Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #224900:
Všetci budeme plakať za štátnym molochom. Smútočné pochody sa budú robiť po celej republike. ?
Reply on: Valec #224897:
Jó, papiere socialistických plánovačov zniesli všetko. Realita bola však iná.
Reply on: Ike #224894:
ďakujem.
Bradford Trolleybus dewirement in 1972


https://www.youtube.com/watch?v=YmYv_9BKGNk
Reply on: fanatikmhd #224900:
Načo mu odpisuješ? ?
Reply on: C4H8Cl2S #224898:
Prečo, liberalizácia nie je na škodu pokiaľ tam neoxiduje jeden nemenovaný súkromník. So zbytkom nie sú žiadne problémy, a v mnohých prípadoch prinášajú aj kvalitatívne či časové prínosy. Navyše, ak to odbremení štátny rozpočet....Prečo nie...
Reply on: Ámos #224895:
Toto nevyslovuj nahlas. Taký bonzák odtiaľto to nahlási KDI a šup, mestké okruhy či obchvat ostanú bez zmeny a v centre pribudne 7924895658556622 svetelných križovatiek po štýle farského - niektoré smery viac ako 3 minúty červenej...nakoľko stačí aby prešla električka a cyklus sa resetne do bodu začiatku 😃 A bude to dlho obchvatom, a centrom ešte horšie...

Inak ale áno, Pe-Kramáre či Pe-Rača je najrýchlejšie centrom (Pe-SNP-Hodžovo-a buď hore na klamáre, alebo rovno na račko a dalej...) Smutné...
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/455875-stat-ponukne-sukromnikom-35-zeleznicnych-trati/

Takže Cargo je už v troskách, lukratívne výkony majú súkromníci. Teraz ideme to isté zabezpečiť aj v osobnej doprave. Zlikvidujeme si štátne a za 10-15 rokov budeme nariekať.
Reply on: Ámos #224889:
"Typickym prikladom za vsetko je Petrzalka."

Ono, v tej Petržalke hlavne neboli dobudované služby a administratíva (popri trati budúceho metra) a priemysel Juh (južne od Janíkovho dvora). Takže toto nemala byť čisto obytná štvrť.
Reply on: Mike #224890:
Ano, ale to je nieco, co sa nemeni. A narast by bol aj tak.
No taky obyvatel DNV sa uz nemusi za nakupmi trepat cez pol mesta do Auparku, ide po Bory.
Reply on: Mhr1 #224892:
A toto co popisujes, je prave sialenost bratislavskej dopravnej politiky. Cesta absolutnym stredom mesta je rychlejsia.
Reply on: baran #224893:
Počty odchádzajúcich osôb zo ŠÚ SR. Majú to aj na stránke, je však potrebné ich harmonizovať do spracovateľnej podoby a maticu vzdialeností z GISov. Podklady čerpané z geofabrik.de, čo sú voľne dostupné poklady z OSM. Súradnicový systém SJTS-K. Bola to len časť analýzy, robila aj dotazníkový prieskum, ale k inej téme.
Reply on: Ike #224891:
Odkiaľ získala vstupné dáta? Nejaký dokument, dotazníkový prieskum?
Reply on: 810zssk #224877:
Pomerne často sa musím presúvať z Petržalky na Kramáre. A realita je taká, že po otvorení Sitiny som si pochvaľoval, ako je to cez m. Lafranconi rýchle. Lenže po vybudovaní svetelnej križovatky pri Kauflande pred Patrónkou sa to tam zdrží. A zápchy na spojení D1 a D2 veruže sú - veď sa tu spájajú 2+2 pruhy a zdrží sa to dosť. Takže posledného pol roka zvyknem ísť cez most SNP, je to fakt rýchlejšie. Ale častejšie chodím MHD - a-93 + t-212 je "good option".
Reply on: Mike #224890:
Minulý rok som viedol diplomovú prácu, kde študentka toto sčasti skúmala v okresoch Pezinok a Senec vo vzťahu k Bratislave. Nebol to výskum do Nature a porovnávala roky 2001 a 2011, no vyšiel jej vysoký nárast.

V roku 2001 1 056 225,68 km/denne a v roku 2011 1 700 587,29 km/denne. Pohyb mimo skúmaného územia neuvažovala. Oba údaje jednosmerne a účel len zamestnanie.

Rovnica bola jednoduchá:
vzdialenosť i-j * počet dochádzajúcich i-j

Skúmala to aj na úrovni obcí (aký prepravný výkon ktorá genereuje) a hybnosť rástla bez ohľadu na to, či sa obec populačne zmenšovala alebo zväčšovala (tu boli rozdiely veľké).

Ten prieskum bol parciálny a vôbec nešiel do hĺbky, no nejaké trendy to tiež naznačuje.
Reply on: Ámos #224889:
Na druhej strane platí, čo písal Ike - teda štatistiky hovoria, že priemerný počet ciest jedného človeka za jeden deň sa od 1990 (resp. 90tych rokov) postupne zvýšil z 2,1 na 2,6, a to je tiež údaj starý +- 10 rokov a buď si istý, že sa stále zvyšuje dodnes (ak už medzičasom nepresiahol 3).
Reply on: Ike #224881:
Uz ti odpovedal Viko.
Kedysi sa mesta stavali v zonach. Obytne boli oddelene od administrativnych a priemyselných.
Dokonca boli planovane takzvane nemocnicne stvrte (Kramare), vysokoskolske a podobne.

Typickym prikladom za vsetko je Petrzalka. Nasledne nastava problem s prepravou cestujucich, ze jedným smerom mas narvate prostriedky MHD a opacnym vozis vzduch, co je dost neekonomicke.
V Petrzalke je tusim iba 20.000 pracovných miest. A aj tie su prevazne na severe, cize hned za mostom.

Ak by tam bol vygenerovany pocet pracovnych miest pre taky pocet ludi, aky je pocet aktivne pracujucich, tak jednak cast ludi sa prestane trepat cez mosty a po druhe zaplnis vozidla aj druhym smerom. Co ti pomoze ekonomicky pri prevadzke.
Reply on: Ike #224887:
Ak existuje pre nejaku trat rezerva v UP, tak je celkom vhodne ju preskumat. Na to nic, zle nie je.
Reply on: 810zssk #224886:
Tak boli tam v zadaní niektoré scenáre, ktoré skôr mali byť výsledkom ? Napr. tam boli definované električkové trate, ktoré sa majú preskúmať. Otázka znie, či tieto trate náhodou nemali byť skôr výsledkom štúdie ?
Reply on: Mike #224884:
Co je to za nezmysel ze niekto si objedna odbornu studiu a potom zacne kecat do toho co v nej ma vyjst? ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.