stale hovorim, fanusik mhd vs realny cestujuci, petrzalka mala predtym stabilne el spojenie, na ktore boli jej obyvatelia zvyknuti, cize vnimaju rozdiel citelnejsie, navyse, doteraz nie je znamy ziadny termin reko race, cize je to k tomu aj zbytocne, milionkrat spomenute
doplnam, mam za to, ze je cielom presvedcit ludi k pouzivanu mhd, spravit ju atraktivnejsou, nie odradzat ludi, sam si prikladom, ze mhd nereflektuje tvoje potreby a presiel si na auto, ano, pre uplnost, zrejme po zmene lokality prace
to nie je o par petrzalcanoch, odporucam citat aj inde diskusie, bol by si prekvapeny kolko ludi je s danou situaciou v pe nespokojnych, a pokial nie je finalne rozhodnute linkovanie, dovtedy sa budu ozyvat
argument, ze si zazival podobne situacie roky dozadu ludi do mhd nepritiahne, kazdy ma roznu mieru unosnosti dokedy vydrzi a potom sa na to vykasle a kupi si auto
To kríženie od Miletičovej na Šancovú ľúbi vyhadzovať palice, prípadne vytrhávať hlavy, takže tam viacerí jazdia opatrnejšie. Tým pádom síce do tých druhých svetiel vojde tbus na voľno, ale počas jazdy v križovatke sa to rozsype a autá idúce od Zimáku už majú na voľno. Cez tú zbiehavú je to z odbočky a keďže je asymetrická, takže ani tam sa nedá letieť (oficiálne).
v rokoch 2016-2019 som denne cestoval L3 z race do prace v centre (kamenne nam.) a nazad, neplanovanych vypadkov (auto v kolajisku, porucha vozidla, vypadok napajania a pod.) som za ten cas zazil spocitatelne na prstoch jednej ruky, takze to vyplakavanie niektorych petrzalcanov tu nad tym ze aka bola L1 spolahliva a L3 nie je mi tu uz zacina dost liezt na nervy...
vidis ako sa to meni a kolki aj tu z diskuterov jazdia skor autami, vysvetluje mnohe
podobny trend vidiet vsade, aj u nas v praci, nielen na stranke fanusikov mhd, tych hardcore cestujucich je coraz menej, pri mhd okrem casu je dolezita aj jej spolahlivost
vysvetlovat v praci xy-krat dovod svojho meskania moze byt problem, svojho casu som mala sefa, ktory strhaval kazde vyraznejsie meskanie z pohyblivej zlozky mzdy, a viem si predstavit, ze mnoho ludi presedla do auta aj preto, aby obmedzilo tieto "mimoriadnosti", tie sa tazko odhaduju vopred a planovat rezervu rezervy je casovo narocne, nehovoriac o strese, hladani alternativ v danej chvili, atd., ak je system nastaveny zle (el z/d petrzalky, kde boli spociatku dve linky, neskor jedna spolahliva a teraz ruska ruleta), tak ludia prestupia do aut, uplne jedno, ci vyluku sposobila vyssia moc alias vypadok elektriny, alebo auto na kolaji, ak sa kumuluju, k tomu su caste meskania el/bus/tbus (dovod nedolezity), ktore komplikuju prestupy, tak mhd prestava byt prvou volbou, autom je to v tomto meste, napriek niektorym problemovym usekom, stale rychlejsie a spolahlivejsie
vodicak vlastnim cca 16-19 rokov, nespomeniem si uz presne, nebol by problem kupit auto, firma vlastni budovu aj s velkym parkoviskom, ale stale som nedospela do bodu, ze treba,
ked clovek denne cestuje mhd od detstva, svojim sposobom s nou zrastie a tazko by sa lucilo, plus som lemra, nechce sa mi riesit auto a vsetko okolo neho, miesto toho som to riesila logisticky, "rodena" petrzalka a lokalpatriot, cize pracu som tiez hladala v petrzalke, podnajom zvoleny blizko k praci, vlastne byvanie detto, ale s pridanim rychlo dostupnych prestupnych uzlov s ktorymi sa dostanem dalej kam treba, cize cestovanie v pohode, horsie je to s cestovanim do inych casti mesta
B (resp. 2) je podľa mňa správne. Rovnako si počínajú pod stanicou... električka aj chodci už majú zelenú, ale trolejbus od Pražskej ešte prechádza tom lepšom prípade zadnou časťou cez koľaje, v tom horšom ešte len vchádza do koľajiska. Tento rok som takéto situácie zažil až asi 5x.
