By ma zaujímalo, v ktorej časti výročnej správy našiel podklady pre tvrdenie "Ilustrovat to můžeme na hospodaření Dopravního podniku hl.m. Prahy (DPP), pro který představuje jednotlivé jízdné 42 % celkových tržeb, což podle výroční zprávy v roce 2018 bylo 1,8 miliardy Kč."
Lebo ak si ju pozriem, tržby z cestovného sú 4,4 mld. Kč, "dotácia" 14,3 mld. Kč a celkové tržby 19,3 mld. Kč... tak neviem čo mám s čím vydeliť, aby som sa dostal na 42 % a už vôbec nie, odkiaľ je číslo 1,8 mld. Kč.
Tak či tak to tak skončí, v tejto situácii reálne iná možnosť neexistuje, buď nebude ani na slanú vodu len v niektorých mestách Slovenska alebo v celej krajine. Neviem si predstaviť žiadnu inú možnosť, keďže momentálne nefunguje žiadna časť ekonomiky.
Na porovnanie. 7-dňový lístok vyjde na 10,40 €, za 8 mesiacov rátajme 8*4*10,40 = 332,80 €. Ak si kúpiš 365-dňový, tak si zaplatíš len 264,20 čiže už si ušetril 69 €. A ešte môžeš 4 mesiace jazdiť bezplatne.
Inak, len tak zo zvedavosti... koľkokrát za život nastane také obdobie, kedy budeš neplánovane vracať ročný PCL?
Samozrejme,
aj ja mám ročnú električenku a teraz, keď je doprava redukovaná, cesty voľné a najmä z bezpečnostných dôvodov (aby som sa nenakazil) jazdím autom. Ale, že by som žiadal o vrátenie alikvótnej časti električenky, mi ani nenapadlo a ani to robiť nebudem. Práve tá zľava na 3-mesačnú či ročnú električenku je preto, že DP mi poskytne výhodnú tarifu, ale za cenu toho, že sa zaviažem na dlhšiu dobu tak, ako píše Viko. To je logika množstevných zliav i zliav pri dlhšom upísaní sa (viď napr. mobilní operátori). Žiadať vrátenie, keď to teraz nemôžem využiť, mi nepripadá logické (zlomím si nohu a čo?). Buď nechcem riskovať prepadnutie, tak si kúpim PCL na mesiac, ale drahší, alebo to risknem a kúpim si to na rok. V tom je potom to riziko, ale o tom predsa viem vopred, že nemôžem zaručiť (lebo to vie len Pán Boh), či to využijem alebo nie.
Keďže dlhodobejšie lístky sú cenovo zvýhodnené preto, aby ťa motivovali zaviazať sa na väčšie obdobie, nedáva zmysel, aby sa ti stornom ročnej električenky vrátila celá neprejazdená časť, keďže by to znamenalo, že si os*al systém a napr. na troch mesiacoch si vydobyl ročnú zľavu. Dopravný podnik zatiaľ nie je klasifikovaný ako charitatívna organizácia...
Alikvotná časť sa vypočíta podľa vzorca:
𝑋𝑋 = 𝐶𝐶 − (𝐶𝐶 ∗ 𝑑𝑑 ∗ 𝑘𝑘)
kde: X je vrátená suma,
C je cena zaplateného PCL,
d je počet precestovaných dní,
k je koeficient, ktorého hodnota je:
0,200 000 pri 7-dňovom PCL,
0,051 282 pri 30-dňovom PCL,
0,019 048 pri 90-dňovom PCL,
0,004 709 pri 365-dňovom PCL
Takze ked 365 dnovy stoji 264 eur, tak po 8mich mesiacoch ratajme priblizne 8*30 dni=240
264-(264*240*0.004709) = - 34,.... ak to ratame za 244 dni, tak je to tusim az 39 eur . . .
Nemáme zásoby, ale máme pomoc EÚ. Niečo z toho je priamo cash, niečo výhodné pôžičky pre štáty. Pomôcť sa dá, keď sa chce - tak, ako si už dnes o pomoc môžu zažiadať rôzne Arrivy prevádzkujúce MHD, ale nie mestské dopravné podniky.
PCL zakupeny na predajni sa da stornovat? Cez internet povedzme, ale na predajni? Z dovodu? JA som videl tie rady, na Hodzovom sa pomaly stalo schodmi von.... Za 30 min sme sa posunuli asi o meter . . . tak som to poriesil pocas statia v rade cez internet . . . kolko ludi co si zakupi PCL si myslis ze ho stornuje? Ak to vobec ide . . . Inac, poznam pripad, ked nechceli vratit alikvotnu cast za zomreleho zakaznika . . . tak s tym stornom este zijucemu zakaznikovi by som bol opatrny.
Zas pozor na to, zatial co MHD nebude nikdy ziskova, najomne byty mozu lahko byt ziskove a v dlhodobom horizonte vyhodne ako dalsi prijem pre mesto, aby sa pripravilo lepsie napriklad na taketo situacie
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/kornavirus-doprava-obsluznost-dopravni-podnik-verejna-doprava-autobus-tramvaj-vlak-metro-mhd-dpp.A200427_134917_automoto_fdv