Moze byt ze uz to prehodnotili, to by bola pozitivna sprava. Len potom im nebude vychadzat absolutna preferencia ktorou sa ohanali ked rusili MUK v Petrzalke.
Tak to vôbec nelietaj lietadlom do nejakej teplej krajiny, minule som v Solúne vystupoval z 20 do 40. A som tu.
A čo je teda vlastne pre teba zle? Z tepla do zimy či zo zimy do tepla?
Faktom je, ze drviva vacsina vozov nekuri! To je proste FAKT! Chcel som to tu napisat uz skor, ale ked to uz bolo teraz spomenute... Teraz mame teple dni, ale boli aj chladne a fakt nerozumiem, preco trolejbusy, elektricky nekurili?! Teplo (niekedy az moc, ale lepsie ako kosa) bolo jedine v T6 a K2. Zato v Skodovkach na mna fukare pustali chladny vzduch zhora. Nie som citlivy, ale prijemne to nebolo, ked vonku bola nula. Kazdopadne zdrave to fukanie priamo na krk nie je. Preco nekuria ani trolejbusy fakt nerozumiem. By som sa kompetentnych a primatora spytal, ci by im bolo prijemne cestovat v studenom voze, pripadne este s chladnym vankom na krk.
Ja osobne mám tiež s tým problém, nevadí mi chlad, ale keď mi fúka studený vzduch na krk, nedávno nejaký dobrák otvoril okno v žehličke a tak mi ťahalo za krk, že som si musel presadnúť...
vidis a ja by som zas potreboval teplotu pod 22 stupnov aby som mohol zregenerovat organizmus pred dalsim pobytom vonku v tom teple (a v poslednych rokoch je viac-menej jedine verejne pristupne miesto kde sa da v lete dobre vychladit chladnicka v podnikovej predajni Rajo na Zlatych pieskoch )
Niekedy mám fakt obavu o zdravie, keď mám vystúpiť z 25 °C do 35 °C, to je taká facka, že raz ma tam šľahne o zem.
Nemal by som to písať, lebo si to privolám.
To máš z odborných periodík typu Zem a Vek, či odkiaľ? Už som sa viackrát pýtal - ako to, že ešte nevymreli Američania či Saudi, zvyknutí klimatizovať naozaj extrémne?
Aby si bol v obraze, neznášam, keď je nad 30 °C, už vtedy sa riadne potím, ale je super, keď potom spotený nastúpiš do trolejbusu (bohužiaľ 29T/30T nechodia na Dolné hony), a fúka Ti doslova ľadový vzduch na krk, to fakt zdraviu prospeje.
Tak s tým kolapsom, to mi je ľúto.
Ja by som prijal kompromis, nech je teda aj o 3 °C menej vo vozidle voči vonkajšej teplote, ale nech to preboha nefúka priamo na ľudí.
Aha a teda budeme ignorovat ludi, ktorym naopak teplo robi zle a lahko z neho skolabuju, lebo tebe fuka na krk a tebe sa to nepaci?
Ja napriklad potrebujem chladnejsie prostredie, lebo sa rychlo zacnem potit (co nie je prijemne ani pre inych) a pri vyssich teplotach je mi uz zle. A vies ako som miloval, ked prisla SORka/Solaris/Tedom/Vrakosa bez klimy v lete pri 35-40°C (hlavne Tedom bola smakocina, kde iba na zadnej naprave dobre fukalo z okien)? Raz som z toho aj skoro skolaboval a rozdychaval som to za pomoci ostatnych na zastavke (nastastie ma to vonku preslo a bol som minutu od prace, takze som to dal bez zachranky a prezil).
Takze? Mam teraz ziadat, aby nasilu vsade chladili na 20-25°C, lebo ma to moze v krajnom pripade zabit rovnako ako teba mozu zabit tie bacily a virusy? Mne napriklad vyhovuje ako to maju riesene 29T/30T - ide to automaticky prednastavene, nie je tam prilis teplo a ani zima a mas miesta, kde to fuka menej a mas miesta, kde to fuka viac ked chces.