Medzicas tam nie je prisposobeny na suchtanie sa tbusu cez krizenia/vyhybky. Chodim tade casto a zrovna vcera som takto isiel za 201, presiel som na zelenu, ale pri tom jeho suchtani som mal co robit aby som sa zaradil pred auta ktore sa uz rozbiehali z Trnavskej.
Bratislavu už navštevujem tak 3 - 4 krát ročne ale vždy nejaké moje cesty vedú aj v tejto relácii a toto, čo popisuješ, sa mi stáva so železnou pravidelnosťou, umocnené ešte tým, že tri štvrtiny drôtolezcov, ktoré ešte nenavnímali, že už ani Bratislava ni je doménou ťahových výhybiek Ohio-Brass/ČKD/Elektrovod ani podvesných ELBA Kremnica, prachádza pod zjazdovou výhybkou na Trnavskej celou dĺžkou vozidla 10 - 15 km/h, takže to vyzerá tak, že ja sa blížim k padajúcej zelenej, od Mile Tyčovej sa vyrúti drötolez, ktorý v okamihu, keď je krížom cez smer, ktorý už má dávno zelenú, zahamuje a plazí sa.
Keďže nepredpokladám, že by úplne všetci drôtolezci boli dementi, skôr mi to vyvchádza na to, že:
1) Signálny plán križovatky, najmä vyprázdňovací čas smeru z Mile Tyčovej na Šancovú nezohľadňuje špecifiká drôtolezov.
2) Asi 75% drôtolezcov (z Hroboňky 95%) by potrebovalo kurz techniky jazdy u Tomáša "Tifosiho" P.
Sú relácie kde sa MHD oplatí, typicky je to, ak aspoň jeden z koncových bodov cesty leží niekde na nosných linkách (jedno, či električka alebo preferovaný bus). Za svojho života v Bratislave som postupne vnútromestsky dochádzal v týchto reláciách:
Maxhella - Šafko: MHD
Maxhella - Dunajská: MHD
Maxhella - Obchodná: MHD
Maxhella - Ľadová: MHD
Maxhella - Zlaté Piesky (ale až vajnorský nadjazd): Auto. Cesta MHD viac ako dvojnásobne dlhšia, než autom.
V reále som samozrejme vo všetkých reláciách občas použil auto, ktoré mám od roku 1983, napríklad skoro ráno či neskoro večer, keď bola slabá premávka.
Ako omnoho tragickejšiu vnímam vidiecku a diaľkovú dopravu - okrem jednocieľových Košíc neexistovala na SK relácia, kam by sa verejná doprava oplatila a aj to len vďaka tomu, že sme vtedy ešte nemali ani zďaleka toľko evergreenovej D1 ako dnes.
Oproti tomu v CZ sa mi vyplatí na služobnú cestu ísť vlakom do Plzne, do Ústí nad Labem či Děčína, samozrejme do Ostravy či Olomouca, do Brna a Břeclavi (tam je to síce vlakom papierovo o chlp dlhšie ale v reále najmä v lete, keď sa začne na D1 kopať, je vlak rýchlejší. A to nehovorím o pohodlí, keď môžem vo vlaku vybaviť poštu, pozodpovedať dotazy, naraňajkovať sa a v cieli sa čerstvý vrhnúť na zákazníka či zamestnanca.
Nevyplatia sa (zatiaľ) južné Čechy, severozápad ČR, Liberecko/Jablonecko, Náchodsko.
Po Prahe auto okrem prípadov, keď potrebujem ničo neskladné odviezť, prakticky nepoužívam s výnimkou relácií periféria - periféria. Ak aj občas vyjde auto trocha rýchlejšie, úspora času sa rozpustí v parkovaní. Ale je pravdou, že prakticky nepoužívam gumokolnú mestskú dopravu.
