Reply on: Vladimír #234228:
Ja by som pridal ešte jeden aspekt - otázka návyku.Ak mam v mladosti zaužívané, že zaplatím za vlak xy a dostanem nejakú úroveň služieb, tak s rastom mojich príjmov mi príde rozumné tú službu využiť aj za plnú cenu.
Ak ale v mladosti získam mindset, že služba mi veľmi nevyhovuje ale používam ju kvôli úspore, tak akonáhle o úsporu prídem, presuniem sa do takého prostriedku, ktorý mi vyhovovať bude. A keďže s poklesom príjmov a nárastom dopytu zákonite v našich podmienkach príde k prepadu kvality, tých nespokojných bude dosť veľa. T.j. reálne hrozí, že si z VHD vyženieme celú jednu generáciu, ktorej sme ju predtým akože veľkoryso sprístupnili. Naozaj chudobným rodinám treba pomáhať adresne, nie poškodzovaním zvyšku spoločnosti.
A už len poznámka pod čiarou - pridávať nepotrebné výdavky v čase, keď všetci ohlasujú potrebu šetrenia, je tiež báječný prejav populizmu.
martinah
pri takomto rozdavani penazi, odvody neznizia a ostatnu rovnako vysoke, ak nie este vyssie
nizsie trzby budu, predpokladam, pokryvat vyssou cenou pcl, a v tom pripade presun k autam bude este vyraznejsi, pretoze clovek si 2x rozmysli, ci bude z vysokych odvodov dotovat zadarmo dopravu inym plus platit este aj vyssiu pcl a komfort cestovania sa mu znizi, a pokial siahnu na objem vykonov, tak konecna