Reply on: Vladimír #233305:
Skôr by som sa ubral iným smerom a to VYŇAT T-bus z dráhových vozidiel. Jazdí to raz po ceste, tak nech to má štátne EČV a hotovo.
Aspoň by sa mudrlanti z dráhového úradu prestali vyjadrovať k veciam, o ktorých vedia...slušne napísané prd.
Technicky je úplne jedno, či ten elektropohon napájaš z vedenia alebo trakčnej batérie, ich vzájomnej kombinácie alebo dieselu a generátora.
Jednoducho by som im ponechal kompetencie len po drát a koniec. A veľmi pritvrdil podmienky pre nezmyselné rýchlostné obmedzenia do armatúr. Keď sa dá jazdiť 50 km/h v trolejovej križovatke v Salzburgu alebo Linzi, tak to isto pôjde aj u nás, keďže fyzikálne zákony sú úplne rovnaké. A IČV nech majú kde chcú, bárs aj na streche...
BigMac
Lebo ak to bude fungovať ako fungujú dispečingy resp. komunikácia medzi ŽSR a dopravcami, tak pánboh ochraňuj našich cestujúcich...
CED-u to samozrejme na jednej strane stačí a technologické vozidlá vidieť nepotrebuje.
Len jednotliví dopravcovia by sa mohli vidieť navzájom, napríklad pre zabezpečenie prípojových väzieb pri mimoriadnostiach. Potom by na imaginárnom CED-e stačil aj jeden človek. A ak by to u jednotlivých dopravcov robili naozaj poctivo, tak aj nula ľudí a CED by vlastne bol len záznamovým zariadením, či sa plní objednávka a dodržiavajú zazmluvnené výkony a dohodnuté čakacie časy. Len to je asi prudká utópia v našich podmienkach...