Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #230261:
prílohy
Reply on: 810zssk #230261:

Tak tomu sa povie dať si vlastenca, alebo inak streliť si gól do vlastnej bránky. Tak to sa Ti to šoto podarilo.

Keďže Ti tá Filiálka ide hore krkom, tak po prvé by som rád vedel či k mantre o „rozbíjaní prestupov“ máš nejaké relevantné údaje o tom aký je podiel cestujúcich prichádzajúcich vlakom do Bratislavy s cieľom pokračovania povedzme do Brna, Prahy resp. do Viedne, prípadne do Budapešti. Myslím si že v pomere k cestujúcim, ktorí prichádzajú do práce v rannej špičkovej trojhodine (čo je všeobecne odborne akceptované kritérium pre posudzovanie dopravných stavieb), je to nula, nula, prd. Takže na tomto kritériu postaviť tvrdenie o nevyhnutnosti zohľadniť pri „zlej“ Filiálke rozbíjanie prestupov, prestupy na jednej hrane je mierne povedané schizofrenické, pokiaľ nemáš v talóne nejaké relevantné údaje t.j. reálne zistené počty cestujúcich.

No a čo sa týka excentrickej polohy tej zlej Filiálky skús sa pozrieť na polohu Filiálky vo vzťahu k zdrojom a cieľom o ktorých síce hovoríš ale asi šoto im rozumieš. Cieľom ciest v Bratislave sú už dlhodobo okresy Bratislava I, Bratislava III a čiastočne aj Bratislava II. Okresy Bratislava IV a Bratislava V sú dlhodobo len zdrojom ciest a bohužiaľ tento nepriaznivý pomer sa vplyvom zahusťovania výstavbou obytných celkov ešte zhoršuje (hlavne Bratislava V - Petržalka). Na mapke je to graficky znázornené, aj keď uvádzané čísla sú staršieho dáta. Po začatí masívnej dourbanizácie (JaT, Penta a i.) v lokalite Mlynské Nivy sa záujem o cieľovú dopravu určite ešte bude zväčšovať. Schéma je trochu skreslená (spôsobené kresbou koľajiska Filiálky), ale je z nej evidentne zrejmé, že Filiálka má neodškriepiteľne výhodnejšiu polohu k cieľom dochádzky. Hlavná stanica je na severnom okraji intenzívne urbanizovaného územia a od nej na sever je už zástavba generujúca len zdrojovú dopravu. Takže asi tak.
Reply on: 3pa3ck3 #230266:
Bolo by na case, je uplne zverstvo vypravovat vysokopodlazne crepy v case ked mame desiatky NP vozidiel vo vozovni.

Ak potrebuju 14Tr/15Tr nabehavat kilometre, nech sa to deje v spicke niekde kde dalsi (NP) spoj ide o par minut, alebo nech si DPB zavedie historicku linku.
Reply on: radoztp #230264:
Preukaz TZP neopravnuje cestovat zadarmo, teda sa nim ani nepreukazuje. Na bezplatnu prepravu je potrebny specialny predplatny listok (so zlavou 100%). Pri zabudnutom predplatnom listku sa da dodatocne preukazat tymto listkom.

S preukazom TZP sa daju iba vyuzivat polovicne listky, avsak ked ho clovek zabudne a cestuje s polovicnym listkom, tak plati beznu pokutu.
Dobry den vie mi niekto povedat minule som si zabudol ztp preukaz ako postupujem ak ma chyti revizor a mam dopravu zdarma?

Moze mi dat pokutu alebo ake su moje prava? Dakujem
Len pre zaujímavosť: dnes v stanici Bratislava Petržalka bola na večer k zhliadnutiu 10 vozová súprava legendárneho Rheingold Expresu, ktorý prišiel až z nemeckého Dortmundu aj s panoramatickým vozňom......
Útočníci napadli v autobuse manželský pár, žena skončila v nemocnici

Čítajte viac: https://bratislava.sme.sk/c/22131736/utocnici-napadli-v-autobuse-manzelov-zena-skoncila-v-nemocnici.html#ixzz5pEVCdieO
Reply on: akela #230260:
Rozmýšlajúci ľudia začínajú úvahy nad akoukoľvek dopravnou stavbou tým aké prepravné prúdy a aké cieľové a zdrojové body potrebujeme obslúžiť. Potom sa hľadá technické riešenie ako to dosiahnuť.

