Reply on: Ike #224881:
Uz ti odpovedal Viko.Kedysi sa mesta stavali v zonach. Obytne boli oddelene od administrativnych a priemyselných.
Dokonca boli planovane takzvane nemocnicne stvrte (Kramare), vysokoskolske a podobne.
Typickym prikladom za vsetko je Petrzalka. Nasledne nastava problem s prepravou cestujucich, ze jedným smerom mas narvate prostriedky MHD a opacnym vozis vzduch, co je dost neekonomicke.
V Petrzalke je tusim iba 20.000 pracovných miest. A aj tie su prevazne na severe, cize hned za mostom.
Ak by tam bol vygenerovany pocet pracovnych miest pre taky pocet ludi, aky je pocet aktivne pracujucich, tak jednak cast ludi sa prestane trepat cez mosty a po druhe zaplnis vozidla aj druhym smerom. Co ti pomoze ekonomicky pri prevadzke.
Ike
Mne tieto záležitosti vysvetľovať nemusíš, pretože môj príspevok sa ich netýkal. Ja som bol myšlienkovo už v ďalšom stupni a narážal na ÚGD Bratislava, kde na základe dopravného modelovania či už súčasného stavu alebo predikcie vyšlo, že pentlogram, reprezentujúci Štefánikovu ulicu je výrazne užší ako penlogramy Pražskej a Šancovej.
Na margo urbanistických obvodov (čo je mimochodom terminus technicus) si zabudol/zamlčal jednu podstatnú informáciu - na priraďovanie obyvateľov na sieť sú absolútne nevhodné, pretože ich hranice sú definované práve tou sieťou (tak ako si napísal,uličná sieť tvorí hranice), čo vytvára oveľa väčší problém, ako keď modelujeme na národnej úrovni a priraďujeme napr. mesto na diaľnicu.
A v neposlednom rade tie územné plány ani nebudem komentovať a poviem iba jedno slovo - Chalúpkova.