to som si myslel aj ja, preto sa pýtam, či je to naozaj právne jednoznačné ?
ja by som sa určite bránil, ale napísať v jednom bode, že si musíš zaplatiť nový lístok aj počas jazdy a v druhom bode kde sa popisuje iná situácia, tak tiež.
Chýba mi exaktne napísané, že:
v prípade neprerušenej cesty v jednom dopravnom prostriedku a po uplynutí časovej platnosti presahujúcej časovú platnosť uvedenú v cestovnom poriadku nie je povinný si cestujúci zakúpiť alebo označiť si nový cestovný lístok.
Matematicky jednojednoznačné.
Plati uz X rokov (a aj nadalej), ze ak cesta napriklad trolejbusom 202 ma trvat 10 minut a sedis v nom (bez prestupu) hodinu, tak ti stale plati ten 15 minutovy listok, lebo ty za tu dopravnu zapchu nemozes.
A ano, teoreticky ta mozu pokutovat, ked narazis na hlupeho revizora - lenze ty mas rovnako pravo to ist reklamovat a preukazat sa listkom/vypisom a ak si mal listok, je ich povinnostou pokutu zahodit
Ja som cestoval zo zastávky Miletičova na zastávku Kollárovo námestie trolejbusom 202. Podľa cestovného poriadku má cesta trvať 10 min. Tesne pred vystupovaním som si cez čítačku pozrel stav svojho lístka a chcel som si presne overiť o koľko dlhšie som cestoval ( cca o 10 min ). Na karte mi ukázalo, že nemám žiaden zakúpený lístok, čo ma veľmi spochybnilo. Nevedel som, či som si ho zle načítal alebo mi ho systém iba prestal zobrazovať. Dodatočne som si na to spomenul a overil som si všetko na elektronickom výpise, kde sa preukázalo, že som lístok mal riadne zakúpený. Volal som na DPB, kde som túto situáciu opísal a dostal som odpoveď, že ma môžu pokutovať. Z tohto všetkého som napísal predchádzajúce príspevky a nadobudol som presvedčenie, že môžem byť pokutovaný !
Súčasne trvám na tom, aby DPB zohľadnilo existujúci stav a kolapsujúcu situáciu a pre občanov Bratislavy vytvorilo presné a vyhovujúce prepravné podmienky !!!
B.3.25 -> Cestujuci je povinny mat listok s dostatocnou zonovou a casovou platnostou.
B.3.26 -> Listok ktoreho casova platnost skoncila je neplatny.
B.3.27 -> Posudenie casovej platnosti listka vychadza z udaju v cestovnom poriadku. V praxi teda listok casovo plati do zastavky kde mal spoj prist najneskor v case konca jeho platnosti. V pripade ak cestujes s prestupom a kvoli meskaniu prveho spoja zmeskas druhy spoj a teda pojdes inym neskorsim spojom, ktory ma do ciela aj podla CP prichod neskor ako konci tvoj listok, vtedy si uz musis kupit novy listok a poziadat o vratenie penazi.
Spoločné ustanovenia
B.3.25 Pri nástupe do vozidla musí mať cestujúci platný cestovný lístok aspoň na taký zónový
a časový úsek, aký je potrebný na docestovanie do najbližšej zastávky. V prípade
pokračovania v ceste je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný
lístok.
B.3.26 Platnosť cestovného lístka končí uplynutím času platnosti, po uplynutí časovej platnosti
je cestovný lístok pre ďalšiu prepravu neplatný. Ak počas jazdy skončí časová platnosť
cestovného lístka, je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok.
B.3.27 Záväzné posúdenie zónovej platnosti vychádza zo schémy zón, ktorá je prílohou 4 PP
IDS BK. Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových
údajov uvedených v cestovnom poriadku. V prípade, že cestujúci použije na cestu do
svojho cieľa viacero spojov a z dôvodu oneskorenia jedného z nich skončí cestujúcemu
platnosť cestovného lístka skôr, ako mal podľa cestovného poriadku prísť do cieľa cesty,
je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok. Zároveň má nárok
podať reklamáciu u toho dopravcu, u ktorého meškanie vzniklo.
Čo znamená po právnej stránke, keď sú dva body B.3.26 a B.3.27: majú rovnakú silu a platnosť ? Môže DPB použiť raz jeden alebo raz druhý ? Alebo platí 3.26 spolu s výkladom 3.27 ? Viem vierohodne preukázať, že som celý čas sedel v jednom trolejbuse, či v elektronickej alebo papierovej podobe? ja som v čase výstupu nemal platný doklad na karte a viezol som sa dvojnásobne dlhšie ako som mal platný lístok...
