Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: chodec #224399:
1.) Keby takto rozmyslali kedysi "nejde to" "nesmieme menit ulice a ich rozlozenie" "nikdysatotaknerobilo" tak tu doteraz nemame elektricku 🙂

2.) SAV krizovatka - ked elektricka pojde pred SAVkou co najblizsie ku kraju ulice (https://goo.gl/Na17GZ - pravy pruh + cast chodnika) a na rovnakej strane bude za krizovatkou smer Hodzovo (https://goo.gl/VmXCom - oba pruhy smer centrum) a uplne napravo smer Racianske myto (https://goo.gl/bQecMZ - pravy pruh + buspruh) tak to dokazes pekne zosynchronizovat s krizovatkou.

Pridaj k tomu este upravu/zmenu nadchodu, aby si mohol cestu posunut viac nabok a mas to 🙂 Jediny problem je to uzke hrdlo pri Macrosofte, ale to sa da vyriesit napriklad tak, ze cesta pojde chvilu po kolajniciach s ty, ze elektricka chyti zelenu o nieco skor, aby presla a neblokovala tento semafor: https://goo.gl/wvTaEJ

Da sa to urobit, ale bude to pozadovat investiciu a prerobenie tej krizovatky 🙂

3.) Trasa Pionierska-Polus-ZSTNM-pri jazere: Neviem ako je miesta na Jarosovej (podla Google maps dost na elektricku), ale myslim si, ze omnoho vhodnejsia by na tento ucel bola Riazanska - da sa tam lepsie pracovat s priestorom, je to kludnejsia ulica a cisto teoreticky by si vdaka zeleznici (ak nepostavia ZST Filialka) vedel tu trat potiahnut z Riazanskej okolo Slimaka a vyustila by na Pionierskej.

Potiahnut ju po Tomasikovej od ZST NM az k byvalej IKEA problem absolutne nebude, miesta je tam na rozdavanie a po Tamosikovej za Bajkalskou na Ruzinovsku radialu by sa to tiez dalo urobit (ale minimalne by asi bolo nutne nejake pozemky vykupit), pokial teda nebudeme trvat na dogme, ze na cestu sa sahat nema, lebo chudacik motorista bude zmateny, ze cesta nevedie rovno 🙂
Reply on: fanatikmhd #224392:

tak to si teda riadne zakvasil, že "Počas opravy štúrovej jazdili autá len v minimálnom množstve cez kamenné námestie = električky plné", však práve električka narvatá, hlava na hlave, každý druhý blb má batoh na chrbte, chrchle, kýcha, soplí, do toho kočíky a bajky, tak toto žiadneho motoristu veru nenaláka aby chodil MHD, nebuď "fanatik" a aj rozmýšľaj,
navrhuješ priečne prepojenia akože pre električky ? - Dúbravka-Pražská-SAV-Hodžovo, vieš niečo o šírkových parametroch komunikácií, priestorovom usporiadaní a priepustnosti takej križovatky pri SAV, alebo trasa Pionierska-Polus-ZSTNM-pri jazere to ako sa na Pioniersku tá električka dostane a kam ďalej a kde sa pripojí, počul si niečo o Severnej tangente, vieš kadiaľ má ísť ?
Reply on: MatejBA #224395:
Vodič v trolejbuse nám oznámil, že je zamrznuté trolejové vedenie... Pri náhradnom pešom presune boli cesty len mokré.
Reply on: Ámos #224396:
S tymto uplne zasadne nesuhlasim. Cela podstata objednavania vykonov vo verejnom zaujme je prave v tom, ze sa prevadzkuju aj spoje ktore su malo vytazene za ucelom zabezpecenia dopravnej obsluznosti. V momente ked by dopravca bol odmenovany za prepravene osoby tak sa popiera cely zmysel samotnej existencie dotovania spojov. Spolocnost NEMA pri dotovanej doprave niest riziko prazdnych spojov, pretoze prave zabezpecovanie aj tych prazdnejsich je zmyslom dotovanej dopravy.

Problem je niekde uplne inde. Objednavatelia na Slovensku si objednavaju sluzbu, ktorou je zabezpecenie dopravnej obsluznosti, ale nedostatocne si definuju co presne chcu dostat. V praxi nerozhoduju o linkovani, ci cestovnych poriadkoch inak nez na papieri a vsetko toto deleguju na dodavatela, ktory samozrejme sleduje svoje zaujmy.

