Reply on: Viko #224882:
Áno, súhlasím. Je to trend, ktorý nastupuje. Ale rozhodne to nie je niečo, čo je v prevahe, najmä ak si odmyslíme väčšie mestá. Áno, tu v BA máme polyfunkčné zóny, máme office budovy vedľa rezidenčných, častokrát celé projekty ktoré obsahujú všetky typy priestorov vrátane voľnočasových. Ale prejdeš tabuľku koniec Bratislava a bum, 90 % monofunkčných bytoviek a domov na kľúč.A stále opakujem, priemerná mobilita t. j. počet prejdených km/osoba/deň na Slovensku rastie. Chceš mi povedať, že účel cesty je primárne iný ako práca?
V roku 2015 boli tri najčastejšie účely ciest tieto (prieskum k Dopravnému modelu):
1. práca (25,6 ,
2. voľný čas (23,5 ,
3. služby a nákupy (22,3 .
podotýkam, že cesty sa v priebehu dňa dajú kombinovať a predpokladám, že časť tých ciest za službami a nákupmi bola indukovaná cestou za prácou. Existujú dáta, koľko % osôb ide najprv do obchodu a potom do práce, resp. opačne. Ale reálne sa nedá zistiť či pri príchode do obchodu mal človek úmysel pokračovať do práce. Nedá sa to zistiť ani v opačnom prípade, ale toto je celkom bežné.
Mike
Na druhej strane CDV ako spracovateľ by zrejme mal aj kvalitnejšiu konkurenciu niekde v zahraničí, avšak na Slovensku by som sa možno s výnimkou jednej - dvoch firiem tých výstupov do ÚGD bál oveľa viac. Resp. nebál, zo skúseností viem že prevažná väčšina slovenských firiem nevie ponúknuť výstup ani spolovice taký kvalitný ako vyprodukovalo CDV v podobe ÚGD.