Reply on: Ike #242097:
Istá pointa v tom návrhu ale je. Sú trasy kde je MHD kriticky neatraktívna voči autu práve preto že "vymetá" a nejde priamo.Ako správne píšeš, vymetáky potrebujeme. Ale to neznamená že nepotrebujeme rýchle linky ktoré pôjdu po priamych trasách - v BA je problematickým najmä malé využívanie diaľničného prieťahu verejnou dopravou. Tam je auto často niekoľkonásobne rýchlejšie.
Prístup že všetko preženieme centrom je fajn ak robíme socku pre ľudí čo nemajú na auto a nejak ich treba odviezť. Je to lacnejšie. Ale ak chceme aby MHD bola konkurencieschopnou alternatívou, musíme sa baviť aj o cestujúcich medzi periférnymi časťami - aspoň tými kde sa koncentruje dopyt (rozumiem že linka Vajnory - diaľnica - Petržalka je ekonomicky ťažko zdovodniteľná).
Ako úplne prvý krok by som konečne 92+192 spravil celotýždennou a celodennou linkou (aspoň v úseku Námestie hraničiarov - Patrónka). Ďalej si viem predstaviť nejakú 1196 (pracovné číslo :)) ktorá by išla z Petržalky (tak aby mala pripoje na miestne linky) po diaľnici k Avionu a ďalej na Zlaté piesky (prípadne úplne ideálne ešte na ŽST Vajnory).
Ike
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/15979189-zistenie-hn-velka-dohoda-o-rozbehnuti-dopravy-pri-bratislave-stroskotala