Keďže študenti nie sú obvykle tí, ktorí sa pohybujú iba zo školy na internát a internáty navyše pre väčšinu študentov nie sú na tom istom mieste ako prednáškové miestnosti, tak študenti cestujú už teraz. Buď si kupujú električenky, alebo kombinujú jednorazové lístky s cestou na čierno.
Podľa mňa bude teda prípadné zníženie cien električeniek pre študentov znamenať iba malý nárast počtu cestujúcich v MHD, a to navyše najmä v čase prepravného sedla a večerov / víkendov, kedy je kapacita prevažne dostatočná.
V iných mestách, kde predplatný lístok neexistuje a platí sa za každú cestu, to môže byť inak, ale v Bratislave by som v prípade cestovania študentov zadarmo očakával dopad najmä na rozpočet, ale nie na naplnenosť spojov.
Inak sa teda jednoznačne prikláňam k tomu, že cestovanie nemá byť úplne zadarmo, ale iba s určitou zľavou. Len tak totiž budeme motivovať ľudí používať alternatívne formy dopravy alebo necestovať vôbec. Výnimiek nech je čo najmenej.
A úplne súhlasím s Valcom, že by sa mala vyčísliť skutočná výška zľavy (dodatočnej dotácie) - zaplatiť sa musí skutočná suma, nie to, čo niekto vypočíta s cieľom aby to vyzeralo pomerne málo (takých povedzme 13 miliónov;))
Podľa mňa bude teda prípadné zníženie cien električeniek pre študentov znamenať iba malý nárast počtu cestujúcich v MHD, a to navyše najmä v čase prepravného sedla a večerov / víkendov, kedy je kapacita prevažne dostatočná.
V iných mestách, kde predplatný lístok neexistuje a platí sa za každú cestu, to môže byť inak, ale v Bratislave by som v prípade cestovania študentov zadarmo očakával dopad najmä na rozpočet, ale nie na naplnenosť spojov.
Inak sa teda jednoznačne prikláňam k tomu, že cestovanie nemá byť úplne zadarmo, ale iba s určitou zľavou. Len tak totiž budeme motivovať ľudí používať alternatívne formy dopravy alebo necestovať vôbec. Výnimiek nech je čo najmenej.
A úplne súhlasím s Valcom, že by sa mala vyčísliť skutočná výška zľavy (dodatočnej dotácie) - zaplatiť sa musí skutočná suma, nie to, čo niekto vypočíta s cieľom aby to vyzeralo pomerne málo (takých povedzme 13 miliónov;))
Joyki
Slovak Lines od dnes má zhustenú premávku, pridali sa mnohé ranné spoje k žel. staniciam a špičkové PRIAME spoje do Bratislavy.
A čo robí zssk? Ostatné S-ká majú dvojhodinový interval a zo dňa na deň sa vlaky postupne plnia, už sa sedí po troch v štvorkach počas špičiek, aspoň teda na S60. Nie sme ďaleko od toho, aby sa začalo opäť stáť. A zase sa budú vyhovárať na to, že to je vec vlády, opäť flexibilita nula bodov, lebo sobotňajšiu premávku majú zavedenú plošne, nie len po krajoch ci regiónoch...