Riesenim nie je menit zaujmy dodavatela (obzvlast sposobom ktory by mal este negativnejsi dopad na obsluznost), ale jednoducho zobrat dopravcovi moznost si tieto zaujmy uplatnovat a to tak, ze objednavatel bude ovela presnejsie definovat co chce za svoje peniaze dostat.
Reply on: Ike #224386:
Zo ZST v Sladkovicove po 16tej, odchadza viacero busov. Len jeden ma odchod po 16.10, kedy prichadza vlak smer BA.
Cely problem su zmluvy o kryti nakladov vo verejnom zaujme. Spolocnosti nenesu ziadne riziko, a ked vo voze bude jazdit jeden clovek, tak sa im naklady aj so ziskom preplatia. Kym sa nevymysli system odmenovania, podla poctu odbavenych cestujucich, (a to aj pre vodicov), nic sa nezmeni.
Reply on: ufo #224393:
A koho je to primarne chyba, ze MHD nejazdi? Zeby spravcu ciest, ze si ich nevie odrhnut? 🙂

Samozrejme aj celorocne penumatiky DPB maju na tom podiel, ale keby cesty boli odhrnute a posypane, bolo by menej problemov 😉
Reply on: ufo #224393:
Stará známa pravda - najväčším nepriateľom, či už železnice alebo MHD, sú jej nekritickí priaznivci.
Reply on: fanatikmhd #224392:
No ty si taký istý magor ako chodec. Koľko si mal na uliciach 29.12. áut? Cesty boli prázdne, MHD na kopce nejazdila a NAD žiadna.
Keď má DPB a mesto takýto prístup k verejnej doprave, kto sa na ňu spoľahne?
Reply on: chodec #224391:
Nie je lacnejšie proste zamedziť autám jazdiť v CMO? Resp ich vytlačenie z ulíc mesta? prečo má obyvateľ akejkoľvek MČ jazdiť do centra mesta do práce autom? A jeho manželka tiež...daľším autom... prečo tranzit jazdí radšej cez mesto a nie po obchvate? toto vyriešiť bude lacnejšie než budovať utopické metro ktoré by sa malo šancu uživiť tak s dvojvozovými vlakmi každých 10 minút.....A prinesie len pár % nových cestujúcich. Počas opravy štúrovej jazdili autá len v minimálnom množstve cez kamenné námestie = električky plné, každú chvíľku nejaká, žiadne prekážky, žiadne problémy. Problémy nastanú v momente keď sa napojí IAD. Druhý problém čo je u nás, je že nie sú alternatívy k radiálam. Skrátka zo vzdialenejšej konečnej až po centrum nie je možnosť zmeny trasy - taký systém je veľmi náchylný na MU. Ak, tak zas nevrážať do metra ale priečnych radiál (doombrafka-pražská-SAV-hodžovo, alebo pionierska-polus-ZSTNM-pri jazere
Reply on: Ike #224322:
tak nám nosné linky zlyhali ako každý rok, napadlo trocha snehu a všetko čo je nesegregované t.j. jazdí po uliciach krachlo, alebo to nevytiahne do kopca, alebo sa "ťuknú" keď nedobrzdia, alebo auto skončí v koľajisku, konečne experti uznajte že "nosným systémom" bude taká "linka" čo bude jazdiť spoľahlivo, pravidelne za každého počasia a teda treba to segregovať pod úroveň terénu.
Jak Brňané v léta páně 1991 předpovídali vznik vozidla K3...
...aneb mají tam tolik typů tramvají, že se začínají ztrácet v jejich značení. ?

1991 TMB Brno, výjezd soupravy tramvaje K3 a VV K104

https://www.youtube.com/watch?v=89Vgkk_Pwvs
1992 TMB Poprad, Tatranská električka a nové nástupiště

https://www.youtube.com/watch?v=iIkFDSZJiSQ
1992 TMB Bratislava, historické tramvaje a provoz tramvají

https://www.youtube.com/watch?v=DPE3askUJZA
Reply on: chodec #224384:
Ty o čom rozprávaš, HLUPÁK?
Reply on: chodec #224384:
A čo je alternatíva? ? prímestské autobusy, ktoré v špičke zabijú hodinu v zápchach s gumokolmi a ďalšiu polhodinu pri nástupe cestujúcich? Ktorých najväčším údajným problémom, že musia čakať 5 minút na vlaky?
Reply on: 810zssk #224335:
Trochu offtopic... Ale prekvapuje ma, že kritizuješ uzavretosť tarifného systému a presadzuješ implementáciu platobného systému, v ktorom kartičky a poplatky za transakcie celosvetovo určujú AŽ dve firmy. ?
Reply on: S499.1023 #224375:
teraz si sa odkryl, typický eisenboňák, Kubáčkova predstava integrovaného dopravného systému - nestarajte sa do nás, dovezte nám ľudí na stanicu a my ich už povozíme
Reply on: Ričard #224382:
Väčšina má pridelený ale NIKDY sa neberie "najbližší k výjazdu" ale ten, čo je napísaný na tabuli/vlakopise.
Chcel by som sa len tak odveci opýtať: majú vodiči vozovní Trnávka a Hroboňova pridelený svoj trolejbus, alebo berú ten, ktorý je najbližšie k výjazdu?
Reply on: Mike #224379:
Absolútne pravidelne pýtam lístok "Ivanka, Záleská cesta" a polovica tých dutých kladív mi predá lístok do Zálesia...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.