Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jajcaj #224414:
Ak by si vedel k tomu niečo "nie z hlavy" doplniť, potešil by som sa 🙂

totiž, v DPB tuším pôvod aj u prostějovkého PV 81-58 http://seznam-autobusu.cz/vuz/41723 a aj košických 4082 a 4083. Všetky zaradené v priebehu jesene 1992, všetko to malo ŠPZky zo série KEA 32-3x...
Reply on: SuchSoft #224422:
Ak by ťa zaujímala práve tá L75, tak po odmyslení si zmien zastávok na znamenie a ich názov je ten CP už dobrých 5 rokov bez zmeny.
Reply on: Ámos #224418:
Ja vidím, že zadubený si tu Ty, porovnávať vodičov s pokladníčkami...
Reply on: Ámos #224412:
To je absolútna absurdita, čo tu navrhuješ. Na Tvoju otázku, kto tu má pod sebou koľko zamestnancov Ti poviem len toľko, že úplne blbo tu chceš klonovať zásluhové odmeňovanie na veci, ktoré zamestnanci neovplyvnia. Na čakanie autobusov na prípoje slúži pomôcka "čakacie doby", do toho vôbec nemá čo vstupovať nejaká iniciatíva vodiča.
Reply on: 810zssk #224423:
Ďakujem. ?
Reply on: Ámos #224418:
Odmeňovať vodičov podľa počtu prevezených cestujúcich je hlúposť. Prečo by mal vodič na linke Senec - Bratislava dostávať viac ako vodič na linke Senec - Tomášov?
Reply on: SuchSoft #224422:
Jediny sposob je zial pouzit Wayback Machine: http://web.archive.org/web/*/imhd.sk

Inak tiez by som taku feature uvital 🙂
Vie niekto, prosím, či sa dajú na týchto stránkach pozrieť aj staršie grafikony? Napr. 75 platí od 4. 9. 2017, dá sa niekde pozrieť, ako chodila pred týmto dátumom? Resp. existuje spôsob, ako sa k týmto informáciám dostať? Vďaka. ?
Reply on: Ámos #224418:
Takze garantovany pripoj ma byt zabezpecovany tak ze budeme dufat ze na danom spoji bude zrovna vodic ktory si chce zarobit nejake drobne navyse? A ked nebude, tak to proste ujde?
Reply on: Ámos #224418:
Pokladníčky nemôžeš porovnávať so šoférmi. Organizácia pokladní v obchode nie je to isté ako organizácia prímestskej autobusovej dopravy.
Reply on: Ámos #224418:
Takze pokladnicke, ktora ti povie, ze nebude preberat platby kartou,lebo jej sa nechce tolko tukat do toteho terminalu, namiesto vysvetlenia ze sa jedna o elementarnu sucast jej prace a pohrozenia kopackami, ak sa nespamata, zdvihnes plat? Vazne? Celkom vazne?
Reply on: irizar #224417:
Chlapci, celkom sa mi chce spytat kolko zamestnancov mate pod sebou alebo ste niekedy viedli?

Lebo moje skusenosti vravia, ze tento system meni aj zarytych vyznavacov "pracujem do vysky svojho platu" na aktivnych a iniciativnych zamestnancov.
Zaroven to oddeluje zrno od pliev. Mal som pokladnicky, ktore dokazali za hodinu odbavit 300 zakaznikov a aj take, ktore zvladli ledva 150. Preco by mali mat rovnake mzdy?
Ale tak vidim, ako hlboko je na slovensku zadubene nedasa, nemame, nedodali.
Reply on: Ámos #224415:
Motivačná zložka mzdy, keď už také niečo chceš aplikovať, má byť udeľovaná za to, že zamestnanec urobí niečo navyše, iniciatívne alebo nad rámec svojich povinností. Sorry, ale ak raz máme niečo ako garantovaný prípoj, vyčkávať naň je vodičova povinnosť a nie niečo extra, čo robí z dobrej vôle. Chceš niekomu platiť za to, že sa unúva robiť si svoj džob tak ako má?
Reply on: Ámos #224415:
A co presne su narocnejsie podmienky? Napr. v DPB ti cely rad vodicov bude tvrdit ze nocne sluzby su horsie ako denne - ale prevezu na nich ovela menej ludi. Dalsi ti povedia ze neznasaju robit volne dni - ale prevezu v ne ovela menej ludi. To ze vozis viac ludi neznamena ze ide o narocnejsiu/horsiu/menej preferovanu sluzbu.

Nie, pre dopravcu na linkach vo verejnom zaujme nema byt lukrativnejsie vozit plny autobus. Zakaznik takehoto dopravcu je stale len jeden a to objednavatel, ktoremu ma dodavat sluzbu v zmysle stanovenych standardov bez ohladu na to ci vozi jedneho, alebo 300 ludi.

