Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #242516:
železničná a celkovo akákoľvek dopravná sieť by sa pri porovnávaní medzi územiami mala charakterizovať hustotou v km trás na km^2 územia, nie dĺžkou v km. Praktické vysvetlenie: V Luxembursku by mohli mať železnicu na každom kilometri v poludníkovom aj rovnobežkovom smere a aj tak by nedosiahli dĺžku Transsibírskej magistrály. Ale neboj sa, už som to musel vysvetľovať aj spolužiakom, ktorí už mali absolvovanú geografiu dopravy.
Reply on: diky #242524:
Ale zas predstava, ze by vacsina liniek nezastavovala pri tom Tescu sa mi zda absurdna. Predsa len je to vyznamny bod a generuje dopyt.

Podla mna by bolo najlahsie riesenie zriadit zastavku hned oproti tomu Tescu a la Bory Mall, hned pri odbocke aby tam bola nejaka svetelna signalizacia. A mali by tam stat vsetky linky co jazdia po Lamacskej ceste.
Reply on: N/A #242519:
Ale veď nevravím, že tam nič nemá jazdiť, ale tu bol návrh, že tam má jazdiť viac liniek ako jedna z mestskej časti. Proste spraviť ozaj seriózny prieskum ako často a z ktorej časti je tam potrebné spojenie. Tu ide o správne nastavenie, aby 95% cestujúcich nemuselo ísť zbytočne zachádzkou. Keby to zachádzanie netrvalo toľko, tak nie je žiadny problém (napríklad smer von z mesta je to akceptovateľné). No nič, Dopravný podnik má ako sa tu správne píše možnosť analýz koľko ľudí zachádzka reálne obmedzuje a koľko ju aj využíva. Určite sa význam nákupného centra zmenil po sprevádzkovaní Borov (odišli odtiaľ aj známe značky) a aj dopyt cestujúcich je menší ako bol pred pár rokmi.
A pohodka, veď len diskutujeme 🙂 aj tak sa najbližší rok nič neudeje a potom určite podľa iného ako tu našej diskusie. A možno sa potom ozaj prekope celá lokalita už s ohľadom na fungujúcu nemocnicu BORY + spoplatnenú diaľnicu.
Reply on: Qwertzuiop #242521:
minimalne v Raci zopar takychto mensich obchodov (dlhodobo) jestvuje, predpokladam ale ze vacsina z nich ak nie vsetky su asi vo vlastnych priestoroch a okrem toho aj ich ponuka je pre miestnych co ich poznaju zaujimava....
druha vec je, ze si treba uvedomit ze z potravin, masa a podobneho sortimentu sa milionarom asi nestanes a cely ten prijem je v tych malych obchodoch taktiez tvrdo odrobeny (obvykle tam pracuje cela rodina ktora ani nema kedy ist spolu na nejaku dovolenku)
Reply on: Qwertzuiop #242521:
"Najepšie by bolo ak by takéto IADcentrické kovové krabice ani nevznikali."