Tak ja mám to šťastie, ako vravíš - bývam pri Mladej garde (ale nastupujem na Riazanskej) a pracujem na Lazaretskej - takže vždy len L3 na Mariánsku; minule sa mi prvýkrát stalo, že som ráno využil L50 z Kukučínovej na Twin City, lebo sa čosi na Račianskej stalo.
Ja cestujem do práce z Rače do Prievozu (oblasť zastávky Hraničná).
čiže v podstate mám riešenia: 3/7+201 alebo 75 na Herliansku a pešo krížom popri Retre alebo 75+96, aby som sa dostal čo najbližšie Prievozu.
V lete som jazdil na bicykli a od jesene do jari MHD. Tiež som presedlal v poslednej dobe na auto aj preto, že mám u zamestnávateľa kam zaparkovať. Tiež výhodou je, že začínam v práci ešte pred rannou špičkou.
Keď som však chodil MHD znamenalo to pre mňa poobede: 201 cez upchatú Miletičovu a Šancovú+ elektrika, ktorá schytávala nepravidelnosti skrz Radlinského. v prípade 75 to znamenalo mierne upchatú Bajkalskú a hlavne zarúbanú Račiansku skrz Biely kríž. Nikdy som sa nedostal cestovaním poobede od odchodu z práce do príchodu domov pod 50 minút. Bicyklom v lete cca 25-30 max 35 (podľa chute a tempa v daný deň).
Autom, ak to beriem krížom cez Tomášikovu a Nobelovu aj keď padnú rampy som doma za 25 minút. Ak nechytím rampy tak aj 20 , bavíme sa samozrejme aj o predpokladoch ako: jazdím približne podľa predpisov (rýchlosť tachometrových 60 reálnych cca 53-55), nemám problém pustiť MHD zo zastávky a podobne.
MHD tak využívam už iba pri ceste do centra resp. do miest, kde viem že je problém so zaparkovaním.
Nemáte niekto k dispozícii signálny plán križovatky pri Centráli, pripadne odsledované, ako dlho po naskočení červenej z Miletičovej skočí zelená od zimáku?
Už dávnejšie ma táto križovatka presvedčuje o tom, že Hroboňáky majú problém s farbocitom, no zážitok z dnešného dňa bol z množiny "par excellence".
Pre ilustráciu - veziem sa rýchlosťou 58km/h na tempomat využívajúc zelenú vlnu, vďaka ktorej mi skáče zelená vždy cca 50-70m pred autom už od Klientského cemtra, vďaka čomu nemusím brzdiť a nezmyselne opäť akcelerovať a pred už spomenutou krížovatkou vidím, že i napriek tomu, že nášmu smeru práve padá zelená, tak do križovatky sa zľava rúti rovno do môjho jazdného pruhu Hrobus31Tr na linke 201 a jediný dôvod, prečo som ho nemohol vytrúbiť a plným právom sa mu tam nanominovať bolo auto idúce predomnou, ktoré viedol menej asertívny/viac tolerantný vodič "ta hen od vychodu" ktorý na pavučinára s popleteným farbocitom radšej nereagoval. Priznávam sa, mňa prsty na telefóne na číslach 158 celkom svrbeli, no najprv sa opýtam tu, či niekto nemá podobnú skúsenosť.
Nabudúce to asi spravím, už som sa tam raz s jedným takto vadil uprostred križovatky, ktorú sme asi na 5 minút upchali z oboch spomínaných smerov, keďže som ho s autom zablokoval tak, že TV ho nepustilo obísť ma a tak musel počkať, kým odídem, s čím som sa neponáhľal no okrem toho, že sme si vzájomne vynadali do kktov (nič iné som v podstate ani neočakával) som sa nič konštruktívne nedozvedel.
Čisto pre zaujímavosť, číslo vozu z toho dnešného zážitku je 6844.