Idea ze budeme vodica motivovat cakat na vlak tym ze ak pocka, odvezie viac ludi a dostane z toho nejake drobne navyse je podla mna, odpust, uplny nezmysel. Co ked zrazu jedneho pekneho dna na linke bude vodic, ktory o tie drobne navyse nestoji a tak proste odide podla CP (obzvlast pri poslednych vecernych spojoch nebude problem takeho najst)? Budu pripoje stat a padat na tom ci sa vodicovi chce zarobit si par penazi navyse? To je teda kvalitna dopravna obsluznost, na to sa budu ludia radi spoliehat.

Dodrzovanie pripojov (tam kde su stanovene, co je u nas momentalne nikde) je uplne ekvivalentne dodrziavaniu CP. Tiez vodica neodmenujeme za to, ze neodisiel zo zastavky o 5 minut skor - lebo to je nieco co sa celkom prirodzene ocakava. A naopak, ak odide o 5 minut skor, tak prirodzene o cast vykonnostnej zlozky (to su tie "premie") pride, lebo porusil pracovnu disciplinu. Detto plati pre pripoje.
Reply on: 810zssk #224413:
Ako k tomu pride vodic, ktory pracuje v narocnejsich podmienkach, ze ma rovnaky plat ako ten co to ma jednoduchsie?
Ano vozit plne autobusy my byt lukrativnejsie pre vsetkych. Pre dopravcu, objednavatela aj verejne financie. Vsetko pri dodrzanych CP, linkovych vedeni a standardov kvality. Ved co je na tom, ze by sa snaha zmenila na to, robit veci efektivnejsie.

Z mojich doterajsich skusenosti so zamestnancami vychadza, ze vykonnostna zlozka je ten najlepsi motivator. Ale tak, chapem, Nikdy sa to tak nerobilo.

Motivacia "strhavanim premii" je v tomto biznise taka typicka a dlhe roky dobre fungujuca. ?
Reply on: Viko #224408:
Viko: Nielen, že to je možné, ale je to dokonca isté, aj keď z hlavy teraz neviem, či boli zrovna r. v. 1983. Každopádne v 1. polovici 1990-tych rokov odobralo ASKO Košice z DPB podstatne viac ako 2 ks.
Reply on: Ámos #224412:
Ja som ti rozumel. Ale nesuhlasim, lebo keby si to zaviedol, tak sa pre dopravcu (a dokonca aj vodica, co by bolo uz uplne peklo) stane lukrativnejsim vozit plne autobusy oproti tym prazdnejsim. Ako k tomu pride vodic ktory robi napr. vela okrajovych casov a zarobi si menej ako niekto kto jazdi rannu spicku?

Za nepockanie garantovaneho pripoja ma byt sankcia pre dopravcu (spravidla prenasana na vodica). Tak to funguje napr. v IDS JMK, kde ti vodici v 99% cakaju na co maju, nie preto ze by tuzili odviezt o 50 ludi viac, ale preto, ze vedia ze keby nepockali, dopravca dostane obrovsku pokutu a zosobni ju vodicovi.
Reply on: 810zssk #224397:
Asi sme sa zle rozumeli. Pisal som o odmenovani.
Moja predstava bola, ze nula ludi v buse, dostanu naklady. Za kazdeho cestujuceho dostanu nejaku formu priplatku. System by mal byt preneseny aj na vodica. Aj ten by mal dostat k mzde vykonnostnu odmenu.
Lebo to co popisujes, je tiez fajn. System moze byt vycackany do detialu z kanclu. Az do chvile, ked sa vodic rozhodne nepockat zmeskany vlak.
Reply on: MatejBA #224400:
Samozrejme trasy som dal len približné, ako rôzne alternatívy rôznych štúdii z rokov minulých. Každý rok nový variant (rok 2017 priniesol najzaujímavejšiu perličku - šalinu do vajnôr), a rozpísal si celkom fešne - skrátak riešenie priečnych trás tak, aby vznikli alternatívy súčasných dvojlinkových variánt , a súčasne v prípade MU je kam presmerovať vozy. Napríklad v súčasnosti KV+doom = ak od tunela KDEKOĽVEK sa dačo stane..stojí všetko. Ani KV nie je obojsmerná (až po modernizácii) žeby sa tam vozy vedeli zvrtnúť a vrátiť a následne tvoriť ako taký interval po znovusprevádzkovaní.

BTW, v pôvodnom príspevku som chcel napísať Riazanskú...až po odoslaní som postrehol že som zapísal Pioniersku 🙂 aj keď....aj pionierska by mohla byť zaujímavá....
Reply on: Viko #224408:
Je to dosť pravdepodobné. Šachovalo sa s vozmi vo veľkom v tých časoch. Papiere často putovali medzi vozidlami (nehody, poruchy, dlhodobé odstavenia pre chýbajúce ND...) .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.