Myslim si, ze v ramci rekonstrukcie sa dava silnejsie napajanie pre KV nie?
Plus urcite ostanu iba linky so 4 minutovym intervalom? Myslel som, zeby sa od dogmy jednotneho celosietoveho intervalu malo upustit, nie? Ci si blbo pamatam?
Je nutné to spojenie na TrMy?
ak vynechám to že 78 nejazdí cez víkend, tak Astro-Maximilána ide súbežne, následne hneď vedľa po Drieňovej, čiže oblasť v smere do centra vpravo od električky obslúžená je, oblasť vľavo má 201 na druhú stranu cca rovnako, a pre vyslovených je tu L.50 k Saleziánom (A samozrejme aj nová električka) ktorá umožňuje trasovanie. Nech hľadám akékoľvek riešenie, pri dosiahnut aby 78 jazdila cez víkendy nemáš žiadnu lokáciu kde by si inou trasou než si zvyknutý neprešiel an rovnaký počet prestupov. Zvyk je zvyk, jazdím tadeto a inokade nepôjdem...ani keby to bolo totožné.
Ak tam bude L4,9 v 4 min.int. tak ako tam dajú ďalšiu linku a hlavne v akom int.?
Veď na Račianskej sa v kuse vyhovárali , že pod 2 min.to nezvládne napájanie a vozy sa budú stále zhlukovať.
Ak dajú tvrdú preferenciu ako na Farského tak L33 bude trpieť podobne ako L84,99. Tie ak príde viac zmeškaných električiek naraz čakajú aj cez 2 min.
L33 bude zvrchu zasekaná medzi autami čakajúcimi na prejazd električiek.
Osobne si myslim, ze staru L6 potiahnu zo Safka cez Pribinovu. Mozno je to iba v mojej hlave, ale dava to najvacsi zmysel, kedze linka koncila na zaciatku noveho useku
Rozhodne musí zostať zachovaná linka z Ružinova smerom na TrMy (a ďalej na Obchodnú alebo Špitálsku). Ďalej vznikne nová linka Ružinov - Košická - Petržalka alebo KV, no ale druhá linka cez Košickú by podľa mňa nemala ísť tiež z Astronomickej, ale od Trnavského mýta (hlavne ak chceme uvažovať nad nahradením linky 68).
No lenže uvažujme - z Ružinova pribudne nová možnosť - odbočiť doľava k trhu a na Košickú a k Eurovei. Lenže odtiaľ má ísť aj linka do Petržalky i do KV (Dúbravky). Vychádza mi to na 3 linky, nech počítam ako počítam. 1. - klasickú, do centra (e-8), 2. - tradičnú do KV, ale cez Euroveu (e-9) a 3. - novú/náhradnú za autobusy cez Euroveu do Petržalky. Ako inak, ako troma linkami by si to riešil? Mne pripadá polená 1/4-hodina ako dobrý interval, v Pdšr by mohlo byť 6 min. To sa s troma linkami nebije, 5 min. už áno. Polená 1/4-hodina je dobrá aj preto, že niektoré menej vyťažené linky
(napr. e-2) by mohli mať v sedle interval 15 min., ktorý sa s tým dá dobre prekladať (7-4-4).
Kedy si myslite, ze bude dokonceny usek Molecova - Obratisko? Podla vsetkeho to vyzera tak, ze 17.11 to zdaleka nebude este hotove... Mate nejake tipy?
Ešte sa vraciam k navrhovanej trati cez Euroveu a k linkovému vedeniu. Nemôžem si pomôcť, ale mne sú tam dve linky - ako bolo avizované - málo. K avizovaným linkám Petržalka - Ružinov a Ružinov - Karlova Ves (prečo nie až Dúbravka - bol by to súvislý a atraktívny ťah, e-4 je možné skrátiť, lebo výhodnejšiu (rýchlejšiu) dopravu z Dúbravky do centra robí e-5) by mala ešte pribudnúť tretia, a to do centra! Veď Šafárikovo nám. je okraj centra. Naviac, električka v relácii Petržalka - Ružinov nahradí a-50 a a-68, bude to teda linka nie naviac, ale náhrada autobusov. Potom vychádzajú do Ružinova 3 linky. Je to síce +1 električková linka, ale -1 autobusová. A po dostavaní spojnice Račianska - Zátišie - Tomášikova tu bude aj úplne nové električkové spojenie, ktoré bude treba nejako obslúžiť. Mne to potom vychádza takto:
1 - Hlavná stanica - Petržalka
2 - Hlavná stanica - Žel.st. NM (a s perspektívou pokračovania po Tomášikovej do Ružinova)
3 - Rača - Petržalka
4 - KARLOVA VES - JESENSKÉHO (obojsmerne, spojenie na Šafko bude realizovať e-9) - Zlaté
Piesky
5 - Dúbravka - tunel - Rača
6 - Petržalka - Štúrova - nám. SNP - tunel - Karlova Ves (špičková linka)
7 - Pdšr Rača - centrum
- Pdšo Vinohrady - centrum
8 - Ružinov - Obchodná - nám. SNP - Štúrova - Eurovea - most Apollo (tu by bolo dobré mať
uprostred trate koľajovú spojku, na ktorej by e-8 s obojsmernými vozmi končila - vtedy už dúfam
v Petržalke obojsmerné vozy nebudú potrebné). A práve táto linka by sa predlžovala pri
postupnej výstavbe trasy do Slovnaftu a Pod. Biskupíc, v 1. fáze asi po Bajkalskú a záchytné
parkovisko (či už sa mesto rozhodne pre trať po Mlynských Nivách - čo ja osobne preferujem -
alebo po Prístavnej).
