Rád ťa doplním o mesto kde boli trolejbusy tiež v samostatnej číselnej rade.
Tým mestom bol Mníchov.
V rokoch 1948-1961 mali trolejbusy samostatnú číselnú radu 30-39. Boli zavedené dve linky, označené ako O32 a O33.
December 1961, kedy mesto Mníchov má zmeny v cestovných poriadkoch, prečíslovali a boli tiež v samostatnom číselnom rade. Dostali čísla O41 a O42.
V roku 1965 prečíslované na O58 a E58
Posledná premávka trolejbusov bola 29.4.1966.
Keď mesto Mníchov zavádzalo oblastné značenie, číslo 41 dostal autobus premávajúci po identickej trase ale od Romanplatz,
predĺžená po Moosach.
V rokoch 2002-2005 sa zaviedli MetroBusy a číslo 41 sa prečislovalo na 51. Majú však nočnú linku 41.
Záver: sú krajiny ktoré nezatracujú históriu kdežto my, ju rady zatracujeme!
ŽST Senec: zastavkove infotabule už štvrtý rok nefungujú, centrálna tabuľa aktuálne áno - v decembri ju vypli, aby kvôli výpadkom Arrivy a zssk to nemietlo cestujúcich. Koncom januára to zase zapli, lenže svieti tam minuloročný grafikon vlakov). No tak to absolútne nie je metuce fakt teda
Dátum a čas nevedia nastaviť, to sa dalo vedieť už dávnejšie.
Tabuľu spravuje BID.
Priaznivci MHD a ekologicky priateľskej dopravy (teda nielen šotouši) vždy za pražskými trolejbusmi (oprávnene) smútili. Spomínali na "staré zlaté časy s trolejbusmi", ktoré mali čísla liniek 51-63, tak sa tradicionalisticky chceli k týmto číslam vrátiť. Ako som napísal - je to jedna z logických možností. Netvrdím, že najlepšia, ale jedna zo štandardných, tak prečo nie? A čísla t-busov v samostatnom rade? Bratislava 11-18, potom 201-222, Plzeň (11-16), aj Brno to tak dlho malo, Miláno, Manchester (211-219), skrátka nie je to nič výnimočné, môžete ma doplniť. Ono je to skôr tak, že mestá, ktoré zavádzali t-busy medzi prvými, im vyhradili samostatný rad. A mestá, ktoré už mali rozsiahlu autobusovú sieť, keď začali elektrifikovať dopravu, zostali na pôvodných číslach liniek. Keď v BA prečíslovali narýchlo t-13-15 a 17-18 na 213-215 a 217-218, bolo to núdzové riešenie, pretože sa to riešilo doslova "zo dňa na deň". Skrátka ktosi rozhodol, že treba urýchlene zriadiť e-13, tak sa operatívne preznačila t-13->213. Pár dní len táto linka, niekto chcel tuším aj vymyslieť iný systém pre všetky t-busy, ale nakoniec prečíslovali - pokiaľ sa pamätám - ešte v tom istom týždni - aj ostatné linky. Vtedy boli a-busy na číslach 20 - tuším - niekde okolo 54. Kľudne sa dali t-busy prečíslovať do samostatnej desiatky, či už 6x, 7x, 8x alebo 9x (1xx boli expresné autobusy). No a potom by k nim postupne autobusy "dorástli" a oddelený rad by skončil. Lenže to by tu niekto nesmel vymýšľať s oblastným číslovaním...
Chápem, ale je to vlastne naozaj tak? Máte niekto prehľad, v akej časti trolejbusových prevádzok sú trolejbusy vedené v samostatnom číselnom rade čisto na základe odlišnosti svojej trakcie? Ja nie a možno by stálo za to to zistiť...
A čo budú v Prahe robiť, keď budú mať na nejakej linke čisto elektrobusy? Tiež ju prečíslujú do samostatného radu?
A v neposlednom rade, ak ide o brnkanie na nostalgickú strunu, ak dobre čítam a počítam, celá história predošlej trolejbusovej dopravy v Prahe trvala 36 rokov a skončila v roku 1972. Linka 119 údajne premáva vo viacmenej tejto trase a s výnimkou nejakých 3 či 4 rokov pod týmto číslom od roku 1966. To je 56 rokov...
Ako že čo s tým, no nechať tam 119, ja tam naozaj nevidím žiaden problém na riešenie. Prečíslovanie má imho nula praktických výhod a minimálne jednu značnú nevýhodu - že všetky materiály, ktoré roky či desaťročia uvádzali, že z letiska na metro ide 119, budú zrazu neaktuálne...
No šotouši chcú mať trolejbusy v Prahe na starých číslach liniek. Preto 140->58, lebo tam to je naozaj v trase pôvodnej t-58. Podobne na Strahov a do Jinoníc sa využijú čísla t-busov, ktoré tam kedysi jazdili. Len na to letisko t-busy nejazdili, tak čo s tým? A do Chuchle zasa nebudú jazdiť, tak sa ponúkla tá 59-ka. Je to podľa bratislavského vzoru 209->49 i keď podľa oblastného číslovania by mohlo byť 46 (aj podľa dávnejšie zrušenej z-206). Ale cestujúci z cudziny je väčšinou v Prahe prvýkrát a pokiaľ opakovane a nie je šotouš, starú Belu si pamätá, že má ísť 119-kou... A Pražák sa naučí.
V tom prípade by 59 musela namiesto na letisko jazdiť do Velké Chuchle... Prečíslovať takto turisticky exponovanú linku mi príde číre bláznovstvo. Asi sa tam šotouši po nadobudnutí moci trochu utrhli z reťaze, možno bude aj nejaká tá zástavka Centrum časom...
Kvalita tvojich bola dnom vzdy, nielen 2 tyzdne.
No ale mozeme sa o tom porozpravat. Co ti pride ako dno? Ze si neobjektivny, zaslepeny a nevies si priznat, ze sa tu plakalo, vykrikovalo ako bola sutaz usita na SOR 18 s 5 dverami?
Mňa prekvapuje, že v Prahe sa autobusové linky prečíslujú do samostatného autobusového radu? Je to skôr nostalgia, alebo si ľudia tie staré čísla trolejbusov nebodaj pamätajú?
Najdi si tu na tomto fore diskusiu, kde ste to vsetci kritizovali! Ako bola sutaz sita na SOR. Potom tu vypisuj momotiny chlapce.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Salomon
Tým mestom bol Mníchov.
V rokoch 1948-1961 mali trolejbusy samostatnú číselnú radu 30-39. Boli zavedené dve linky, označené ako O32 a O33.
December 1961, kedy mesto Mníchov má zmeny v cestovných poriadkoch, prečíslovali a boli tiež v samostatnom číselnom rade. Dostali čísla O41 a O42.
V roku 1965 prečíslované na O58 a E58
Posledná premávka trolejbusov bola 29.4.1966.
Keď mesto Mníchov zavádzalo oblastné značenie, číslo 41 dostal autobus premávajúci po identickej trase ale od Romanplatz,
predĺžená po Moosach.
V rokoch 2002-2005 sa zaviedli MetroBusy a číslo 41 sa prečislovalo na 51. Majú však nočnú linku 41.
Záver: sú krajiny ktoré nezatracujú históriu kdežto my, ju rady zatracujeme!