Výjazdy budú cez Habánsky mlyn, v opačnom smere pravé odbočenie z Mlynskej doliny do Valašskej. T. j. trať cez Habánsky mlyn bude jednosmerná. Zatiaľ sa s tým uvažuje takto.
Stavom tých stĺpov by som si nebol dvakrát istý...
A ak ideme podľa stožiarov, tak sú aj Pri Suchom mlyne medzi Brnianskou a Limbovou, tam ideme drôtovať tiež ?
Ale ten nápad cez Habánsky mlyn (severnú časť), nie je zlý. Trakčné stožiare a zastávkové niky na Dubovej tam ešte stále sú Spolu s bratislavským unikátom - chodníkom oparkovaným z oboch strán.
Už v časoch, keď som jazdil, keď bola síce výrazne menšia premávka ale tiež nebola Sitina a všetok tranzit sa rútil Mlynskou Dolinou a na križovatke nebola žiadna signalizácia, som nenávidel linku 211 práve kvôli tomuto odbočovaniu. Bol tam parovod tzv. bratislavského typu s gotickými svorkami, umožňujúci jazdu tak 5 km/h a vopchaj sa v takejto rýchlosti medzi rozbehnutých kingoftheroadov.
Osobne by som odbočovanie z Mlynskej do Valašskej zrušil úplne, trolejbusy by išli od Patrónky po Brnianskej a pred Patrónskym pivovarom by odbočili na Gaštanovovalašskú. Späť by išli ako dnes.
A spojku cez Habánsky mlyn by som nerobil, kým by nebola Mlynksá Dolina zásadne dopravne ukľudnenejšia, otočenie vozidla pri exVN nie je takmer žiadna zachádzka.
Pokial viem, SL listky z busov ziadne ochranne prvky nemaju. Urcite nie vodotlac. Ale tie stare su aspon vydavane na nejakom oficialnom podklade.
Divim sa ze partneri v IDS toleruju toto co teraz SL vydava. Lebo hentaky listok si pri troche snahy ktokolvek vyrobi aj doma a moze cestovat za cenu papiera.
Musel by si komplet prerobiť križovatku. Jednak je tam dnes neobíditeľný ostrovček a chýba v tomto smere signalizácia. Nehovorím, že by sa to nedalo schovať pod projekt, ale vytvoril by si ďalšiu fázu v signálnom pláne a obávam sa, či vzhľadom na priepustnosť tej nešťastnej križovatky, by to neznamenalo posun k horšiemu.
A neviem, či sa plánuje 204 spájať cez Hroboňku alebo cez Kramáre. Oba varianty majú svoje pre a proti, no cez Hroboňku mi to príde nevhodnejšie (výhoda je len v kratšom jazdnom čase, prejazde ulicami bez kongescií a skoré zaradenie do BUS pruhu už na Brnianskej - tieto výhody platia len v špičke)
Nebolo by raz pre zmenu fajn spraviť niečo ucelené, aby sme nemuseli tak ako teraz byť svedkami ako sa normálna trať rozdelila na 3 časti v 15-17? ročnom horizonte? S pohľadom načo sa čudujem že sme vymenili konské povozy keď nás vedeli presunúť z bodu A do bodu B. Ako sa dostane voz z Valašskej smerom k ZOO? Buď batéria alebo zachádzka cez Vojenskú nemocnicu a pri tom sa jedná o necelých 400m jednostopej trate aj keď netrúfam si odhadnúť stav trakčných stožiarov + 2 výhybky a 2 kríženia.
No ale tie nové strojčeky používajú mäkší papier, písmo je ťažšie čitateľné (tuším aj menšie). Naopak, lístky zo starších strojčekov sa mi zdajú byť vizuálne príťažlivejšie a ťažšie falšovateľné [majú akoby vodotlač či ako to nazvať]. Škoda, že nemám momentálne na naskenovanie nejaké na porovnanie.
Na Facebook stránkach Slováci v Kittsee / Slováci v Hainburgu sa šíri informácia, že od novembra alebo decembra tohto roka (najpravdepodobnejšie vraj od polovice decembra) bude namiesto DPB jazdiť do Hainburgu Slovak Lines. Ešte sa čaká na povolenia.
A nezabúdajme na (pomerne čerstvú) zastávku Galvaniho, ubytovňa Prima.
Ja tiež dúfam, že tieto nezmysli skončia a zase zastávky, kde je významný orientačný objekt (komerčný alebo nie) budú premenované po ňom.
A ku tým hláseniam vo vozidlách – tam by sa podľa mňa v prvom rade mala hlásiť rovnocenná informácia v angličtine aj v slovenčine.
Teda buď je dôležitá povedzme informácia o tom, že to Trhovisko sa volá Miletičova aj v slovenčine, alebo v angličtine by sa mal hlásiť iba ten óópen ér márket (bez dodatku Mylee tyčova). A podobne aj pri všetkcýh ostatných "turistických" názvoch a oznamoch ako Blú čŕč, memórial (pamätník) pri Chatamovi...
Ale čo:
Know-how a skúsenosti získané za posledný z komerčných liniek teraz chcú preniesť aj do prímestskej regionálnej dopravy vo verejnom záujme, ktorá tvorí jadro podnikania Slovak Lines.
"V krátkom čase už chystáme postupné zavádzanie možnosti platby kartou u vodiča, ktorá by sa mala stať štandardom v hromadnej doprave," dodal Labant.
to už asi v rámci celého IDS tým pádom. Vlaky nejako zaostávajú... teda neviem či nové popky (ktoré už rok nie sú v užívaní) sú aj terminálmi.