Os zo Zámkov s príchodom o 5:58 do BA naozaj nevozí ľudí, čo sa nudia a vyvážajú sa - ani dôchodcovia, ani mladiství tam v tom čase nie sú, a pomaly si už nemáš kam sadnúť, čo nebývalo ani pred koronou, z čoho mi vyplýva jedine to, že už evidentne chýba S65 23 min. po ňom. Navyše o 6:03 už je na príchode aj RR taktiež zo Zámkov a Os je napriek tomu plný, takže vlaky treba urýchlene posilniť na polhodinový interval, a nie mať 90-minútovú dieru počas najsilnejšej špičky (prích. do BA o 7:06 a ďalší až o 8:30, dokonca medzi Os je medzera 120 minútová: prích. do BA 6:59 a ďalší až o 8:52).
Iné S-ká nevidím v tom čase, ale nedostatočnú frekvenciu má asi len S20.
Je to tak, už teraz je neskoro na to, aby buď zvýšili kapacitu alebo pridali kladivkové vlaky. A nie, dôchodcovia jazdiaci na výlet do tatier nie sú tí, ktorí to preplňujú. Vo veľa firmách už skončil home office a zase pomaly začínajú nabiehať na režim predcovidového fungovania a teda sa aj nejak musia do tej práce dostať. Tá S60 je toho skvelým príkladom, to sú všetko ľudia, ktorí sa potrebujú dostať do práce.
S60 ráno je už poriadne plná, objavujú sa prvé sťažnosti na nedostatočnú kapacitu práve na tejto trati, a ZSSK čo? Odpoveď na FB: aj MHD a regiobusy sú obmedzené a obmedzenie rozsahu dopravy majú nariadené, nemôžu si robiť trhací kalendár z toho... akurát, že MHD BA funguje v prázdninovom, a nie v sobotňajšom režime, takisto Slovak Lines má desiatky popridávaných spojov a takisto posily, lebo sobotňajší grafikon nepostačuje.
Presne som vedel, čo bude s vlakmi = nič. Oni by boli schopní aj rok fungovať v sobotňajšom režime, a potom nariekať, že nemajú tržby. A ľudia sa pomaly budú tlačiť v súpravách (podľa mojich vedomostí v 600-kových rýchlikoch sú už opäť tlačenky, lebo vypravujú len 6 alebo 7 vozňov.
V #234348 som čerpal z výkazu ziskov a strát, kde sú všetky tržby z cestovného. V #234352 som už čerpal len z tržieb z cestovného v pásmach P+O, keďže tieto sú zrejme tie, ktoré použil p. Lokaj v danom článku (tam je aj % rozdelenie).
Keď budú ľudia sedieť v aute pol hodinu v zápche, a nebudú pribúdať stovky prípadov vírusu denne, tak si podľa mňa veľmi rýchlo spomenú na verejnú dopravu...
Už som to našiel. 1,8 mld. sú tržby za jednorazové, a tie sú skutočne 43 (nie 42) % z tržieb z cestovného.
No každopádne takéto porovnanie je hlúposť, lebo výpadky, ak budú, budú aj (a možno najmä) v predplatnom, keďže skôr očakávam, že viac ako turisti cestujú domáci a tí z dôvodu obáv budú MHD využívať skôr sporadicky ako pravidelne.
By ma zaujímalo, v ktorej časti výročnej správy našiel podklady pre tvrdenie "Ilustrovat to můžeme na hospodaření Dopravního podniku hl.m. Prahy (DPP), pro který představuje jednotlivé jízdné 42 % celkových tržeb, což podle výroční zprávy v roce 2018 bylo 1,8 miliardy Kč."
Lebo ak si ju pozriem, tržby z cestovného sú 4,4 mld. Kč, "dotácia" 14,3 mld. Kč a celkové tržby 19,3 mld. Kč... tak neviem čo mám s čím vydeliť, aby som sa dostal na 42 % a už vôbec nie, odkiaľ je číslo 1,8 mld. Kč.
Valec
Lebo ak si ju pozriem, tržby z cestovného sú 4,4 mld. Kč, "dotácia" 14,3 mld. Kč a celkové tržby 19,3 mld. Kč... tak neviem čo mám s čím vydeliť, aby som sa dostal na 42 % a už vôbec nie, odkiaľ je číslo 1,8 mld. Kč.