No dalsia vznika na mieste Istropolisu. 100m odtial Central, 1000m odtial Polus.
Najepšie by bolo ak by takéto IADcentrické kovové krabice ani nevznikali. Nemuseli by sme sa o tom teraz baviť. Detto Avion, Bory Mall a ostatné. Predstavte si tie všetky obchody na uliciach mesta, ako kedysi. Tolko života odrazu v uliciach. Azda okrem tých veľkých nábytkových a podobných obchodov ako stavebniny, sanita, záhradkárčenie. Všetko ostatné sa dá vrátiť tam kam to patrí. Medzi ľudí do mesta. Ja nemám auto a už len myšlienka, že musím kvôli prkotinám cestovať 30 minút mhd lebo u nas taký obchod nie je je extrémne smutná. Kedy a kde ste naposledy v meste videli masiara, pekaren, obchod s hrackami, mliecne vyrobky, zelovoc, showroomy. To vsetko je dnes spolu kdesi pod jednou strechou na konci mesta bez slnecneho svetla a pesej pristupnosti. Zle zle zle. Mrzí ma to, hlavne ked si pamatam, a to vobec nie som taky stary, na kazdom rohu male potraviny, zelovoce, bufety, vecierky a podobne
Reply on: diky #242518:
"To Tesco Lamač je ozaj nešťastné a verím, že v daždi to nie je bohviečo ale tak do obchodov sa nechodí každý deň... takže jedna linka by tam mala postačovať."
takze zamestnanci maju do prace dochadzat radsej autami ? 😃
Reply on: diky #242518:
"do obchodov sa nechodí každý deň"
A čo keď v obchode pracujem? Čo keď mám dieťa a rodinu a chodím do obchodu každý deň? MHD má byť ľuďom k dispozícii a Tesco Lamač musí mať obslužnosť. Celkovo nechápem tieto teórie, ktoré sa tu plodia, keby mali nastať zmeny, tak to bude všetko kvantitatívne podložené štatistickou analýzou a rozborom cestujúcich. Dopravný podnik sa od posledných volieb posunul poriadny kus ďalej a sú tam ľudia, čo naozaj vedia čo majú robiť a ako to robiť.
Reply on: Urbanway 2423 #242502:
Áno s tým obslúžením Klanca po https://goo.gl/maps/rqPgS6QyL7JgjtFH8 by to bolo ozaj ideálne, ďalej netreba, tu by mohla zachádzať aj linka 30.
Po Rajtákovej pri výluke (oprave Hodonínskej) jazdili všetky autobusy a v podstate to bolo v pohode (len tam neparkovali autá), ale určite nie je reálne tadiaľ viesť v linku v takom hustom intervale a stačil by minibus, lenže aký?
To Tesco Lamač je ozaj nešťastné a verím, že v daždi to nie je bohviečo ale tak do obchodov sa nechodí každý deň... takže jedna linka by tam mala postačovať.
ŽST Lamač beriem, ak z linky 30 spravíme prioritnú linku ako "vymeták" Lamača a 37,63 expres s dostatočnou kapacitou + posila 92, tak iste na ŽST Lamač spolu s prímestskou dopravou stačia.
Reply on: si #242515:
Tak podla toho co toldo poslal, si mal nakoniec asi pravdu. 😃
Reply on: N/A #242506:
Podľa tvojej logiky majú US of A najlepšiu železničnú sieť, keďže je najdlhšia. 😁
Reply on: IBBI #242513:
ano, ale (z pohladu dlhsieho tratoveho useku) by bol na niecom v tvare U, takze prinajhorsom po par "kmitoch" hore-dole by zastal... naopak iba na rovine by stihol dojst o hodny kus dalej (ale zas v pripade dokonalej roviny by si usetril tu snahu pohnut sa nazad)
Reply on: si #242512:
A tam co? Zacal by zasa klesat opacnym smerom. 😉 Podla mna zastal zotrvacnostou na rovine.
Reply on: Adam3 #242511:
len tipujem, ale asi ho poslali proti kopcu (teda na trat so stupanim)
Ako sa podarilo ubrzdit ten vlak co usiel z Kosic do Madarska? Ma k tomu niekto nejake zaujimavejdie dopravne info z dopravneho hladiska? 😀
Reply on: Joyki #242509:
Lebo ZSSK je tradičný a najmä slovenský dopravca, tam je mizerná kvalita služieb súčasťou slovenskosti 😃

Čo sa omikronových výpadkov týka, jediná cesta je zrušiť nezmyselné karantény zdravých ľudí. Inak to nepôjde a už to chápe čoraz viac štátov, vrátane Česka, kde sa počíta že zdraví ľudia s covidom budú v prípade zlej situácie chodiť do práce.
Niektorí odborníci avizujú nejaké výpadky verejných služieb kvôli blizacemu omikronu.
Tak momentálne incidencia relatívne nízka a verejná doprava v BSK kolabuje. Tak som zvedavý ci vôbec niečo pôjde počas omikronu. Vyzerá to tak, že výprava bude pod 50%. Kým pri Arrive skákali média 5 metrov, pri zssk nikto nič. https://www.topky.sk/cl/10/2244571/OBROVSKE-problemy-na-zelezniciach--Desiatky-odrieknutych-spojov-a-preplnene-vlaky--Ludia-sa-vo-velkom-buria
Reply on: Viko #242507:
Ďakujem za doplnenie, ono pri zachovaní pôvodných tratí s menšou korekciou dráhy samotného traťového telesa by sa dala urobiť zaujímavá a použiteľná forma železničnej dopravy.
Reply on: N/A #242504:
Úpadok začal ešte pred rušením tratí, a to vtedy, keď sa začali škrtať "prebytočné" spoje, ktoré vyhnali prvú vlnu ľudí do IAD. Potom už bolo ľahké povedať "zrušme dopravu na tejto málo vyťaženej trati".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement