia kĺby z linky 37).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki
Tak momentálne incidencia relatívne nízka a verejná doprava v BSK kolabuje. Tak som zvedavý ci vôbec niečo pôjde počas omikronu. Vyzerá to tak, že výprava bude pod 50%. Kým pri Arrive skákali média 5 metrov, pri zssk nikto nič. https://www.topky.sk/cl/10/2244571/OBROVSKE-problemy-na-zelezniciach--Desiatky-odrieknutych-spojov-a-preplnene-vlaky--Ludia-sa-vo-velkom-buria