Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #232753:
"vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD"
No ale ona nie je, teda nie v takom rozsahu ako naznačujú tie trolejbusy, čiže tá reklama je klamlivá. Prístup "overpromise and underdeliver" funguje ak chces zákazníka jednorázovo skásnuť, tak ho nalákaš do svojho biznisu a je ti jedno že odíde sklamaný. Pri MHD ale chceš vytvárať dlhodobý pozitívny vzťah so zákazníkom a to naozaj nedosiahneš tým že ho oklameš. Možno ho získaš na tú jednu cestu, ale dlhodobo sa robíš nedôveryhodným.
Reply on: 810zssk #232751:
Lenže cestujúci nie je jednobunkovec, ktorý sa vyskytne uprostred Hodžovho námestia a nepovie si "heee!? idem na Železnú" a nastúpi do prvého trolejbusu s cieľom ŽST Železná studienka s tým, že po vystúpení urobí 3491° obrat okolo vlastnej osi, rozhadzujúc rukami, že kde je.

Ak primátor hovorí, že treba chodiť do lesoparku MHD, trolejbusy s cieľom ŽS brázdiace mesto s tým, že 85% cestujúcich obyvateľov takýto trolejbus denne vidí, vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD, ktorá navyše chodí často a pravidelne.

A potom, keď sa vytvoria nejaké redukčné opatrenia si títo ľudia povedia "veď tam chodí trolejbus" a naplánujú si cestu.

To isté platí aj pri cestovaní vlakom. A tu, ak by sa náhodou vyskytol príčetný nezorientovaný turista idúci niekde na vlak, predpokladám, že by volil Hlavnú stanicu.

Neviem aké máš skúsenosti s cesotavním na ŽS, ale ja bývam relatívne blízko a na ŽS chodím okrem zimných dní každý víkend a žiadne davy zmätených cestujúcich tam nevídam. Práve naopak, z trolejbusu sa vysypú cestujúci vrátane turistov a mamičiek s kočíkmi a hneď vedia, kam majú ísť. Pričom cesta s kočíkom medzi výstupišťom trolejbusov a Partizánskou lúkou je asi 140 sekúnd (záleží od toho, či Ti dajú autá prednosť na kruháči).

Kedysi som využíval aj vlak do mesta/z mesta a tiež som nestretol jediného zmäteného cestujúceho. Sťažnosti k staniciam chodia v princípe iba s jednou témou - ŽST Vinohrady (z toho 90 % sú sci-fi požiadavky na ŽSR a ostatné iba námety na premenovanie).

Takže zásadovosť je pekná vlastnosť, no samoúčelné nekoncepčné premenovanie pri 0 sťažnostiach je v princípe druh šotoušoviny, ktorou sa len nahnevajú cestujúci paušálne ťažko si zvykajúci na zmeny.
Inak včera okolo 18. som cestoval trojkou (vozidlo 7501 myslím) mesta a vnútri na obrazovkách vyskakovala električková schéma spred výluky.
Reply on: Ike #232750:
"už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova"
Hej a potom keď to skúsia, zistia že to nie je pravda a je po úspechu...

Rozhodne si nemyslím že z marketingového hladiska je dobré mať zastávky pomenované podľa miest ktoré pri nich nie sú. Ten názov je problém aj pre človeka čo chce ísť na stanicu (vystúpi tam a nebude ju vedieť nájsť), aj pre človeka čo chce ísť na Železnú studienku. To akurát vytvára zlé zákaznícke zážitky a teda zlý image pre značku.
Reply on: Ari #232748:
Tiež som mal s tým názvom kedysi problém a zamýšľal sa koncepčne nad iným. Každopádne, existuje niekoľko argumentov, prečo nie je zlý:

- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.

- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.

- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.

V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.
Reply on: Mischo1 #232741:
Možno sa chystá v budúcnosti nákup military vehicles z porfólia tej značky.
Na nové cesty nebude, tak budú potrebné... 🙂
Reply on: TomJ #232746:
Celkovo to je dosť zavádzajúci názov konečnej: nie je tam ani železničná stanica ani železná studienka.
Reply on: yellowcaptcha #232716:
zabúdate na Lieskovec 😃 😃 😃 😃
Reply on: kolenic.martin #232732:
Čo sa piktogramov týka, podľa mňa je stále zle nastavené označovanie staníc. Napríklad cieľ "vláčik Železná Studienka" mi príde strašne zavádzajúci a neznalí sa ľahko môžu omylom odviesť z centra tam namiesto na hlavnú stanicu, navyše pre cudzinca sa môže výraz železná studienka podobať na železničná stanica.
Reply on: Maremi #232744:
Pravdepodobne prenasanie meskani z popoludnajsieho masivneho dopravneho kolapsu.
Od 16:00 nie je pri Avione o 63 ani 61 ani chyru ani slychu. Preco?
Reply on: Ike #232742:
Zasa vec názoru - predmet na diskusiu. Mne môže pripadať ako zbytočné zveličenie diskusia o tom, ktorý dopravca bude premávať do Rakúska a s akým cestovným poriadkom, alebo čo je a nie je verejný záujem.
Reply on: Mike #232739:
Tak nazývať piktogramy sporné mi pripadá zbytočné zveličenie. Diskusia tiež dá viesť iným spôsobom ako dávať raka na NOÚ 🙂
Reply on: toso0077 #232737:
Pravdepodobne tieto autobusy budú jazdiť po BA?

https://www.otokar.com/en-us/products/Pages/kent-c-articulated.aspx
Reply on: toso0077 #232737:
horsie ako sor nemoze byt😅 😅 😅 😅
Reply on: Ike #232730:
Diskusné fórum je na to, aby sa diskutovalo. A toto je sporné, každý môže mať na to iný názor. A keď vznikne koncepcia, aspoň ju môže DPB prebrať / porovnať s vlastnou, ak nejakú má / resp. porovnať so štandardami zobrazovania na transparentoch, ak také budú výhľadovo pre IDS-ko.

P. S. Neviem či stále, ale v Brne zobrazovali na transparentoch aj piktogramy nemocníc, zámkov, parohov (myslivna) a iné kreatívne ciele ...
Reply on: toso0077 #232737:
Nepoznám tie autobusy reálne, ale na prvý pohľad to nevyzerá najhoršie.. Aj keď si viem predstaviť aj lepší dizajn...
víťazom na nové kĺbové autobusy sa stal Otokar ...
Z blata do kaluže
🤪 🤕🤮 🤮
Reply on: mku81 #232735:
Presne to posledné mám na mysli...
Reply on: N/A #232731:
Neviem, co konkretne hladas... v sekcii mapy su aj historicke mapy sieti liniek a niektore zastavkove CP najdes aj v galerii. Ci sa da zistit v akom intervale jazdil konkretny spoj v roku 2011, to netusim

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.