Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #229293:
Posledná veta nie je pravdivá, to je lokálny slovenský problém.
Reply on: zakaznik #229280:
Ak si si nevšimol, kartičky sú bez ohľadu na ich užitočnosť nariadené zhora a na rozdiel od vekovej hranice výnimka nie je možná.
Inak, kde ten o tri roky starší človek bude získavať tie životné skúsenosti, relevantné pre prácu vodiča autobusu? Rozvozom pizze Škodou Citigo?
Reply on: mi.v #229291:
Autobus som riadil už ako asi 10-ročný - bolo to na konečnej a voz patril DPB. 😂
Reply on: zakaznik #229288:
Na Slovensku bol dlhodobý problém s vekom 24 rokov. Vodič bol spôsobilý na riadenie vozidla nad 3,5 t už vo veku 21 rokov. Jediný rozdiel medzi sk. C a D. je prítomnosť viac ako 8 osôb vo vozidle.

V praxi to fungovalo tak, že kto chcel byť profesionálny vodič, tak si v 21 rokoch spravil C a aby mal prax, zamestnal sa v nejakej firme. Za 3 roky sa tak vypracoval, že nemal žiadnu motiváciu urobiť si vodičák skupiny D a prejsť od vozenia tovaru/materiálu, ktorý sa nesťažuje, do verejnej dopravy, kde má zodpovednosť za ľudí, riziko, že mu nejaký podivín dá na hubu a do toho celého musí na sekundy dodržiavať cestovný poriadok.

Zníženie veku na 21 rokov nie je všeliek, ale rozhodne to pomôže zvrátiť vyššie uvedený stav, ktorý spôsoboval, že osobní dopravcovia mali problém s vodičmi.

Inak predpokladám, že niečo podobné čoskoro stretne aj železničiarov. Lebo stať sa rušňovodičom je dnes náročnejšie (finančne aj odborne) ako pilotom prúdového lietadla.
Reply on: rastaman2000 #229286:
Verim len takej statistike, ktoru si sam sfalsujem?

V pripade ze mate tolko casu, kludne spracujte excelovu tabulku, ktora bude NEZAUJATO prezentovat mzdy a benefity v okolitych prevadzkach MHD, samozrejme aj s uvedenym zdrojom tychto dat. Na taku tabulku sa kazdy rad pozrie.

Ono je rozdiel v jednom meste uvadzat hrubu priemernu mzdu s benefitmi a v inom zakladny hodinovy plat * 150 hodin, ktory nema vpodstate ziaden vodic. Bezne zadelenie totiz obsahuje aj prispevky za vikendy, sviatky ci nocaky. Dalej sa piemerny pocet hodin uvadza v BA 165. Nakoniec vodicom prinalezia rozne odnemy. A potom uz vychadzaju uplne ine cisla.

Tema mzdy v BA bola rozobrata v tomto clanku, kde je vsetko podstatne uvedene: https://imhd.sk/ba/doc/sk/17051/Naborovy-den-DPB-ocami-zaujemcu-o-pracu-vodica-elektricky

Toto forum sa vola Vseobecna DISKUSIA. Ak budete aj nadalej diskusiu floodovat a tapetovat nevyziadanymi prispevkami, nie je problem ich mazat.

Reply on: zakaznik #229290:
Podľa charakteru príspevkov, podľa nicku (rastafariánstvo https://sk.wikipedia.org/wiki/Rastafari%C3%A1nstvo, rok narodenia 2000) alebo aj strachu z polície (premietaného do nenávisti k polícii) by som tipoval, že sa tu diskutuje s mladým huličom trávy, ktorý by autobus riadiť ani len nemohol.
Reply on: rastaman2000 #229286:
Niekto ťa drží násilím v zamestnaní?
Chodíš tapetovať aj na internety v iných jazykoch?
V mnohých krajinách sú mzdy nižšie ako na Slovensku.
Reply on: Ike #229282:
...vlastne všetci veľkí dopravcovia milujú KKV, keďže buď si KKV zabezpečujú sami, alebo si môžu dohodnúť množstevné zľavy u školiteľov, čím sú vo výhode oproti menšej konkurencii.