A to je problém väčšiny filiálkových fanboys, ktorí si povedali že by bolo pekné šoto mať vlaky na Trnavské mýto a neuvažujú nad dopadom na dopravu, ktorý je celkom jednoznačne negativny (excentrická poloha, rozbíjanie prestupov, atď.).
Reply on: 3pa3ck3 #230256:

Po prvé aj keď niečo robím vo voľnom čase a zadarmo malo by to mať hlavu a pätu, to znamená že by to malo slúžiť svojmu účelu (u dopravnej stavby hradenej z verejných zdrojov zvlášť) a malo by to byť aj realizovateľné. Pritom realizovateľnosť z hľadiska finančného je tiež rozhodujúca, ale pri vyjadrovaní nejakých vízií určite to nie je prvotné hľadisko. Realizovateľnosť by sa mala
prejaviť v posúdení možnosti umiestnenia vo vytypovanom priestore pri splnení technických a prevádzkových podmienok a požiadaviek. No a naozaj na laickú otázku jednoduchá odpoveď je, že líniová podzemná stavba (aby som nedráždil "metrom") začína vždy tam kde začína nejaká geomorfologická, geografická alebo urbánna prekážka t.j. logicky začiatok razenia je tam kde väčšinou ešte nie sú alebo sú prevažne minimálne problémy s odvozom zeminy. A tomu problému rozmýšľajúci ľudia už pri prvej myšlienke venujú pozornosť.
Reply on: akela #230255:
Pozri, cele to vzniklo ked som s niekym viedol debatu o Filialke. Vtedy som povedal ze aby Filialka mala zmysel, muselo by byt realizovatelne nieco taketo. Ci uz financne alebo technicky. Ak nie je, tak pre mna to otazku Filialky uplne zatvara.

Inak na Hlavnu stanicu Nivy by nebolo nutnych nejak extra vela kolaji, kedze vlaky by tam nekoncili ale malo maximalne niekolkominutove pobyty.
Reply on: akela #230255:
Ak by si rovnakú hlavnú stanicu robil na Filiálke, bola by jej výstavba lacnejšia?
Reply on: akela #230246:
Zlííííí kubáčkovci! Zobrali mi vedierko aj lopatku!
Reply on: akela #230255:
Autor tejto idey ju vytvoril vo svojom voľnom čase a zadarmo. Teda nie je jeho povinnosťou skúmať, či je jeho návrh realizovateľný, keď si na to v dnešnej dobe investori objednávajú drahé štúdie.

Mne osobne sa táto vízia páči aj kvôli tomu, že Nivy majú ideálnu polohu na novú hlavnú stanicu - nové centrum bude obslúžené priamo, to historické je v pešej dostupnosti, priama nadväznosť na autobusovú stanicu a celkovo povrchovú dopravu.

Ešte jedna laická otázka: Ako sa riešil odvoz zeminy v iných mestách pri razení metra?
Reply on: 810zssk #230250:

Neboj sa rozklikal som a ľutujem svoju námahu. Ale aj Tvoju, je to fakt fantasmagória. Nehnevaj sa ale ani za mak reálnosti v tom nie je. Tá Tvoja nová hlavná stanica „NIVY“ by mala asi tak cca koľko koľají ? Asi by mala byť podzemná, užitočná dĺžka koľají min. 400 m + koľajové zhlavia na oboch koncoch min. po 200 m, vieš si predstaviť technickú náročnosť a financie na jej realizáciu razeným spôsobom t.j. s minimálnym zásahom na povrch územia. A odvoz státisícov kubíkov zeminy z centra mesta po uličnej sieti. Aj ideová koncepcia musí byť reálne realizovateľná. Ak už na úvod budeme vzlykať, že no to nebudeme mať peniaze tak sa nič nespraví a ani sa nič nepripraví. Ale reálnosť treba mať vždy na pamäti.
Reply on: Ámos #230252:
Je to mozne. V takom pripade potom pre Filialku nevidim ziaden potencial.
Reply on: Ámos #230252:
Však ozubnica, nie? 😁
Reply on: 810zssk #230251:
Tam by muselo byt take stupanie, ze trat by sa skutocne mohla zapojit az niekde v priestore Patronky.
Reply on: Ámos #230249:
Tak ono by to od SAVky mohlo stupat postupne a napojit sa teoreticky az za tunelom, nie priamo v zhlavi dnesnej Hlavnej stanice (ktorej povodne kolajisko by beztak sluzilo len pre nakladnu dopravu). Ako hovorim, ide len o ideu toho co by to malo obsluzit, konkretna trasa by uz musela byt pripravena niekym kvalifikovanejsim 🙂
Reply on: akela #230246:
"Po prvé vynechal si Hlavnú stanicu a tým aj sen všetkých kubáčkovcov o jedine vhodnom prestupe na jednej hrane." - Nevynechal, ak si to rozklikas, zistis ze novou hlavnou stanicou su tam Nivy do ktorej je po dostavani vsetkych etap mozne dostat vlaky zo vsetkych trati veducich do Bratislavy, cize prestupne vazby zostavaju zachovane.

Co sa zvysku tyka, prilis to analyzujes. Nejde o nejaky technicky vykres, ale o ideovu koncepciu vedenia nejakeho bratislavskeho Stadbahnu, ktory by dostal vlaky do centra a zaroven nerozbijal dopravu. To trasovanie nemusi byt dodrzane na meter, ale mozu v nom byt robene male zmeny. Klucove je tam Ucko z Predmestia cez Filialku, Nivy a centrum niekam do Lamaca + trat cez Prievozsku do Biskupic. Zaroven, ako som uz napisal, je to v prvom rade fantasmagoria, lebo na nieco taketo v dohladnej dobe nebudu peniaze.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.