Súhlasím, vždy je to hlavne aj o iných vodičoch a ich schopnostiach (alebo skôr neschopnostiach), ale jazdenie s trolejbusom po chodníku pri vyhýbaní sa autám odbočujúcim doľava nepovažujem za koncepčné riešenie. Pretože takto to tam funguje dnes, a aj napriek tomu niekedy sa ide na štvrté alebo piate svetlá.
To by som povedal, že ako kedy. Záleží na tom, ako sa tí odbočujúci doľava stavajú, koľko ich tam je a aký odvážny je vodsič trolejbusu. Nespočetnekrát som tam s tbusom prešiel, nepočetnekrát som tam neprešiel. Ak tam s osobákom odbočujem doľava ja, určite vedľa mňa trolejbus prejde, ak bude predo mnou stáť trubiroh, daromne sa ja postavím až do protismeru. To odbočovanie doľava s dávaním prednosti protismeru je vo všeobecnosti problémové s polovodičmi, ktorí sa boja ísť až na hranicu protismerného pruhu, ktorý navyše v takejto pokrútenej križovatke ani nemá jasne definovaný priebeh. V takýchto situáciách sa zvyknú maľovať pomocné jazdné pruhy aj pomocné stopčiary v križovatke. Ďalší problém je, že v protismere už dávno nič nejde, prípadne už dávno svieti vyprázdňovacia šípka a on stále spomína, kde a kedy takú vec videl.
Zvládne. Úplne rovnako ako z Rádiovej na Bulharskú. Testovali to už prototypovou Karosou C 744 v roku pána 198x. Niekde na TyRúre je aj z toho video. Je to síce natesno, ale dá sa to. SOR NB 18 to dá aj z Technickej doprava do Rádiovej. Osobne odskúšané, nič tam neparkovalo...
Lenže aj tých pár krikľúňov stačilo na to, aby sa to zamietlo. Ak to má mať šancu na úspech, podľa mňa musí prebehnúť najprv osveta a až potom to znova skúšať presadiť... Akurát sa obávam, že keď nezabrala doterajšia odborná diskusia, bude treba nastoliť drísty typu "cudzinci ukradnú prácu vašim švárnym synom"
zdá sa mi(negarantujem), že som videl už aj trolejbus tak prejsť, ale to asi buď čakali na odbočenie tak úzke autá, alebo šiel mierne po chodníku. a mimochodom, trolejbus obsluhujúci zastávku pred tou križovatkou(neviem, či sa aktuálne volá Šancová alebo Karpatská) premávku neblokuje?
Na L51 zase pre zmenu testujú cez deň na jednom poradí mini Solarisy. Nástup a výstup cez jedny dvere nemormálne zdržuje pobyt na zastávkach. Nehovorím ,že v špičke to jazdí zbytočne plné.
toldo