Reakcia na: 810zssk #230261:
Tak tomu sa povie dať si vlastenca, alebo inak streliť si gól do vlastnej bránky. Tak to sa Ti to šoto podarilo.
Keďže Ti tá Filiálka ide hore krkom, tak po prvé by som rád vedel či k mantre o „rozbíjaní prestupov“ máš nejaké relevantné údaje o tom aký je podiel cestujúcich prichádzajúcich vlakom do Bratislavy s cieľom pokračovania povedzme do Brna, Prahy resp. do Viedne, prípadne do Budapešti. Myslím si že v pomere k cestujúcim, ktorí prichádzajú do práce v rannej špičkovej trojhodine (čo je všeobecne odborne akceptované kritérium pre posudzovanie dopravných stavieb), je to nula, nula, prd. Takže na tomto kritériu postaviť tvrdenie o nevyhnutnosti zohľadniť pri „zlej“ Filiálke rozbíjanie prestupov, prestupy na jednej hrane je mierne povedané schizofrenické, pokiaľ nemáš v talóne nejaké relevantné údaje t.j. reálne zistené počty cestujúcich.
No a čo sa týka excentrickej polohy tej zlej Filiálky skús sa pozrieť na polohu Filiálky vo vzťahu k zdrojom a cieľom o ktorých síce hovoríš ale asi šoto im rozumieš. Cieľom ciest v Bratislave sú už dlhodobo okresy Bratislava I, Bratislava III a čiastočne aj Bratislava II. Okresy Bratislava IV a Bratislava V sú dlhodobo len zdrojom ciest a bohužiaľ tento nepriaznivý pomer sa vplyvom zahusťovania výstavbou obytných celkov ešte zhoršuje (hlavne Bratislava V - Petržalka). Na mapke je to graficky znázornené, aj keď uvádzané čísla sú staršieho dáta. Po začatí masívnej dourbanizácie (JaT, Penta a i.) v lokalite Mlynské Nivy sa záujem o cieľovú dopravu určite ešte bude zväčšovať. Schéma je trochu skreslená (spôsobené kresbou koľajiska Filiálky), ale je z nej evidentne zrejmé, že Filiálka má neodškriepiteľne výhodnejšiu polohu k cieľom dochádzky. Hlavná stanica je na severnom okraji intenzívne urbanizovaného územia a od nej na sever je už zástavba generujúca len zdrojovú dopravu. Takže asi tak.
akela
Neboj sa rozklikal som a ľutujem svoju námahu. Ale aj Tvoju, je to fakt fantasmagória. Nehnevaj sa ale ani za mak reálnosti v tom nie je. Tá Tvoja nová hlavná stanica „NIVY“ by mala asi tak cca koľko koľají ? Asi by mala byť podzemná, užitočná dĺžka koľají min. 400 m + koľajové zhlavia na oboch koncoch min. po 200 m, vieš si predstaviť technickú náročnosť a financie na jej realizáciu razeným spôsobom t.j. s minimálnym zásahom na povrch územia. A odvoz státisícov kubíkov zeminy z centra mesta po uličnej sieti. Aj ideová koncepcia musí byť reálne realizovateľná. Ak už na úvod budeme vzlykať, že no to nebudeme mať peniaze tak sa nič nespraví a ani sa nič nepripraví. Ale reálnosť treba mať vždy na pamäti.