Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #226858:
Zaujímavá téma. Keď si to zhrnieme, tak v priestore pred stanicou uprostred obratiska a pri výstupisku trolejbusov môže byť tak 25 miest.

- To je dostatočne veľa na vyloženie cestujúcich a ich batožiny pri odchode a naloženie cestujúcich a ich batožiny po príchode, ak už sú nachystaní v priestore parkoviska.
- Ale nie je to dosť na to, aby posádka auta šla cestujúcich odprevadiť na stanicu alebo čakala na nich pred príchodom vlaku.

Otázka teda je, ako motivovať vodičov, aby na stanicu prišli iba na čas nevyhnutne slúžiaci na vyloženie a naloženie cestujúcich. Čo by ste navrhli?

Mne napadá, že by:
- V priestore vedľa výstupiska trolejbusov bolo striktne vyžadované iba naloženie / vyloženie bez akéhokoľvek zdržania
- V priestore uprostred obratiska bola veľmi vysoká sadzba za parkovanie, aby vodiči mali možnosť tam počkať, ale vysokú motiváciu čakať krátko. Pričom by bolo možné sadzbu prispôsobiť konkrétnemu dňu a hodine (napr. v nedeľu ráno bude sadzba nízka, v nedeľu podvečer zase extrémne vysoká)
- Celý priestor by bol striktne kontrolovaný políciou (alebo parkovacou službou platenou z výnosov z parkovania?), aby vodiči nečakali na nepovolených miestach

Aký máte lepší nápad, ktorý by bol aj prakticky realizovateľný s minimálnymi investíciami? O parkovacom dome síce snívať môžme, to je tak ale všetko 😞
Reply on: Mike #226860:
Lebo píšu o obchádzke cez II/505. To je okolo VW. Ale neviem.
Reply on: Ike #226859:
To by nemalo byť úplne uzavreté, ak som dobre prečítal ten oznam. Iba jednopruhové úseky riadené prenosnou CDS.

Ale od pondelka bude úplná uzávierka tunelíka, k tomu už vieme organizáciu MHD a čoskoro sa objaví aj na imhd.
Reply on: Ike #226847:
Určite tam hrá rola aj krátky signál pre opustenie stanice sme Šancová , ktorá je permanetne plná. No blikačov je tam plno ,ktorý idú odprevadiť svojich blízkych alebo čakajú na príchod vlaku. Tý väčšinou upchajú prejazd toho malého parkoviska , kde stávali taxíky a následne aj komplikujú obrat trolejbusom.

Každopádne problém ja malá kapacita toho námestia, ktorá nezodpovedá už dávno súčasným potrebám.
Vyriešiť sa to dá jedine ďalšími vjazdami , kde by si vedel naložiť a vyložiť ľudí z auta bez toho, aby museli prejsť pol kilometra s kuframi len dol staničnej haly.
Reply on: MatejBA #226853:
Ja by som orientoval zastavku od priecestia nalavo. Priestor tam je tiez a je to hlavne blizsie k business centram vratane auparku a aupark toweru.
Reply on: yellowcaptcha #226673:
Radi budeme spolupracovať s Vami pri poskytovaní cestovných poriadkov pre vlaky, radi by sme však najprv spustili nový systém na generovanie cestovných poriadkov, ktorý momentálne testujeme. Jeho nasadenie do ostrej prevádzky predpokladáme v najbližších 3 mesiacoch.
Reply on: Ike #226840:

tak to je typické kubáčkovské riešenie "navozte nám postupne ľudí na stanicu a už sa nestarajte my ich odvezieme" , hodinový interval linky v systéme MHD - tak to je bomba - hahaha a teraz ma mínuskujte
Reply on: Mike #226852:
To Ti povie Yeti hneď potom, ako si s Colombovou ženou naštudujú fízu BA uzla ?
Reply on: Ámos #226851:
Tak ono kebyze sa tam urobi zastavka pre vlaky (s prestupom na L95 a pripadne na L99 cez Cernysevskeho obojsmerne a eventualne sa cesta hodi do podjazdu pod zeleznicu), tak zastavka by obsluzila dost velku oblast sama o sebe (Fuxova, nove byty na Sustekovej, kancelarie v okoli Cernysevkseho a Jantarovej cesty, panelaky nizsie na juh, nove Lido do buducna a s prestupom elektricku, ovsiste a zvysok Petrzalky) 🙂

