Reply on: Ámos #224415:
A co presne su narocnejsie podmienky? Napr. v DPB ti cely rad vodicov bude tvrdit ze nocne sluzby su horsie ako denne - ale prevezu na nich ovela menej ludi. Dalsi ti povedia ze neznasaju robit volne dni - ale prevezu v ne ovela menej ludi. To ze vozis viac ludi neznamena ze ide o narocnejsiu/horsiu/menej preferovanu sluzbu.Nie, pre dopravcu na linkach vo verejnom zaujme nema byt lukrativnejsie vozit plny autobus. Zakaznik takehoto dopravcu je stale len jeden a to objednavatel, ktoremu ma dodavat sluzbu v zmysle stanovenych standardov bez ohladu na to ci vozi jedneho, alebo 300 ludi.
Idea ze budeme vodica motivovat cakat na vlak tym ze ak pocka, odvezie viac ludi a dostane z toho nejake drobne navyse je podla mna, odpust, uplny nezmysel. Co ked zrazu jedneho pekneho dna na linke bude vodic, ktory o tie drobne navyse nestoji a tak proste odide podla CP (obzvlast pri poslednych vecernych spojoch nebude problem takeho najst)? Budu pripoje stat a padat na tom ci sa vodicovi chce zarobit si par penazi navyse? To je teda kvalitna dopravna obsluznost, na to sa budu ludia radi spoliehat.
Dodrzovanie pripojov (tam kde su stanovene, co je u nas momentalne nikde) je uplne ekvivalentne dodrziavaniu CP. Tiez vodica neodmenujeme za to, ze neodisiel zo zastavky o 5 minut skor - lebo to je nieco co sa celkom prirodzene ocakava. A naopak, ak odide o 5 minut skor, tak prirodzene o cast vykonnostnej zlozky (to su tie "premie") pride, lebo porusil pracovnu disciplinu. Detto plati pre pripoje.
MatejBA
2.) SAV krizovatka - ked elektricka pojde pred SAVkou co najblizsie ku kraju ulice (https://goo.gl/Na17GZ - pravy pruh + cast chodnika) a na rovnakej strane bude za krizovatkou smer Hodzovo (https://goo.gl/VmXCom - oba pruhy smer centrum) a uplne napravo smer Racianske myto (https://goo.gl/bQecMZ - pravy pruh + buspruh) tak to dokazes pekne zosynchronizovat s krizovatkou.
Pridaj k tomu este upravu/zmenu nadchodu, aby si mohol cestu posunut viac nabok a mas to Jediny problem je to uzke hrdlo pri Macrosofte, ale to sa da vyriesit napriklad tak, ze cesta pojde chvilu po kolajniciach s ty, ze elektricka chyti zelenu o nieco skor, aby presla a neblokovala tento semafor: https://goo.gl/wvTaEJ
Da sa to urobit, ale bude to pozadovat investiciu a prerobenie tej krizovatky
3.) Trasa Pionierska-Polus-ZSTNM-pri jazere: Neviem ako je miesta na Jarosovej (podla Google maps dost na elektricku), ale myslim si, ze omnoho vhodnejsia by na tento ucel bola Riazanska - da sa tam lepsie pracovat s priestorom, je to kludnejsia ulica a cisto teoreticky by si vdaka zeleznici (ak nepostavia ZST Filialka) vedel tu trat potiahnut z Riazanskej okolo Slimaka a vyustila by na Pionierskej.
Potiahnut ju po Tomasikovej od ZST NM az k byvalej IKEA problem absolutne nebude, miesta je tam na rozdavanie a po Tamosikovej za Bajkalskou na Ruzinovsku radialu by sa to tiez dalo urobit (ale minimalne by asi bolo nutne nejake pozemky vykupit), pokial teda nebudeme trvat na dogme, ze na cestu sa sahat nema, lebo chudacik motorista bude zmateny, ze cesta nevedie rovno