Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomsch #233719:
Podľa príspevku mu situácia dovoľovala pokračovať za križovatkou v jazde. Situácia mu nedovoľovala pokračovať v jazde cez križovatku.

Takže asi bude chyba v porozumení textu. 😁
Reply on: Unknown #233699:
Zákon č. 8/2009 Z. z.Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 20 Jazda cez križovatku
(3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke

Mozno ta to prekvapi, ale zelene svetlo na semafore ta neopravnuje vojst do krizovatky. Odporucam dostudovat.

Alebo to nabuduce napal priamo do trolejbusu plneho ludi. Ved si mal zelenu.
Reply on: Valec #233706:
Ja som to nemysele ako A alebo B ale že platí oboje.
Na Svantnerke aj Alexyho natieraju zabradlie na elektrickovych zastavkach
Reply on: Solider #233715:
Nie len možnostiam zhotoviteľa, ale aj prevádzkovým možnostiam dopravcu. Ak budú všetky dostupné autobusy jazdiť X5ku a stane sa niečo v trojuholníku na Krížnej, tak nebude čím robiť ZV na zvyšných troch radiálach (a zrejme ani na jedinej z nich).
Reply on: Valec #233714:
Chcel si napísať prispôsobí možnostiam jedného zhotoviteľa? 😛
Reply on: martinah #233713:
Nateraz nie, prioritu má Karloveská radiála a Rača. Americké nie je v havarijnom stave, takže termín sa prispôsobí možnostiam.
Reply on: Valec #233712:
slava, vie sa uz aj termin reko americkeho?
teraz cakat na samotne dodrzanie terminov a dufat, ze nebude meskanie velke
Reply on: martinah #233711:
Termín začiatku je v polovici apríla, len nie je ešte presne daný deň a preto ho nemá zmysel komunikovať na verejnosť.
Reply on: si #233708:
radim necitat moje prispevky 🙂

stale hovorim, fanusik mhd vs realny cestujuci, petrzalka mala predtym stabilne el spojenie, na ktore boli jej obyvatelia zvyknuti, cize vnimaju rozdiel citelnejsie, navyse, doteraz nie je znamy ziadny termin reko race, cize je to k tomu aj zbytocne, milionkrat spomenute

doplnam, mam za to, ze je cielom presvedcit ludi k pouzivanu mhd, spravit ju atraktivnejsou, nie odradzat ludi, sam si prikladom, ze mhd nereflektuje tvoje potreby a presiel si na auto, ano, pre uplnost, zrejme po zmene lokality prace
to nie je o par petrzalcanoch, odporucam citat aj inde diskusie, bol by si prekvapeny kolko ludi je s danou situaciou v pe nespokojnych, a pokial nie je finalne rozhodnute linkovanie, dovtedy sa budu ozyvat
argument, ze si zazival podobne situacie roky dozadu ludi do mhd nepritiahne, kazdy ma roznu mieru unosnosti dokedy vydrzi a potom sa na to vykasle a kupi si auto
Reply on: Unknown #233699:
Ako správny trubiroh by si trúbil na vozidlo v križovatke, ktoré sa ju snaží opustiť, ty si teda frajer 🙂
Reply on: S499.1023 #233704:
To kríženie od Miletičovej na Šancovú ľúbi vyhadzovať palice, prípadne vytrhávať hlavy, takže tam viacerí jazdia opatrnejšie. Tým pádom síce do tých druhých svetiel vojde tbus na voľno, ale počas jazdy v križovatke sa to rozsype a autá idúce od Zimáku už majú na voľno. Cez tú zbiehavú je to z odbočky a keďže je asymetrická, takže ani tam sa nedá letieť (oficiálne).
Reply on: martinah #233707:
v rokoch 2016-2019 som denne cestoval L3 z race do prace v centre (kamenne nam.) a nazad, neplanovanych vypadkov (auto v kolajisku, porucha vozidla, vypadok napajania a pod.) som za ten cas zazil spocitatelne na prstoch jednej ruky, takze to vyplakavanie niektorych petrzalcanov tu nad tym ze aka bola L1 spolahliva a L3 nie je mi tu uz zacina dost liezt na nervy...
Reply on: adam.adam #233688:
vidis ako sa to meni a kolki aj tu z diskuterov jazdia skor autami, vysvetluje mnohe
podobny trend vidiet vsade, aj u nas v praci, nielen na stranke fanusikov mhd, tych hardcore cestujucich je coraz menej, pri mhd okrem casu je dolezita aj jej spolahlivost
vysvetlovat v praci xy-krat dovod svojho meskania moze byt problem, svojho casu som mala sefa, ktory strhaval kazde vyraznejsie meskanie z pohyblivej zlozky mzdy, a viem si predstavit, ze mnoho ludi presedla do auta aj preto, aby obmedzilo tieto "mimoriadnosti", tie sa tazko odhaduju vopred a planovat rezervu rezervy je casovo narocne, nehovoriac o strese, hladani alternativ v danej chvili, atd., ak je system nastaveny zle (el z/d petrzalky, kde boli spociatku dve linky, neskor jedna spolahliva a teraz ruska ruleta), tak ludia prestupia do aut, uplne jedno, ci vyluku sposobila vyssia moc alias vypadok elektriny, alebo auto na kolaji, ak sa kumuluju, k tomu su caste meskania el/bus/tbus (dovod nedolezity), ktore komplikuju prestupy, tak mhd prestava byt prvou volbou, autom je to v tomto meste, napriek niektorym problemovym usekom, stale rychlejsie a spolahlivejsie