Snažím sa vyhýbať "šoping centrám", aj keď v nich Ti nefúka priamo na krk, ale je v nich prehnane chladno. Teda keď je vonku 35 °C, kľudne tam majú aj menej ako 25 °C.
No divil by si sa, ale viac ohrozuje práve klimatizácia.
V lete budem chodiť so šálom, čo som šalený?
@Jadran
Ja som skôr narážal na tie "vône", väčšinou je to chémia, kto to má dýchať. Akoby sme už nemali okolo seba dosť chémie, ešte treba zbytočne pridať.
Čo sa týka dezinfekcie, zabime všetky baktérie a vírusy, zabijeme tým aj seba. Bez nich by sme za pár dní všetci zomreli. Ľudia sa čudujú, prečo má toľko ľudí alergiu, astmu, a iné autoimunitné ochorenia. No prečo? Laicky povedané, ak nemá imunitný systém podnety, teda sa "nudí", začne reagovať na látky, na ktoré by nemal.
Nikdy sa nerobila dezinfekcia vo vozidlách DPB (teda aspoň o tom neviem, že by sa robila), a nebol žiadny problém. Ako si má človek budovať imunitu, keď žije v takmer sterilnom prostredí?!!!
si: Myslím si, že máš dostatok inteligencie, aby si pochopil, ako som to myslel.
Keď sa zamyslíš, tak prídeš na to, že klimatizáciou, ktorá ak nie je aj kúrením zároveň, asi ťažko dosiahneš efekt, ktorý si popísal.
Keď sa oblečiem tak, aby som prežil 35 °C (alebo 28 °C), tak prečo mi fúka na krk vzduch o teplote 20 - 25 °C?!!! Pocitovo to vnímam, ako by tam bolo 15 až 20 °C! V kĺbových trolejbusoch SOR, sa fakt nemáš kam postaviť, alebo si sadnúť, aby na Teba nefúkalo.
Ale dobre ste ma utreli mínuskami, páči sa mi to. Ďakujem.
Na druhú etapu Petržalky sa teším a neviem v akej fáze je aj tá nová trasa v meste okolo SND a Eurovei kde má prispieť aj developer. Bude sa to stavať??? K tej Nitre nebravím že by to bolo zlé ale stavať električku v dobe keď nemajú ani na jej údržbu a k tomu ešte v meste kde nikdy nebola je šok! Samozrejme príjemný šok ako pre fanúšika MHD Aj v aténach postavili električku nanovo keďže ju v minulosti zrušili.
Ja si naopak myslim, ze to nie je zly napad. Ak sa to dobre postavi a zaplatia to eurofondy, je to segregovana trat a moze to pomoct v rozvoji Nitry.
Osobne napriklad vyuzivam MHD primarne, ked idem niekam, kam jazdi v Bratislave elektricka, kedze v pripade autobusov a trolejbusov mozem stat v rovnakej zapche radsej vo svojom aute s vlastnym nastavenim klimy, vlastnou hudbou a istotou, ze nebudem cuchat niekoho podpazusie v preplnenej MHD
Dobrý večer. To akože myslia vážne že v Nitre majú byť električkové trate? Počuli ste o to už niečo? Z tých istých peňazí z ktorých sa bude predlžovať Petržalka (2021-2027 prog.obdobie) si chce Nitra postaviť električku! Vraj sa uvažovalo o trolejbuse ale že trolejbus má nevýhodu že jazdí tam kde autá. Oni majú strašne upchaté mesto a tak to chcú roešiť električkou. Ale to je taká drahá vec že aj na západe si 3x rozmyslia či by do toho šli. Skôr vymyslieť systém dotovaných taxíkov, mikrobusov mhd a pod. Aký máte na to názor keď si malé mesto chce zadovážiť tak drahú a zložitú vec akou je električka?
ono by to slo (v novobudovanej casti) aj castejsie, ale to by museli navrhovat a projektovat ludia s trochou rozumu a nie taki co navrhnu zahrnut vykopany koridor a postavit urovnove kolizne priecestia....
Nehovorili nedávno že v prípade 1L variantu tam budú 2 linky so 4 min int. a prípade 2L variantu 4 linky s 8 min.? To by vychádzalo na spoločný int. 2 min a častejšie to už asi nepôjde
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.