No ty si taký istý magor ako chodec. Koľko si mal na uliciach 29.12. áut? Cesty boli prázdne, MHD na kopce nejazdila a NAD žiadna.
Keď má DPB a mesto takýto prístup k verejnej doprave, kto sa na ňu spoľahne?
Nie je lacnejšie proste zamedziť autám jazdiť v CMO? Resp ich vytlačenie z ulíc mesta? prečo má obyvateľ akejkoľvek MČ jazdiť do centra mesta do práce autom? A jeho manželka tiež...daľším autom... prečo tranzit jazdí radšej cez mesto a nie po obchvate? toto vyriešiť bude lacnejšie než budovať utopické metro ktoré by sa malo šancu uživiť tak s dvojvozovými vlakmi každých 10 minút.....A prinesie len pár % nových cestujúcich. Počas opravy štúrovej jazdili autá len v minimálnom množstve cez kamenné námestie = električky plné, každú chvíľku nejaká, žiadne prekážky, žiadne problémy. Problémy nastanú v momente keď sa napojí IAD. Druhý problém čo je u nás, je že nie sú alternatívy k radiálam. Skrátka zo vzdialenejšej konečnej až po centrum nie je možnosť zmeny trasy - taký systém je veľmi náchylný na MU. Ak, tak zas nevrážať do metra ale priečnych radiál (doombrafka-pražská-SAV-hodžovo, alebo pionierska-polus-ZSTNM-pri jazere
tak nám nosné linky zlyhali ako každý rok, napadlo trocha snehu a všetko čo je nesegregované t.j. jazdí po uliciach krachlo, alebo to nevytiahne do kopca, alebo sa "ťuknú" keď nedobrzdia, alebo auto skončí v koľajisku, konečne experti uznajte že "nosným systémom" bude taká "linka" čo bude jazdiť spoľahlivo, pravidelne za každého počasia a teda treba to segregovať pod úroveň terénu.
A čo je alternatíva? ? prímestské autobusy, ktoré v špičke zabijú hodinu v zápchach s gumokolmi a ďalšiu polhodinu pri nástupe cestujúcich? Ktorých najväčším údajným problémom, že musia čakať 5 minút na vlaky?
Trochu offtopic... Ale prekvapuje ma, že kritizuješ uzavretosť tarifného systému a presadzuješ implementáciu platobného systému, v ktorom kartičky a poplatky za transakcie celosvetovo určujú AŽ dve firmy. ?
teraz si sa odkryl, typický eisenboňák, Kubáčkova predstava integrovaného dopravného systému - nestarajte sa do nás, dovezte nám ľudí na stanicu a my ich už povozíme
Chcel by som sa len tak odveci opýtať: majú vodiči vozovní Trnávka a Hroboňova pridelený svoj trolejbus, alebo berú ten, ktorý je najbližšie k výjazdu?
Môžem potvrdiť Ámosov poznatok. Nestáva sa často, ale občas áno, že vodič vydá lístok do vzdialenejšej zastávky v rámci "pásma/platnosti". Zámer v tom nevidím, podľa mna ide len o pohodlnosť, keďže vodič nemusí robiť "úkon naviac" a nechá vytlačiť lístok s hraničnou hodnotou. Môj názor...
Zaujimave, mne sa pri ceste SL este nikdy nestalo, ze by mi vodic vydal listok na inu zastavku, ako som mu nadiktoval. A to aj ked som isiel iba v ramci BA.
1. DPB má vlastnú online tabulu s príchodmi, či sa bavíme o tabuli na iMHD? Inak na mojbuse sa dá zobraziť aj tabula s odchodmi.
2. Písal si, že sa nič nezmenilo, tak som ti napísal čo sa zmenilo. Nikde som netvrdil, že je všetko ideálne.
3. Neznalosť obsluhy zariadení a prepravných podmienok je problém, ktorý sa vyskytuje u všetkých dopravcov (a rovnaké problémy majú napr. aj v českých IDSkách, ktoré fungujú roky).
Napríklad teraz mobilnú aplikáciu. Pripravovaná stratégia rozvoja predajných kanálov je nachystaná tak, aby mohol byť dodávateľom HW a príslušného SW ktokoľvek, kto splní požiadavky.
"BIDka vybrala cestou zachovavania uplne uzavreteho emtrestackeho kartoveho systemu"
Nie, BIDka integrovala to, čo dopravcovia používali, však kartový systém od EMTestu mali ako DPB, tak aj SL už od 90-tych rokov. Ak sa na SK v 90 % používa jeden uzavretý kartový systém, tak si veľmi nenavyberáš. Ak teda nejdeš do riešenia, že všetci všetko vyhoďte, ideme integrovať.
Takže dokazuješ, že si teoretik odtrhnutý od praxe. Nerozlišuješ systém, linky, trakcie, nepoznáš elektrizačné sústavy na Slovensku ani Kryšpínovo označovanie HDV.