Ak si si nevšimol, kartičky sú bez ohľadu na ich užitočnosť nariadené zhora a na rozdiel od vekovej hranice výnimka nie je možná.
Inak, kde ten o tri roky starší človek bude získavať tie životné skúsenosti, relevantné pre prácu vodiča autobusu? Rozvozom pizze Škodou Citigo?
Na Slovensku bol dlhodobý problém s vekom 24 rokov. Vodič bol spôsobilý na riadenie vozidla nad 3,5 t už vo veku 21 rokov. Jediný rozdiel medzi sk. C a D. je prítomnosť viac ako 8 osôb vo vozidle.
V praxi to fungovalo tak, že kto chcel byť profesionálny vodič, tak si v 21 rokoch spravil C a aby mal prax, zamestnal sa v nejakej firme. Za 3 roky sa tak vypracoval, že nemal žiadnu motiváciu urobiť si vodičák skupiny D a prejsť od vozenia tovaru/materiálu, ktorý sa nesťažuje, do verejnej dopravy, kde má zodpovednosť za ľudí, riziko, že mu nejaký podivín dá na hubu a do toho celého musí na sekundy dodržiavať cestovný poriadok.
Zníženie veku na 21 rokov nie je všeliek, ale rozhodne to pomôže zvrátiť vyššie uvedený stav, ktorý spôsoboval, že osobní dopravcovia mali problém s vodičmi.
Inak predpokladám, že niečo podobné čoskoro stretne aj železničiarov. Lebo stať sa rušňovodičom je dnes náročnejšie (finančne aj odborne) ako pilotom prúdového lietadla.
Verim len takej statistike, ktoru si sam sfalsujem?
V pripade ze mate tolko casu, kludne spracujte excelovu tabulku, ktora bude NEZAUJATO prezentovat mzdy a benefity v okolitych prevadzkach MHD, samozrejme aj s uvedenym zdrojom tychto dat. Na taku tabulku sa kazdy rad pozrie.
Ono je rozdiel v jednom meste uvadzat hrubu priemernu mzdu s benefitmi a v inom zakladny hodinovy plat * 150 hodin, ktory nema vpodstate ziaden vodic. Bezne zadelenie totiz obsahuje aj prispevky za vikendy, sviatky ci nocaky. Dalej sa piemerny pocet hodin uvadza v BA 165. Nakoniec vodicom prinalezia rozne odnemy. A potom uz vychadzaju uplne ine cisla.
Podľa charakteru príspevkov, podľa nicku (rastafariánstvo https://sk.wikipedia.org/wiki/Rastafari%C3%A1nstvo, rok narodenia 2000) alebo aj strachu z polície (premietaného do nenávisti k polícii) by som tipoval, že sa tu diskutuje s mladým huličom trávy, ktorý by autobus riadiť ani len nemohol.
...vlastne všetci veľkí dopravcovia milujú KKV, keďže buď si KKV zabezpečujú sami, alebo si môžu dohodnúť množstevné zľavy u školiteľov, čím sú vo výhode oproti menšej konkurencii.
Čo je nakoniec zmysel akejkoľvek štátnej regulácie - chrániť veľké firmy pred neželanou konkurenciou.
DOPRAVNÍ PODNIK HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
======================================
Pracovní příležitosti:
ŘIDIČ / ŘIDIČKA TRAMVAJE
Nabízíme benefity v celkové výši 60 000 Kč / rok:
• Měsíční mzda 35 000 Kč a pracovní smlouva na dobu neurčitou
• Výrazně zlevněné Zaměstnanecké jízdné i pro rodinné příslušníky (Lítačka)
• Penzijní připojištění po roce výkonu práce v hodnotě 1 100 Kč
• 3 dny zdravotního volna s náhradou mzdy
• 5 týdnů dovolené
• Příspěvek na stravování formou poukázek v hodnotě 100 Kč
• Poukázky FLEXIPASS ve výši 4 000 Kč/rok
• Možnost rekreace a příspěvek na dětskou rekreaci aj. ve výši až 3 000 Kč
• Stejnokrojové vybavení
• Možnost dotovaného ubytování v ubytovně za cca 2 000 Kč/měsíc
• Zázemí velké společnosti s dlouholetou tradicí
Áno, radšej znížime minimálny vek ako by sme zrušili kartičkovú povinnosť a centralizované školenia.
Lebo kartičky znižujú riziko nehody viac, ako 3 roky životných skúseností.
Od 1.4. sa navyše znižuje minimálny vek vodičov na vodičské oprávnenie sk. D na 21 rokov. Nie je to všeliek, ale dokáže to možno zmeniť priority budúcich profesionálnych vodičov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
Inak, kde ten o tri roky starší človek bude získavať tie životné skúsenosti, relevantné pre prácu vodiča autobusu? Rozvozom pizze Škodou Citigo?