Ono fór je v tom, že tam K+R je. Ja tam chodievam po manželku a občas vybehnem aj na nástupište, hoci nemá žiadne kufre. Pointa je v tom, že to K+R je takmer vždy prázdne, čo je v kontakte s parking-anywhere-button-vodičmi, ktorí sú roztrúsení kade tade po kreténprintoch a blokujú MHD.
Aj keď to vyznačenie je urobené tak bratislavsky, jednak asi projektant asi nechcel, aby o tom niekto vedel a jednak to zaniká v reklamnej džungli.
Chcelo by to v priestore obratiska spraviť K+R (zastavenie na 3 minúty) a v strede obratiska zaviesť vysoko progresívnu sadzbu, ako to býva na letiskách - prvých 10 minút zadarmo, prvá polhodina za euro, ďalšia za dve etc., pričom by sa kontorlovali opakované vjazdy. Toto všetko sa dnes už dá riešiť technikou, má to každé modernejšie nákupné stredisko.
Len to postávanie na nelegálnych miestach by musela riešiť intenzívnym dozorom napr. hrdinská mestská polícia.
Máš pocit, že na stanicu chodia ľudia na záchod? Ja nenechám svoju manželku s dvoma deťmi a troma kuframi tlačiť sa do natrieskaného autobusu, ak to môžem vyriešiť inak.
Určite by na začiatok stačila aj polícia alebo dispečer DPB , ktorý by nedovolil zastavovanie v priestore obratiska. Na začiatok piatky a nedele poobede.
Takto stačí že je obratisko trolejbusov chvílu prázdne a už tam je auto, ktoré síce len vykladá rodinu či kolegov ale trolejbus za ním stojaci vyblokuje komplet vstup do obratiska aj pre busy ktoré chcú ísť už na odchod.
Zaujímavá téma. Keď si to zhrnieme, tak v priestore pred stanicou uprostred obratiska a pri výstupisku trolejbusov môže byť tak 25 miest.
- To je dostatočne veľa na vyloženie cestujúcich a ich batožiny pri odchode a naloženie cestujúcich a ich batožiny po príchode, ak už sú nachystaní v priestore parkoviska.
- Ale nie je to dosť na to, aby posádka auta šla cestujúcich odprevadiť na stanicu alebo čakala na nich pred príchodom vlaku.
Otázka teda je, ako motivovať vodičov, aby na stanicu prišli iba na čas nevyhnutne slúžiaci na vyloženie a naloženie cestujúcich. Čo by ste navrhli?
Mne napadá, že by:
- V priestore vedľa výstupiska trolejbusov bolo striktne vyžadované iba naloženie / vyloženie bez akéhokoľvek zdržania
- V priestore uprostred obratiska bola veľmi vysoká sadzba za parkovanie, aby vodiči mali možnosť tam počkať, ale vysokú motiváciu čakať krátko. Pričom by bolo možné sadzbu prispôsobiť konkrétnemu dňu a hodine (napr. v nedeľu ráno bude sadzba nízka, v nedeľu podvečer zase extrémne vysoká)
- Celý priestor by bol striktne kontrolovaný políciou (alebo parkovacou službou platenou z výnosov z parkovania?), aby vodiči nečakali na nepovolených miestach
Aký máte lepší nápad, ktorý by bol aj prakticky realizovateľný s minimálnymi investíciami? O parkovacom dome síce snívať môžme, to je tak ale všetko
Určite tam hrá rola aj krátky signál pre opustenie stanice sme Šancová , ktorá je permanetne plná. No blikačov je tam plno ,ktorý idú odprevadiť svojich blízkych alebo čakajú na príchod vlaku. Tý väčšinou upchajú prejazd toho malého parkoviska , kde stávali taxíky a následne aj komplikujú obrat trolejbusom.
Každopádne problém ja malá kapacita toho námestia, ktorá nezodpovedá už dávno súčasným potrebám.
Vyriešiť sa to dá jedine ďalšími vjazdami , kde by si vedel naložiť a vyložiť ľudí z auta bez toho, aby museli prejsť pol kilometra s kuframi len dol staničnej haly.
Radi budeme spolupracovať s Vami pri poskytovaní cestovných poriadkov pre vlaky, radi by sme však najprv spustili nový systém na generovanie cestovných poriadkov, ktorý momentálne testujeme. Jeho nasadenie do ostrej prevádzky predpokladáme v najbližších 3 mesiacoch.
tak to je typické kubáčkovské riešenie "navozte nám postupne ľudí na stanicu a už sa nestarajte my ich odvezieme" , hodinový interval linky v systéme MHD - tak to je bomba - hahaha a teraz ma mínuskujte
Tak ono kebyze sa tam urobi zastavka pre vlaky (s prestupom na L95 a pripadne na L99 cez Cernysevskeho obojsmerne a eventualne sa cesta hodi do podjazdu pod zeleznicu), tak zastavka by obsluzila dost velku oblast sama o sebe (Fuxova, nove byty na Sustekovej, kancelarie v okoli Cernysevkseho a Jantarovej cesty, panelaky nizsie na juh, nove Lido do buducna a s prestupom elektricku, ovsiste a zvysok Petrzalky)
Ale by sa otvorili iné relácie.
Take Nuppu a UNS nie su od seba ďaleko, stačilo by jedno "zvážadlo" A to Nuppu nie je posledna vystavba v lokalite.
Pri planovanom ruzinovskom TIOPe je administrativne centrum so zopár tisícami zamestnancov.
Ďalšia zastávka by sa hodila tu: https://goo.gl/maps/7rbGkEB5DJ12
Umyslom predsa nema byt nahradzovanie elektricky, ale vyuzitie a vybudovanie takych stavieb, aby kolajova doprava (akakolvek) zacala hrat prve husle vo vnutromestskej doprave.
Ak by sme si za vzor verejnej dopravy v meste vzali v poslednom case na FB casto preberany Zurich, tak by sa malo realne zacat riesit co z centrom a ako dostat cast kolaji pod zem. Ci uz na kratkych usekoch v podobe podjazdov velkych krizovatiek, alebo urobit studie realizovatelnosti aj na rozsiahlejsie zakopanie siete.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike