Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: radoztp #230264:
Preukaz TZP neopravnuje cestovat zadarmo, teda sa nim ani nepreukazuje. Na bezplatnu prepravu je potrebny specialny predplatny listok (so zlavou 100%). Pri zabudnutom predplatnom listku sa da dodatocne preukazat tymto listkom.

S preukazom TZP sa daju iba vyuzivat polovicne listky, avsak ked ho clovek zabudne a cestuje s polovicnym listkom, tak plati beznu pokutu.
Dobry den vie mi niekto povedat minule som si zabudol ztp preukaz ako postupujem ak ma chyti revizor a mam dopravu zdarma?

Moze mi dat pokutu alebo ake su moje prava? Dakujem
Len pre zaujímavosť: dnes v stanici Bratislava Petržalka bola na večer k zhliadnutiu 10 vozová súprava legendárneho Rheingold Expresu, ktorý prišiel až z nemeckého Dortmundu aj s panoramatickým vozňom......
Reakcia na: akela #230260:
Rozmýšlajúci ľudia začínajú úvahy nad akoukoľvek dopravnou stavbou tým aké prepravné prúdy a aké cieľové a zdrojové body potrebujeme obslúžiť. Potom sa hľadá technické riešenie ako to dosiahnuť.

A to je problém väčšiny filiálkových fanboys, ktorí si povedali že by bolo pekné šoto mať vlaky na Trnavské mýto a neuvažujú nad dopadom na dopravu, ktorý je celkom jednoznačne negativny (excentrická poloha, rozbíjanie prestupov, atď.).
Reakcia na: 3pa3ck3 #230256:

Po prvé aj keď niečo robím vo voľnom čase a zadarmo malo by to mať hlavu a pätu, to znamená že by to malo slúžiť svojmu účelu (u dopravnej stavby hradenej z verejných zdrojov zvlášť) a malo by to byť aj realizovateľné. Pritom realizovateľnosť z hľadiska finančného je tiež rozhodujúca, ale pri vyjadrovaní nejakých vízií určite to nie je prvotné hľadisko. Realizovateľnosť by sa mala
prejaviť v posúdení možnosti umiestnenia vo vytypovanom priestore pri splnení technických a prevádzkových podmienok a požiadaviek. No a naozaj na laickú otázku jednoduchá odpoveď je, že líniová podzemná stavba (aby som nedráždil "metrom") začína vždy tam kde začína nejaká geomorfologická, geografická alebo urbánna prekážka t.j. logicky začiatok razenia je tam kde väčšinou ešte nie sú alebo sú prevažne minimálne problémy s odvozom zeminy. A tomu problému rozmýšľajúci ľudia už pri prvej myšlienke venujú pozornosť.
Reakcia na: akela #230255:
Pozri, cele to vzniklo ked som s niekym viedol debatu o Filialke. Vtedy som povedal ze aby Filialka mala zmysel, muselo by byt realizovatelne nieco taketo. Ci uz financne alebo technicky. Ak nie je, tak pre mna to otazku Filialky uplne zatvara.

Inak na Hlavnu stanicu Nivy by nebolo nutnych nejak extra vela kolaji, kedze vlaky by tam nekoncili ale malo maximalne niekolkominutove pobyty.
Reakcia na: akela #230255:
Ak by si rovnakú hlavnú stanicu robil na Filiálke, bola by jej výstavba lacnejšia?
Reakcia na: akela #230246:
Zlííííí kubáčkovci! Zobrali mi vedierko aj lopatku!
Reakcia na: akela #230255:
Autor tejto idey ju vytvoril vo svojom voľnom čase a zadarmo. Teda nie je jeho povinnosťou skúmať, či je jeho návrh realizovateľný, keď si na to v dnešnej dobe investori objednávajú drahé štúdie.

Mne osobne sa táto vízia páči aj kvôli tomu, že Nivy majú ideálnu polohu na novú hlavnú stanicu - nové centrum bude obslúžené priamo, to historické je v pešej dostupnosti, priama nadväznosť na autobusovú stanicu a celkovo povrchovú dopravu.