vodicak vlastnim cca 16-19 rokov, nespomeniem si uz presne, nebol by problem kupit auto, firma vlastni budovu aj s velkym parkoviskom, ale stale som nedospela do bodu, ze treba,
ked clovek denne cestuje mhd od detstva, svojim sposobom s nou zrastie a tazko by sa lucilo, plus som lemra, nechce sa mi riesit auto a vsetko okolo neho, miesto toho som to riesila logisticky, "rodena" petrzalka a lokalpatriot, cize pracu som tiez hladala v petrzalke, podnajom zvoleny blizko k praci, vlastne byvanie detto, ale s pridanim rychlo dostupnych prestupnych uzlov s ktorymi sa dostanem dalej kam treba, cize cestovanie v pohode, horsie je to s cestovanim do inych casti mesta
Reply on: S499.1023 #233704:
B (resp. 2) je podľa mňa správne. Rovnako si počínajú pod stanicou... električka aj chodci už majú zelenú, ale trolejbus od Pražskej ešte prechádza tom lepšom prípade zadnou časťou cez koľaje, v tom horšom ešte len vchádza do koľajiska. Tento rok som takéto situácie zažil až asi 5x.
Reply on: Unknown #233699:
Medzicas tam nie je prisposobeny na suchtanie sa tbusu cez krizenia/vyhybky. Chodim tade casto a zrovna vcera som takto isiel za 201, presiel som na zelenu, ale pri tom jeho suchtani som mal co robit aby som sa zaradil pred auta ktore sa uz rozbiehali z Trnavskej.
Reply on: Unknown #233699:
Bratislavu už navštevujem tak 3 - 4 krát ročne ale vždy nejaké moje cesty vedú aj v tejto relácii a toto, čo popisuješ, sa mi stáva so železnou pravidelnosťou, umocnené ešte tým, že tri štvrtiny drôtolezcov, ktoré ešte nenavnímali, že už ani Bratislava ni je doménou ťahových výhybiek Ohio-Brass/ČKD/Elektrovod ani podvesných ELBA Kremnica, prachádza pod zjazdovou výhybkou na Trnavskej celou dĺžkou vozidla 10 - 15 km/h, takže to vyzerá tak, že ja sa blížim k padajúcej zelenej, od Mile Tyčovej sa vyrúti drötolez, ktorý v okamihu, keď je krížom cez smer, ktorý už má dávno zelenú, zahamuje a plazí sa.
Keďže nepredpokladám, že by úplne všetci drôtolezci boli dementi, skôr mi to vyvchádza na to, že:
1) Signálny plán križovatky, najmä vyprázdňovací čas smeru z Mile Tyčovej na Šancovú nezohľadňuje špecifiká drôtolezov.
2) Asi 75% drôtolezcov (z Hroboňky 95%) by potrebovalo kurz techniky jazdy u Tomáša "Tifosiho" P.
Reply on: Mike #233690:
Sú relácie kde sa MHD oplatí, typicky je to, ak aspoň jeden z koncových bodov cesty leží niekde na nosných linkách (jedno, či električka alebo preferovaný bus). Za svojho života v Bratislave som postupne vnútromestsky dochádzal v týchto reláciách:
Maxhella - Šafko: MHD
Maxhella - Dunajská: MHD
Maxhella - Obchodná: MHD
Maxhella - Ľadová: MHD
Maxhella - Zlaté Piesky (ale až vajnorský nadjazd): Auto. Cesta MHD viac ako dvojnásobne dlhšia, než autom.

V reále som samozrejme vo všetkých reláciách občas použil auto, ktoré mám od roku 1983, napríklad skoro ráno či neskoro večer, keď bola slabá premávka.

Ako omnoho tragickejšiu vnímam vidiecku a diaľkovú dopravu - okrem jednocieľových Košíc neexistovala na SK relácia, kam by sa verejná doprava oplatila a aj to len vďaka tomu, že sme vtedy ešte nemali ani zďaleka toľko evergreenovej D1 ako dnes.

Oproti tomu v CZ sa mi vyplatí na služobnú cestu ísť vlakom do Plzne, do Ústí nad Labem či Děčína, samozrejme do Ostravy či Olomouca, do Brna a Břeclavi (tam je to síce vlakom papierovo o chlp dlhšie ale v reále najmä v lete, keď sa začne na D1 kopať, je vlak rýchlejší. A to nehovorím o pohodlí, keď môžem vo vlaku vybaviť poštu, pozodpovedať dotazy, naraňajkovať sa a v cieli sa čerstvý vrhnúť na zákazníka či zamestnanca.
Nevyplatia sa (zatiaľ) južné Čechy, severozápad ČR, Liberecko/Jablonecko, Náchodsko.

Po Prahe auto okrem prípadov, keď potrebujem ničo neskladné odviezť, prakticky nepoužívam s výnimkou relácií periféria - periféria. Ak aj občas vyjde auto trocha rýchlejšie, úspora času sa rozpustí v parkovaní. Ale je pravdou, že prakticky nepoužívam gumokolnú mestskú dopravu.
Reply on: adam.adam #233688:
Myslím si, že nie je dôvod mínuskovať tento príspevok, je to len suchý (a pravdivý) popis situácie.
Reply on: adam.adam #233698:
Tak ja mám to šťastie, ako vravíš - bývam pri Mladej garde (ale nastupujem na Riazanskej) a pracujem na Lazaretskej - takže vždy len L3 na Mariánsku; minule sa mi prvýkrát stalo, že som ráno využil L50 z Kukučínovej na Twin City, lebo sa čosi na Račianskej stalo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.