Čo je nakoniec zmysel akejkoľvek štátnej regulácie - chrániť veľké firmy pred neželanou konkurenciou.
Reply on: Ike #229282:
Najmä tí dopravcovia, ktorí zároveň robia školenia pre KKV. 😁
DOPRAVNÝ PODNIK BRATISLAVA
============================

VODIČ AUTOBUSU
6,17 € / hod. = 925,5 € / 37,5*4
ČISTÁ MZDA 712 €

VODIČ TROLEJBUSU
6,63 € / hod. = 994,5 € / 37,5*4
ČISTÁ MZDA 760 €

😂
ČISTÁ MZDA (ČR)
-------------------------

35 000 Kč => 26 185 Kč (bez dětí)
26 185 CZK = ca. 1021 €

😉
DOPRAVNÍ PODNIK HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
======================================

Pracovní příležitosti:

ŘIDIČ / ŘIDIČKA TRAMVAJE
Nabízíme benefity v celkové výši 60 000 Kč / rok:
• Měsíční mzda 35 000 Kč a pracovní smlouva na dobu neurčitou
• Výrazně zlevněné Zaměstnanecké jízdné i pro rodinné příslušníky (Lítačka)
• Penzijní připojištění po roce výkonu práce v hodnotě 1 100 Kč
• 3 dny zdravotního volna s náhradou mzdy
• 5 týdnů dovolené
• Příspěvek na stravování formou poukázek v hodnotě 100 Kč
• Poukázky FLEXIPASS ve výši 4 000 Kč/rok
• Možnost rekreace a příspěvek na dětskou rekreaci aj. ve výši až 3 000 Kč
• Stejnokrojové vybavení
• Možnost dotovaného ubytování v ubytovně za cca 2 000 Kč/měsíc
• Zázemí velké společnosti s dlouholetou tradicí

ŘIDIČ / ŘIDIČKA AUTOBUSU
detto (viz výše)

😉

35 000 CZK = ca. 1365 €

😉
WIENER LINIEN
=============

Voľné pracovné pozície:

VODIČ AUTOBUSU (s VP sk. D)
- min. 24 rokov veku
- min. 2 100 € brutto (14x ročne) (pre 37,5 hod. pracovný týždeň)

VODIČ AUTOBUSU (s VP sk. 😎
- 1 616,36 € brutto (počas kurzu sk. D, následne pozri vyššie)

VODIČ ELEKTRIČKY
- min. 21 rokov veku
- 1 616,36 € brutto (počas kurzu "električka", následne pozri vyššie)

😉

ČISTÁ MZDA (bez rodinných bonusov a "pendler-paušálu"):

1. - 12. plat ..........................................1.535,76 €
13. plat (príspevok na dovolenku) ... 1.673,25 €
14. plat (vianočný príplatok) ............. 1.636,05 €

😉
Reply on: zakaznik #229280:
Dopravcovia mali iný názor
Mozem len jednu otazku dnes spominali v jednom radiu ze bude posilnena mhd pocas danych uzavierok. Vie sa cim sa bude jazdit a najmä kým? 😉
Reply on: Ike #229279:
Áno, radšej znížime minimálny vek ako by sme zrušili kartičkovú povinnosť a centralizované školenia.
Lebo kartičky znižujú riziko nehody viac, ako 3 roky životných skúseností. 😋
Reply on: Machnac #229278:
Od 1.4. sa navyše znižuje minimálny vek vodičov na vodičské oprávnenie sk. D na 21 rokov. Nie je to všeliek, ale dokáže to možno zmeniť priority budúcich profesionálnych vodičov.
Reply on: Petto #229240:
Moznosti je viacero, vratane zahustenia intervalu na 32 a nasadenia solo vozov (pokial viem spojenie 32 a 204 po zatrolejovani Mlynskej nie je vobec iste). Dalsia moznost je dat uvolnene sola na 207 a klby z nej posunut na 32 (chybajuca kapacita by sa v spicke mohla riesit skratenim intervalu). Mimo spicky by kapacita so solo vozmi na 207 stacila.

Zaroven by som sa priklanal k plosnemu zvyseniu kapacity vozov 30/31Tr vybratim jedneho, idealne dvoch dvojradov sedadiel medzi druhymi a tretimi dverami. Sucasne medzimestske riesenie interieru je uplny nonsense v mestskej prevadzke.

Verim, ze nove vedenie mesta sa uz nebude riadit starymi dogmami, ze nic sa neda a nikdy sa to tak nerobilo. Argument, ze si nemozeme dovolit rozpravat o navysovani vykonov, lebo nie su vodici, neobstoji. Mestu bezprecedentne rastli za posledne roky prijmy z podielovych dani, zaviedol sa poplatok za rozvoj (z ktoreho ma tretinu magistrat) a co to hadam prinesie do kasy spoplatnene parkovanie. Okrem toho zo sucasneho balika eurofondov su stale k dispozicii znacne prostriedky, ktore sa zufalo pomaly cerpaju. Ak sa myslia vazne reci o uprednostnovani VHD, je na case zacat investovat do skvalitnovania verejnej dopravy (stabilizacia vodicskej zakladne zlepsenim ohodnotenia a pracovnych podmienok, zvysovanie vykonov a zlepsenie obsluznosti najma v novych a rozvojovych oblastiach, modernizacia vozoveho parku a investicie do infrastruktury).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.