To by som povedal, že ako kedy. Záleží na tom, ako sa tí odbočujúci doľava stavajú, koľko ich tam je a aký odvážny je vodsič trolejbusu. Nespočetnekrát som tam s tbusom prešiel, nepočetnekrát som tam neprešiel. Ak tam s osobákom odbočujem doľava ja, určite vedľa mňa trolejbus prejde, ak bude predo mnou stáť trubiroh, daromne sa ja postavím až do protismeru. To odbočovanie doľava s dávaním prednosti protismeru je vo všeobecnosti problémové s polovodičmi, ktorí sa boja ísť až na hranicu protismerného pruhu, ktorý navyše v takejto pokrútenej križovatke ani nemá jasne definovaný priebeh. V takýchto situáciách sa zvyknú maľovať pomocné jazdné pruhy aj pomocné stopčiary v križovatke. Ďalší problém je, že v protismere už dávno nič nejde, prípadne už dávno svieti vyprázdňovacia šípka a on stále spomína, kde a kedy takú vec videl.
Zvládne. Úplne rovnako ako z Rádiovej na Bulharskú. Testovali to už prototypovou Karosou C 744 v roku pána 198x. Niekde na TyRúre je aj z toho video. Je to síce natesno, ale dá sa to. SOR NB 18 to dá aj z Technickej doprava do Rádiovej. Osobne odskúšané, nič tam neparkovalo...
Lenže aj tých pár krikľúňov stačilo na to, aby sa to zamietlo. Ak to má mať šancu na úspech, podľa mňa musí prebehnúť najprv osveta a až potom to znova skúšať presadiť... Akurát sa obávam, že keď nezabrala doterajšia odborná diskusia, bude treba nastoliť drísty typu "cudzinci ukradnú prácu vašim švárnym synom"
zdá sa mi(negarantujem), že som videl už aj trolejbus tak prejsť, ale to asi buď čakali na odbočenie tak úzke autá, alebo šiel mierne po chodníku. a mimochodom, trolejbus obsluhujúci zastávku pred tou križovatkou(neviem, či sa aktuálne volá Šancová alebo Karpatská) premávku neblokuje?
Na L51 zase pre zmenu testujú cez deň na jednom poradí mini Solarisy. Nástup a výstup cez jedny dvere nemormálne zdržuje pobyt na zastávkach. Nehovorím ,že v špičke to jazdí zbytočne plné.
Jednoznačne obchádzkou cez Kýčerského okolo trhoviska. To ľavé odbočenie zhora je síce pohodlnejšie, ale je kolízne a v špičke spôsobuje výrazné zníženie priepustnosti križovatky - nie všetci sa stavajú do toho zaužívaného dvojradu, a ak, tak trolejbus vzhľadom na šírku jazdného pruhu vedľa takto stojacich áut neprejde.
Podľa mňa to nebude kvôli tým obchodom, pred Vianocami sa vždy kapacitne posilňovali niektoré linky (napr. L2).
Na jednej strane si myslím, že kĺbák by sa tam bez problémov uživil aj normálne, ale na druhej strane by som na 65 radšej videl sóla s normálnym (15/20 minútovým) intervalom aj mimo špičky a cez víkendy, pretože 65 poskytuje naozaj veľmi dobré tangenicálne spojenia a navyše je to jediná obsluha Pántov mimo špičky PD.
dnes sú všetky celodenné poradia na 65ke obsluhované kĺbovými autobusmi, či budú kĺbaky na nej chodiť aj naďalej nevieme povedať, asi len ľudia v DPB to vedia
Chcelo by to preštudovať si súvislosť dynamických vlastností vozidiel a dĺžky stáleho prevodu v diferenciálni, resp. celkového prevodu.
Lebo realita je úplne iná - vozidlo s kratším prevodom je dynamickejšie. Max. rýchlosť je maximálna rýchlosť a nemá úplne priamu súvislosť s tým, ako rýchlo ju vozidlo dosiahne.
To je pomerne hlúpy argument. Vek ako jediné kritérium proste nestačí. Radšej by som sa nechal viezť šesťdesiatročným Walterom Röhrlom, ako 21-ročným nevycválancom.
Ale realita je taká, že psychológovia majú dostatok metód., ako určiť, či je konkrétny kus už dostatočne dospelý na vedenie vozidla hromadnej prepravy osôb.
david1
Vytočia sa všade.