Reply on: david1 #226858:
Zaujímavá téma. Keď si to zhrnieme, tak v priestore pred stanicou uprostred obratiska a pri výstupisku trolejbusov môže byť tak 25 miest. - To je dostatočne veľa na vyloženie cestujúcich a ich batožiny pri odchode a naloženie cestujúcich a ich batožiny po príchode, ak už sú nachystaní v priestore parkoviska.
- Ale nie je to dosť na to, aby posádka auta šla cestujúcich odprevadiť na stanicu alebo čakala na nich pred príchodom vlaku.
Otázka teda je, ako motivovať vodičov, aby na stanicu prišli iba na čas nevyhnutne slúžiaci na vyloženie a naloženie cestujúcich. Čo by ste navrhli?
Mne napadá, že by:
- V priestore vedľa výstupiska trolejbusov bolo striktne vyžadované iba naloženie / vyloženie bez akéhokoľvek zdržania
- V priestore uprostred obratiska bola veľmi vysoká sadzba za parkovanie, aby vodiči mali možnosť tam počkať, ale vysokú motiváciu čakať krátko. Pričom by bolo možné sadzbu prispôsobiť konkrétnemu dňu a hodine (napr. v nedeľu ráno bude sadzba nízka, v nedeľu podvečer zase extrémne vysoká)
- Celý priestor by bol striktne kontrolovaný políciou (alebo parkovacou službou platenou z výnosov z parkovania?), aby vodiči nečakali na nepovolených miestach
Aký máte lepší nápad, ktorý by bol aj prakticky realizovateľný s minimálnymi investíciami? O parkovacom dome síce snívať môžme, to je tak ale všetko
MatejBA
Plus v pripade problemov s elektrickami/autobusmi je to dalsia alternativa (kde je uz na IDSBK aby zabezpecilo informovanost a pripadne presmerovanie ludi z napriklad Farskeho na vlak "Farskeho", ak by bol problem a vlak by isiel napriklad o 10-15 minut), nehovoriac o tom, ze ak by bola dalsia zastavka v Petrzalke, tak by to vedelo prilakat viac ludi ako ZST na jej okraji.