Ešte jedna laická otázka: Ako sa riešil odvoz zeminy v iných mestách pri razení metra?
Reakcia na: 810zssk #230250:

Neboj sa rozklikal som a ľutujem svoju námahu. Ale aj Tvoju, je to fakt fantasmagória. Nehnevaj sa ale ani za mak reálnosti v tom nie je. Tá Tvoja nová hlavná stanica „NIVY“ by mala asi tak cca koľko koľají ? Asi by mala byť podzemná, užitočná dĺžka koľají min. 400 m + koľajové zhlavia na oboch koncoch min. po 200 m, vieš si predstaviť technickú náročnosť a financie na jej realizáciu razeným spôsobom t.j. s minimálnym zásahom na povrch územia. A odvoz státisícov kubíkov zeminy z centra mesta po uličnej sieti. Aj ideová koncepcia musí byť reálne realizovateľná. Ak už na úvod budeme vzlykať, že no to nebudeme mať peniaze tak sa nič nespraví a ani sa nič nepripraví. Ale reálnosť treba mať vždy na pamäti.
Reakcia na: Ámos #230252:
Je to mozne. V takom pripade potom pre Filialku nevidim ziaden potencial.
Reakcia na: Ámos #230252:
Však ozubnica, nie? 😁
Reakcia na: 810zssk #230251:
Tam by muselo byt take stupanie, ze trat by sa skutocne mohla zapojit az niekde v priestore Patronky.
Reakcia na: Ámos #230249:
Tak ono by to od SAVky mohlo stupat postupne a napojit sa teoreticky az za tunelom, nie priamo v zhlavi dnesnej Hlavnej stanice (ktorej povodne kolajisko by beztak sluzilo len pre nakladnu dopravu). Ako hovorim, ide len o ideu toho co by to malo obsluzit, konkretna trasa by uz musela byt pripravena niekym kvalifikovanejsim 🙂
Reakcia na: akela #230246:
"Po prvé vynechal si Hlavnú stanicu a tým aj sen všetkých kubáčkovcov o jedine vhodnom prestupe na jednej hrane." - Nevynechal, ak si to rozklikas, zistis ze novou hlavnou stanicou su tam Nivy do ktorej je po dostavani vsetkych etap mozne dostat vlaky zo vsetkych trati veducich do Bratislavy, cize prestupne vazby zostavaju zachovane.

Co sa zvysku tyka, prilis to analyzujes. Nejde o nejaky technicky vykres, ale o ideovu koncepciu vedenia nejakeho bratislavskeho Stadbahnu, ktory by dostal vlaky do centra a zaroven nerozbijal dopravu. To trasovanie nemusi byt dodrzane na meter, ale mozu v nom byt robene male zmeny. Klucove je tam Ucko z Predmestia cez Filialku, Nivy a centrum niekam do Lamaca + trat cez Prievozsku do Biskupic. Zaroven, ako som uz napisal, je to v prvom rade fantasmagoria, lebo na nieco taketo v dohladnej dobe nebudu peniaze.
Reakcia na: 810zssk #230244:
Ako chces napojiť trať popod Stefanikovu na existujucu trat na Hlavnej šťanici? 🤨
Reakcia na: akela #230246:
Táto maľovánka má rovnakú hodnotu, ako jeden s navrhovaných/posudzovaných? variantov v Štúdii BA uzla, ktorý navrhoval "obchvat"z Devínskej Novej Vsi do Rusoviec popod Devínsku Kobylu a cez územie Rakúska. Akurát táto maľovánka nestála ani euro.
Reakcia na: 810zssk #230245:
Na takom stretnutí som (žiaľ) nebol. 😁

Na stretnutia k Filiálke som chodiť ešte v čase (rok 2008), kedy sa pripravovala DUR, a kedy narástli náklady z pôvodných 18 mld. Sk na 36. Neskôr, keď už prebiehali rokovania s Jaspersom (po 2011) som bol asi 2 či 3x, ale keďže som nebol bezvýhradný priaznivec Filiálky, tak ma tam neskôr prestali posielať úplne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.