9 - Ružinov - Košická - Eurovea - obojmerne po Vajanského nábreží - Karlova Ves - Dúbravka
10 - Petržalka - Eurovea - Košická - Ružinov (s perspektívou vedenia po Tomášikovej k Žel.st. NM a
ďalej na Račiansku k Vinohradom)
Na jednolinkový variant mi to nijako nevychádza. A na druhej strane pri výraznom rozšírení električkových trás mi nárast o 1 linku, ktorá je okrem toho namiesto autobusov, vôbec nepripadá neprimeraný.
Čo sa e-7 týka, jej perspektíva závisí aj od nasadenia trojičiek/dlhých električiek na e-5 a aj od toho, či sa po zatrolejovaní Dlhých Dielov ponechá a-133. Podľa mňa je takýto dlhý súbeh autobusov s trolejbusmi i električkami nezmyselný. A kapacitne by ju mohli nahradiť jednak väčšie vozy na e-5 a v Pdšr aj predĺžená e-7, ktorá by s obojsmernými vozmi mohla končiť na spojke, čo bude na Molecovej: e-7: Pdšr Rača - Vinohrady - Obchodná - tunel - Molecova.
Môže byt. A keď sme pri tom, videl som viackrát na rozhasenej dilatácii (v súčasnosti už opravená) pri rozjazde zo zast, Hybešova smerom do Rače, väčšinou keď už 2.vozeň šiel rýchlejšie, tak práve tými údermi na dilatácii na sekundu prerušilo obvod a zakresal iskry. Videné viackrát po sebe.
Inak peknú pecku môže človek dostať aj na koľajniciach a to vtedy, keby sa pokúšal rozpojiť koľajnicový styk. Napr. stačí aj pokus o odtrhnutie prepájacieho lanka. Osobne som to nezažil (asi by som už písal zo záhrobia) ale viem o prípade, kedy istý farebnýchkovovchtivý jedinec chcel vytrhnúť práve tú medenú prepojku a keďže kdesi v blízkosti stála elektrická lokomotíva v činnom stave (striedavá), tak schytal tých krásnych 25! Neprežil
A na bratislavských tratiach (električkových) som mal možnosť vidieť aj niečo ako horiaci styk, resp. sa mohlo jednať o lom koľajnice, ktorý krásne sršal iskrami a navyše ponorený do vlniacej sa kaluže robil dymové efekty. Vudené cca 90.roky, Račianske mýto pred rekonštrukciou.
Jeden detail, tak ako bolo spomenuté už predtým:
Človeka síce zabíja prúd, ale prúd cez človeka je spôsobený napätím.
tj. aj keď cez koľaj tečie ~1000A, napätie po prejdení motorom električky už bude minimálne a nebezpečenstvo pre človeka je zanedbateľné - v motore sa "minie" efektívne celé "napätie" (lebo odpor motora je oveľa väčší ako odpor koľajníc/drôtov - lebo z tvojho pohľadu, výkon motora je úmerný strate napätia na motore * prúd - na to, aby sa električka hýbala, musí mať na výstupe menšie napätie (ideálne minimálne) ako na vstupe.
Navyše, hoci sa to nezdá, aj bleskozvody sú zakopané iba do zeme - pri dostatočnej styčnej ploche vodiča je totiž zem lepší vodič, než sa zdá.
A ešte dodatok: Voľakedy bolo riadenie výkonom odpormi, čo je však veľmi neefektívne (všetok nevyužitý výkon ide do tepla). V dnešnej dobe sú Tbusy a Električky riadené polovodičmi - dá sa to predstaviť, ako keby sme regulovali výkon žiarovky tým, že 1000x za sekundu na chvíľočku vypneme a na chvíľočku zapneme vypínač. A to, ako dlho je vypínač zapnutý medzi vypnutiami, určuje, aký výkon má žiarovka/električka.
Ďakujem, už som si naštudoval. Rozumiem, že znalosť presnej a odbornej terminológie je v určitom ohľade dôležitá, no v mojom prípade išlo len o zvedavosť. Ospravedlňujem sa za použitie nesprávneho pojmu. Študoval som predtým neslovenské zdroje a výkon električiek Škoda 29T Forcity Plus a Škoda 30T Forcity Plus a nejako som si spojil jednosmerné a obojsmerné električky s AC/DC.
SUNSPINX