Tiež som mal s tým názvom kedysi problém a zamýšľal sa koncepčne nad iným. Každopádne, existuje niekoľko argumentov, prečo nie je zlý:
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.
Čo sa piktogramov týka, podľa mňa je stále zle nastavené označovanie staníc. Napríklad cieľ "vláčik Železná Studienka" mi príde strašne zavádzajúci a neznalí sa ľahko môžu omylom odviesť z centra tam namiesto na hlavnú stanicu, navyše pre cudzinca sa môže výraz železná studienka podobať na železničná stanica.
Zasa vec názoru - predmet na diskusiu. Mne môže pripadať ako zbytočné zveličenie diskusia o tom, ktorý dopravca bude premávať do Rakúska a s akým cestovným poriadkom, alebo čo je a nie je verejný záujem.
Diskusné fórum je na to, aby sa diskutovalo. A toto je sporné, každý môže mať na to iný názor. A keď vznikne koncepcia, aspoň ju môže DPB prebrať / porovnať s vlastnou, ak nejakú má / resp. porovnať so štandardami zobrazovania na transparentoch, ak také budú výhľadovo pre IDS-ko.
P. S. Neviem či stále, ale v Brne zobrazovali na transparentoch aj piktogramy nemocníc, zámkov, parohov (myslivna) a iné kreatívne ciele ...
Neviem, co konkretne hladas... v sekcii mapy su aj historicke mapy sieti liniek a niektore zastavkove CP najdes aj v galerii. Ci sa da zistit v akom intervale jazdil konkretny spoj v roku 2011, to netusim
Na "šálku kávy" nám nesiahaj! Ale vážne, má aj praktický význam v obratisku, keď kolega za tebou na a-buse podľa piktogramu vzadu vie, že ťa asi bude musieť obehnúť, lebo prestávkuješ.
Inak aj mne sa zdá, že pomenúvanie zastávok začína byť chaotické. Tak napr. Miestne úrady Vrakuňa a Nové Mesto sa vytvorili a v Karlovke MiÚ ustupoval svätému Františkovi.
Mne tie piktogramy nejako neprekážajú, ale celkom ma pobavila predstava, že by niektoré vzdialené konečné mali za názvom ten symbol, čo sa používa na kopírke pre štart. Veď viete, ktorý myslím
Ike
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.