Áno, ja netvrdím, že niesú prípady kedy sa naozaj mhd oplatí. Môj príspevok nebol v zmysle "som nasratý, tak poďme všetci do áut". Ja som to bral len zo svojho osobného hladiska. Do práce chodím taxíkom (18 min), z práce mi trvá cesta busom + cesta na zastavku a zo zastavky 50 minút (čiže tak isto by mi to trvalo aj ráno). No len ja si o tých 40 minút dlhšie radšej pospím. To je mesačne 80 eur taxi do roboty + elektricenka 27. Čiže v mojom prípade sa mi auto oplatí už len keby som chodil iba do a z práce. A to nehovorím o iných aktivitách. Kedy som niekde autom za 8 minút, no mhd sa trajdákam pol hodinu a aj to len tŕpnem na zastavke ci sa daný spoj uráči prísť alebo nie. Tu zas narážam na 68, kedy v mojom prípade je to naozaj v 60-70% absolútne nespolahlivý spoj. Pričom už o siedmej večer ma interval 15 minút....fakt atraktívne... Sečteno podtrženo, v mojom prípade autom ušetrím peniaze na dopravu, ušetrím svoj čas a v neposlednom rade zvýšim svoje pohodlie. A áno, mhd využijem aj potom, párkrát do mesiaca keď pojdem do mesta na pivo a podobne. Jediné čo je ako tak fajn je električka, čiže keď niekto rieši prácu, domov a iné aktivity v dosahu električky, môže byť rád
Celé to severo-južne prepojenie je úplne na ho... houby.
Tiež bývam v Rači a pracujem v oblasti vozovne Jurajov dvor a cestovanie MHD je akurát výsmech. Cesta 65 to je taka krásna vyhliadková trasa. Doba aj s presunom na zastavku cca 45min
75 na novú dobu prichádza až potom čo 4 na zlate práve odišla. (trvanie 30-50) minút využiteľné len v obmedzenú dobu.
Elina do mesta no to musím niekde na trase vystúpiť a prejsť pešo na vajnorsku radialu a tam nastúpiť. Trvanie cca 40min
Pešo cez zabak cca 45-55 min podľa toho ako je človek naladený a podobne (využiteľné len za pekného počasia)
Bike cez zabak cca12min (neviem ako je to po uzáver mosta)
Ale Bike cez nobelovu cca 18 min
Autom cez Vajnory 18 min cez nobelovu 11min
A áno som fajnový a svoj čas premrham radšej nič nerobenim pri sledovaní prasklín na strope ako v MHD týmto smerom.
Inak MHD využívam. Ale mimo ciest do a z práce.
cisty cestovny cas 65ky z race k avion shopiing park podla cestovneho poriadku je 37 minut, skus si niekedy pesi presun od zastavky ku gbc pri hornbachu (pre pesi presun velmi "privetive") a to by som este musel najst pouzitelne miesto na parkovanie niekde pri trase L65 (pesoslap na jej zastavku od domu tak cca 15-20 minut sviznym tempom s relativne velkym vyskovym prevysenim, na to som uz prilis lenivy) a priratat aj tento cas do doby dopravy, potom si to porovnaj, nezabudni ze sa potrebujem dopravovat oboma smermi a pripadne este zohladni ze buspruhy nie su v celej trase a cestujes oboma smermi....
a ak sa ti zda byt 1-1.5 hodiny navyse denne na dopravu malo, tak ver ze mne nie a viem ju stravit prijemnejsie a uzitocnejsie ako cestovanim
PS2: len hodina denne pri 20 pracovnych dnoch je 20 hodin mesacne, to je 2.5 pracovneho dna, (= ~12.5% mzdy bez priplatkov za nadcas), ci si to uz preratas do dovolenky alebo nadcasov, nie je to (aspon v mojom pripade) zrovna mala suma
65 neobsluhuje celu racu a pokial nejdes striktne medzi medzi 6 a 8 tak mas atraktivny 30 minutovy interval. Ak by si chodil na 9 do Galvaniho BC tak v lepsom pripade musis ist na 8:02 (+37 minut +pesi presun +zapchy) v tom horsom este pred 8 rano + cesta (cas) na zastavku L65 ak to ma dalej ako tvrdi - cize v konecnom dosledku by mozno musel ist hodinu/hodinu a pol skor vs. 20 minut autom.
Solider