A myslim si, ze ta zastavka tam ma miesta az az (ak zoberieme 200m zastavku do uvahy): https://i.imgur.com/RzX325A.png
Reply on: Ike #226848:
"Ak by teoreticky končili záhorácke vlaky v Petržalka" - kedy bude 2. koľaj Hl.St. - ŽST Nové mesto?
Reply on: Valec #226844:
Ale by sa otvorili iné relácie.
Take Nuppu a UNS nie su od seba ďaleko, stačilo by jedno "zvážadlo" A to Nuppu nie je posledna vystavba v lokalite.
Pri planovanom ruzinovskom TIOPe je administrativne centrum so zopár tisícami zamestnancov.
Ďalšia zastávka by sa hodila tu: https://goo.gl/maps/7rbGkEB5DJ12

Umyslom predsa nema byt nahradzovanie elektricky, ale vyuzitie a vybudovanie takych stavieb, aby kolajova doprava (akakolvek) zacala hrat prve husle vo vnutromestskej doprave.

Ak by sme si za vzor verejnej dopravy v meste vzali v poslednom case na FB casto preberany Zurich, tak by sa malo realne zacat riesit co z centrom a ako dostat cast kolaji pod zem. Ci uz na kratkych usekoch v podobe podjazdov velkych krizovatiek, alebo urobit studie realizovatelnosti aj na rozsiahlejsie zakopanie siete.

Reply on: MatejBA #226849:
S30* - zabudol som, ze 25 uz mame 🙂
Reply on: Ike #226848:
Cize taka S25? Ako proti by som nebol, len niekto by mohol argumentovat, ze zbytocne obchadzas cele mesto (co by sa fakt hodilo nejake zeleznicne spojenie cez KV do PE, mozno ze aj pre nakladnu dopravu, aby sa vyhlo Hlavnej Stanici? Ale to uz je fantazmagoria)
Reply on: MatejBA #226846:
Ak by teoreticky končili záhorácke vlaky v Petržalka a stál by Ružinov a Einsteinova, tak potom by v špičke mohlo ísť o slušnú alternatívu. Neviem, či by sa dalo tieto relácie realizovať autom rýchlejšie.
Reply on: david1 #226842:
Nemyslím si, že problémom sú blikači. Problémom je ten, že intenzita vozidiel idúcich na stanicu je väčšia ako intenzita vozidiel idúcich zo stanice. Kumulatívny rozdiel sa zväčšuje až ostanú vozidlá v križovatke. No a tým sa postupne blokuje aj výjazd zo stanice.

Orgán by ale určite pomohol. Ale tým, že by tam proste autá nepúšťal.
Reply on: Valec #226844:
Ako povedal Mike - 3 zastavky by sa mohli vykompenzovat vacsou rychlostou po opravach. 🙂

Plus v pripade problemov s elektrickami/autobusmi je to dalsia alternativa (kde je uz na IDSBK aby zabezpecilo informovanost a pripadne presmerovanie ludi z napriklad Farskeho na vlak "Farskeho", ak by bol problem a vlak by isiel napriklad o 10-15 minut), nehovoriac o tom, ze ak by bola dalsia zastavka v Petrzalke, tak by to vedelo prilakat viac ludi ako ZST na jej okraji.
Reply on: Valec #226844:
Ale možno by sa odstránili niekde pomalé jazdy kvôli stavu trate ...?
Reply on: MatejBA #226841:
A časovo by to vyšlo už rovnako, ako tou električkou. Takže až taká alternatíva by to nebola. ?
No aj niečo dobré. Konečne zriadili zastávku Drieňová aj pre ostatné linky tade premávajúce.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.