Pravdu sice mas,ale pises na zle forum. Tento web nema s linkou 209 nic spolocne. Len su tu CP tejto linky. Prevadzkovatel linky je DPB, objednavatel mesto BA.
Veď tie lístky pre študentov (aspoň tých mladších) kupujú aj tak ich rodičia, takže je to pomoc im.
Mňa skôr dlhodobo mrzí trend, že verejná doprava u nás nezvláda reagovať na zvyšujúce sa nároky cestujúcich, a tak z nej postupne miznú ľudia v produktívnom veku a ostávajú jej študenti a dôchodcovia. A ak ešte títo majú cestovať zadarmo, kto bude tvoriť tržby? Alebo to potom spravíme klasicky po slovensky: Nie sú peniaze, obmedzíme výkony. Každý, kto bude mať alternatívu, zuteká, a vo verejnej doprave ostane kto? No už naozaj len tí študenti a dôchodcovia.
Model, kde tých, čo so mnou musia jazdiť, vozím zadarmo a tých, čo môžu kedykoľvek odísť, skásnem, je cestou do pekla.
A posledná vec, ktorá ma v tomto fascinuje, že pred ohlásením vlakov zadarmo (tuším) v júni 2014 som NIKDY predtým neregistroval žiadny politický dopyt po takomto opatrení. Niečo také vo volebnom programe nemali snáď aj komunisti. Absolútne bezostyšné vylievanie verejných peňazí do kanála!
Na záver, aby ma niekto nepochopil nesprávne: Nespochybňujem, že deti, študenti a dôchodcovia by mali mať nejaké zľavy, aby bolo cestovné pre nich únosné. Samozrejme, že si veľmi prajem, aby šlo do verejnej dopravy viac financií. Ale vždy som veril, že pôjdu do jej skvalitňovania a rozširovania ponuky a nie na toto...
Vy ste sa zrazili s koňom? 209 trolejbus, linka na onkológiu a k srdciarom. Vy dáte víkendové jazdy cez pracovný týždeň?! My chodíme normálne do práce! Potom sa postavíte na balkóny a tlieskajte zdravotníctvu!
Ja nerozumiem, prečo sa študentom stále dávajú veci zadarmo... nerobia nič... neurobili nič... keď už, čo tak dať nejakú zľavu ich pracujúcim rodičom, ktorí ich dotujú?
Ach, mňa toto tak vytáča.
Myslím, že účelom tohto opatrenia by nebola optimalizácia prevádzkových nákladov, ale iba zabránenie šírenia nákazy po Slovensku medzi jednotlivými regiónmi, ako to vyplýva z kontextu uvedeného rozhovoru. To však na prvé počutie pre 99% ľudí znie dobre, ale to zvyšné 1% vie, že rýchliky v súčasnosti okrem prepojenia Bratislavy s Košicami zabezpečujú dopravnú obsluhu medzi jednotlivými okresnými a krajskými mestami, pričom na niektorých úsekoch neexistuje súbežné spojenie osobnými vlakmi, prípadne autobusmi.
Napríklad ranný Os 4604 je počas pracovných dní už obsadený na 60%, a to tesne za ním premáva aj REX. Čiže príchod na 7. hodinu zo smeru NZ s počtom ľudí okolo 500 ľudí. To je 10 plných autobusov len za dva vlaky v rovnaký čas od NZ až po BA. Popri tom premávajú aj regiobusy od Senca. A toto je len regionálna prímestská doprava.
Dochádzka do Bratislavy prebieha aj počas covidu z diaľky 100 km. Regionálne autobusy sú priestorovo malé, a jazdia len po hranicu kraja v dostatočnom intervale. Akoby si riešil dochádzku zdravotníkov, železničiarov atd. z NZ? Skôr by už mali zahusťovať regiovlaky. To by mali byť všade a všetky vlaky nahradené autobusmi, ktoré by boli plné, samozrejme spoje by boli posilnené o x vozidiel. A autá by zahltili Bratislavu, že by sa nedalo pohnúť.
Pokiaľ by v súčasnosti vedeli regionálne vlaky v dostatočnej miere nahradiť autobusy, tak sa o tom dá uvažovať. Zároveň by uvoľnila kapacita pre nákladné vlaky, čím by sa zjednodušilo zásobovanie.
Lenže on chce zastaviť celkovú vlakovú dopravu, čiže aj S-ká. Máme len vlaky vo verejnom záujme, nemáme diaľkovú nedotovanú linku (IC sú pozastavené), takže to by platilo celkovo na všetky vlaky.
Vladimír