Tiež zastávka Brodno je od Brodna dosť ďaleko a Brodňania cestujú domov linkou MHD zo Žiliny. Ale pre obyvateľov Rudinky je táto zastávka ako stvorená.
Keď som na jednej diskusii navrhol, že by sa teda tá zastávka mala nazývať Rudinka, bolo mi vysvetlené, že je názov Brodno preto, že je to v katastri Brodna.
P.S. Pri rekonštrukcii trate pred niekoľkými rokmi sa táto zastávka mala posunúť do centra Brodna, ale ako aj pri iných veciach (narovnanie oblúkov) z toho zišlo.
Obávam sa, že si si tú klamlivosť vyvodil z úplne zlého predpokladu... Chápeš miestny názov "Železná studienka" inak než väčšina Bratislavčanov? Lebo ten trolejbus nemá za cieľ nikomu sľubovať, že ho dovezie na kačínsku rozdvojku k bývalej výletnej reštaurácii. Bežne ľudia berú deti "na Železnú" a ďalej než po Partizánsku lúku sa nedostanú. A to im vie ten trolejbus pokryť, kkeďže od kruháča po prvé schody dolu je úplne v pohode vzdialenosť. Nemusí to stáť až pri zákaze, aby to oprávnene nieslo to meno.
Jediné, čomu by som sa prikláňal, je rozumná navigácia, ale tá nám tak trochu absentuje v celom meste a nevyrieši sa to tým, že každú chvíľu budeme čarovať názvami konečných (!) zastávok.
Pretože nie každý vie, že tam kedysi Vojenská nemocnica bola.
A ešte mi napadol jeden hypotetický prípad:
Návštevník Bratislavy nachádzajúci sa v jej západnej časti má zdravotné problémy. Vie, že je tu nemocnica na Kramároch a ktosi mu povedal, že sa tam dostane 212 z Patrónky. Príde na nástupište smerom von z mesta, uvidí prichádzať trolejbus s cieľom Vojenská nemocnica, nastúpi doň a na konečnej zistí, že žiadna nemocnica tam nie je.
Na železnici sú aj lepšie chuťovky (napr. zastávka Vernár 5 kilometrov od dediny cez kopec - to by pešo asi nikto nešiel). Tam je ale problémom, že vhodnejší názov zrejme neexistuje. Ale Popradské pleso je celkom dobrý príklad, že pokiaľ je zastávka východiskovým bodom na turistiku do daného cieľa, tak je možné pomenovať ju podľa neho.
Pri vlakoch je väčším problémom dedičstvo z komunizmu, keď stanice dostávali názvy podľa strediskových obcí. Ale to postupne ŽSR odstraňuje.
A prečo sa tá zástavka nemohla ďalej volať Vojenská nemocnica? (Áno, viem, že nemocnica MO tam už nie je. Rovnako neviem, prečo bolo treba premenovať Rajskú...)
neviem, či to tu už bolo riešené, ale v podchode na Trnavskom mýte sa konečne na monitoroch zjavujú rovnaké údaje ako hore na zastávkových tabuliach - dokonca je na týchto nových monitoroch aj logo imhd.sk
A ty si sa tu niekde dočítal že chcem tú zastávku premenovať? Ja som reagoval na tú konštrukciu s reklamou, ktorá je podľa mňa totálne nezmyselná.
A nie, toto nie je môj individuálny problém lebo to nie je môj problém. Dokonca ani ten minulý "môj indiviudálny problém" nebol mojim problémom. Ja tie veci neriešim lebo by robili ťažkosti mne. Ja viem kde je konečná trolejbusov, aj kde si zistiť info o výlukách. Keby šlo o mňa, mám na lehátku...
Keď už sa pýtaš, tak premenovanie považujem za vhodné. Na zváženie sú názvy Červený most (tiež je to trochu mimo, ale menej), alebo Kysucká podľa najbližšej normálne pomenovanej ulice.
Význam názvov zastávok mi vysvetlovať nemusíš. Ale ako som už písal inde, vzhľadom k veľmi chaotickému prístupu posledných ~10 rokov si myslím že by bolo napriek tomu vhodné spraviť jedno veľké "upratovanie".
V mnoho prípadoch je to naozaj len tvoj individuálny problém. ZST železná studienka považujem za zlý názov, ale zatiaľ sa nenašiel lepší, resp. taký, kvôli ktorému by sa zastávku oplatilo premenovať. Ak nejaký máš a chceš priložiť ruku k dielu, môžeš miesto hypotetickych konštrukcií a hejtov ponúknuť svoje riešenie.
Lebo požiadavka na premenovanie tejto zastávky len preto, že je v rozpore s nejakými mentálnymi patternami je v princípe pekná, ale radím ju medzi požiadavku precislovat električkove linky z 1,3,4,7,9 na 1, 2,3,4,5 len aby bol poriadok.
Zabudas, že v kognitívnej mape cestujúcich nezatazenych sotoustvom nie je zastávka len oznacnik v poli, ale významný orientačný bod. A keď im ho bezdôvodne zmazes, tak ich dezorientujes.