No ona aj dnes by pomohla svetelná tabuľa s reálnymi odchodmi a-41 a t-64, aby vodič vozidla, na ktoré sa bude prestupovať, videl, koľko mešká napr. t-64 z mesta. A interným pokynom by sa stanovila maximálna čakacia doba, po ktorú je vodič a-41 povinný vyčkávať na príchod t-64 z mesta - asi len tak dlho, aby sa zasa nerozsypal prestup na Búdkovej t-203/a-41.
1. Prepravny poriadok nikde nerobi rozdiel medzi platnostou elektronickeho listka (z aplikacie, alebo BCK) a papieroveho listka. Rozdielne pravidla ma len SMS listok.
2. Nadalej plati ze pre posudenie casovej platnosti cestovneho listka je zavazny udaj uvedeny v cestovnom poriadku, vid bod B.3.27 prepravneho poriadku.
3. Povinnost kupy noveho listka plati len pri zmeskani pripoja. V takom pripade je mozne poziadat o vratenie cestovneho.
Rozumny je jedine baterkovy trolejbus do buducna, ktory je aj v plane ,no Vallo si chce pomenit sefstvo DPB, takze napokon nemusi byt nic z toho.
ADD2 Chciet od vodica DPB, aby sa kazde kolko hlasil z Hauerlandu je sci-fi.
Netuším, či ste túto problematiku už riešili na tomto portáli, ale tento týždeň som zistil zarážajúce z vlastnej skúsenosti a fakty z prepravného poriadku DPB:
Parafrázujem prepravný poriadok: Ak si kúpite lístok a Vaša cestovná doba presiahne čas zakúpeného lístka, tak si musíte zakúpiť nový lístok s ďalšou časovou platnosťou. Inak Vás môžu pokutovať !
a) podľa tohto už neplatí, že prepravnou dobou je čas uvedený na grafikone a zdržanie ( bežný jav v Bratislave ) sa nemusí zohľadniť,
b) v prípade papierového lístka je vraj možné zohľadniť takéto prekročenie, ale nie je to záruka, že Vám pokutu neudelia
c) v prípade elektronického lístka cez dobíjaciu kartu sa po skončení jeho platnosti nezobrazí o ňom informácia v prístroji, čiže vyzeráte v dopravnom prostriedku ako cestujúci bez lístka a môžete byť pokutovaný ( vlastná skúsenosť zatiaľ bez pokuty )
Som občanom Bratislavy a používam MHD nepravidelne. Časový predplatný lístok sa mi doposiaľ neopláca, keďže moje mesačné, kvartálne i ročné prepravné nedosahuje priemery existujúcich lístkov.
Na dlhšiu trasu s prestupovaním medzi spojmi používam SMS lístok. Na kratšie vzdialenosti používam dobíjaciu kartu. Žiaľ podľa vyššie uvedených zistení a hlavne v súčasnej situácii, keď dlhé meškania sú bežnou súčasťou prepravy, môžem byť pokutovaný.
Žiadam zástupcov celého dopravného systému v Bratislave a predstaviteľov mesta i BSK, aby začali vytvárať naozaj skutočné podmienky pre občanov Bratislavy !
Vytvorte grafikony a tarify, ktoré zabezpečia občanom Bratislavy bezúhonné podmienky prepravy, a ktoré v plnej miere zohľadnia vzniknutú situáciu v tomto otrasnom developerskom Klondiku !!!
Existujúce trasy sú bežne predlžované na dvojnásobok uvádzaných časov, rozdelovanie priamych spojení na viaceré prestupy sú neprípustné a sú proti občanom tohto mesta, pýtam sa kedy kompetentní spravia niečo pre občanov ?
Myslím si, že zavedenie ročnej bezplatnej dopravy by pomohlo občanom a na finančnom vysporiadaní by sa mali developeri spôsobujúci tento stav !!!
Ahojte, naozaj neexistuje nejaký rozumný spôsob ako vyriešiť 64/41?
Denne vyštartuje 64 z Lovinského na stotinu sekundy načas. Potom príde na Vozovňu Hroboňova, kde nikto nečaká, posunie sa mimo zastávky, hodí výstražné a tvorí prekážku cestnej premávky. Gumokolistov kašlať, ale vytvorí sa v lokalite zápcha, ktorá blokuje 41 idúcu z Búdkovej. Výsledok je taký, že potom ľudia zo 41 vystúpia mimo zastávky, utekajú cez zastávku a potom mimo zastávky nastúpia na 64.
Fakt sa v roku 2019 nedá spraviť také riešenie, že sa dohodne konkrétny bod (napr. zastávka Hauerland), kde sa vodič 41 ozve, že 64 môže vyštartovať z Lovinského? Ideálnym stavom je, myslím, aby 41 prišla na vozovňu o krátky čas skôr ako 64.
patrik444