"už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova"
Hej a potom keď to skúsia, zistia že to nie je pravda a je po úspechu...
Rozhodne si nemyslím že z marketingového hladiska je dobré mať zastávky pomenované podľa miest ktoré pri nich nie sú. Ten názov je problém aj pre človeka čo chce ísť na stanicu (vystúpi tam a nebude ju vedieť nájsť), aj pre človeka čo chce ísť na Železnú studienku. To akurát vytvára zlé zákaznícke zážitky a teda zlý image pre značku.
Tiež som mal s tým názvom kedysi problém a zamýšľal sa koncepčne nad iným. Každopádne, existuje niekoľko argumentov, prečo nie je zlý:
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.
Čo sa piktogramov týka, podľa mňa je stále zle nastavené označovanie staníc. Napríklad cieľ "vláčik Železná Studienka" mi príde strašne zavádzajúci a neznalí sa ľahko môžu omylom odviesť z centra tam namiesto na hlavnú stanicu, navyše pre cudzinca sa môže výraz železná studienka podobať na železničná stanica.
Zasa vec názoru - predmet na diskusiu. Mne môže pripadať ako zbytočné zveličenie diskusia o tom, ktorý dopravca bude premávať do Rakúska a s akým cestovným poriadkom, alebo čo je a nie je verejný záujem.
Diskusné fórum je na to, aby sa diskutovalo. A toto je sporné, každý môže mať na to iný názor. A keď vznikne koncepcia, aspoň ju môže DPB prebrať / porovnať s vlastnou, ak nejakú má / resp. porovnať so štandardami zobrazovania na transparentoch, ak také budú výhľadovo pre IDS-ko.
P. S. Neviem či stále, ale v Brne zobrazovali na transparentoch aj piktogramy nemocníc, zámkov, parohov (myslivna) a iné kreatívne ciele ...
Neviem, co konkretne hladas... v sekcii mapy su aj historicke mapy sieti liniek a niektore zastavkove CP najdes aj v galerii. Ci sa da zistit v akom intervale jazdil konkretny spoj v roku 2011, to netusim
Na "šálku kávy" nám nesiahaj! Ale vážne, má aj praktický význam v obratisku, keď kolega za tebou na a-buse podľa piktogramu vzadu vie, že ťa asi bude musieť obehnúť, lebo prestávkuješ.
Inak aj mne sa zdá, že pomenúvanie zastávok začína byť chaotické. Tak napr. Miestne úrady Vrakuňa a Nové Mesto sa vytvorili a v Karlovke MiÚ ustupoval svätému Františkovi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.