Je menšie zlo mat dlhodobo zaužívaný, hoci geograficky nie 100% názov a mat pravidelných cestujúcich, ako v otázny prospech jednorazových cestujúcich znefunkcnit kognitívne mapy pravidelných a naštvať ich.
Páči sa mi ako to vždy otočíš na tom že ja mám nejaky problém. Keď som sa sťažoval na to že nie sú výlukové CP tak mali chýbať iba mne (pritom mne nechýbajú, ja o výluke viem a danou linkou aj tak necestujem). Keď upozorňujem na to že tie trolejbusy tam nejdú, tak sa mám cítiť oklamaný ja (pritom ja sieť MHD poznám, takže neviem prečo by som sa cítil oklamaný - pre mňa za mňa to môže jazdiť označené kriedovou tabuľkou s číslom linky). Už to začína byť trochu trápne. Ja neviem, možno to vo verejnosprávovom univerze je nejak inak, ale v skutočnom svete existujú ľudia, ktorým záleží na tom aby fungovali aj veci ktoré sa ich osobne netýkajú.
Celý naratív s reklamou si tu vytiahol ty, nie ja. Ty tu tvrdíš, že označovanie trolejbusov lokalitou do ktorej nejdú nejako priláka ľudí do MHD. Ja len hovorím že ako reklama to je na figu, lebo ak by to aj skutočne niekoho nalákalo (o čom tiež trochu pochybujem), tak ten človek veľmi rýchlo zistí že to je úplný bullshit.
Touto logikou môžeš premenovať Micherov majer na Louvre a budeš mať reklamu že MHDčkou sa dá dostať k Louvru každých 60 minút z Vlčieho hrdla.
"vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD"
No ale ona nie je, teda nie v takom rozsahu ako naznačujú tie trolejbusy, čiže tá reklama je klamlivá. Prístup "overpromise and underdeliver" funguje ak chces zákazníka jednorázovo skásnuť, tak ho nalákaš do svojho biznisu a je ti jedno že odíde sklamaný. Pri MHD ale chceš vytvárať dlhodobý pozitívny vzťah so zákazníkom a to naozaj nedosiahneš tým že ho oklameš. Možno ho získaš na tú jednu cestu, ale dlhodobo sa robíš nedôveryhodným.
Lenže cestujúci nie je jednobunkovec, ktorý sa vyskytne uprostred Hodžovho námestia a nepovie si "heee!? idem na Železnú" a nastúpi do prvého trolejbusu s cieľom ŽST Železná studienka s tým, že po vystúpení urobí 3491° obrat okolo vlastnej osi, rozhadzujúc rukami, že kde je.
Ak primátor hovorí, že treba chodiť do lesoparku MHD, trolejbusy s cieľom ŽS brázdiace mesto s tým, že 85% cestujúcich obyvateľov takýto trolejbus denne vidí, vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD, ktorá navyše chodí často a pravidelne.
A potom, keď sa vytvoria nejaké redukčné opatrenia si títo ľudia povedia "veď tam chodí trolejbus" a naplánujú si cestu.
To isté platí aj pri cestovaní vlakom. A tu, ak by sa náhodou vyskytol príčetný nezorientovaný turista idúci niekde na vlak, predpokladám, že by volil Hlavnú stanicu.
Neviem aké máš skúsenosti s cesotavním na ŽS, ale ja bývam relatívne blízko a na ŽS chodím okrem zimných dní každý víkend a žiadne davy zmätených cestujúcich tam nevídam. Práve naopak, z trolejbusu sa vysypú cestujúci vrátane turistov a mamičiek s kočíkmi a hneď vedia, kam majú ísť. Pričom cesta s kočíkom medzi výstupišťom trolejbusov a Partizánskou lúkou je asi 140 sekúnd (záleží od toho, či Ti dajú autá prednosť na kruháči).
Kedysi som využíval aj vlak do mesta/z mesta a tiež som nestretol jediného zmäteného cestujúceho. Sťažnosti k staniciam chodia v princípe iba s jednou témou - ŽST Vinohrady (z toho 90 % sú sci-fi požiadavky na ŽSR a ostatné iba námety na premenovanie).
Takže zásadovosť je pekná vlastnosť, no samoúčelné nekoncepčné premenovanie pri 0 sťažnostiach je v princípe druh šotoušoviny, ktorou sa len nahnevajú cestujúci paušálne ťažko si zvykajúci na zmeny.
"už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova"
Hej a potom keď to skúsia, zistia že to nie je pravda a je po úspechu...
Rozhodne si nemyslím že z marketingového hladiska je dobré mať zastávky pomenované podľa miest ktoré pri nich nie sú. Ten názov je problém aj pre človeka čo chce ísť na stanicu (vystúpi tam a nebude ju vedieť nájsť), aj pre človeka čo chce ísť na Železnú studienku. To akurát vytvára zlé zákaznícke zážitky a teda zlý image pre značku.
Tiež som mal s tým názvom kedysi problém a zamýšľal sa koncepčne nad iným. Každopádne, existuje niekoľko argumentov, prečo nie je zlý:
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.