Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #218783:
Je to o jednom cykle, to som spomínal aj ja, no môže to tvať aj oveľa dlhšie ak sa tam elina s niekym zrazí. Čím dlhšia elina tým väčšia prekážka.
L31 a kraťase? Vtipné, asi vieš ako tie klbáky bývajú v Slávičom údolí natrieskané...
Reply on: david1 #218783:
Neboj, poteším ťa, ja dnes večer určite končím
Reply on: Viko #218781:
Argument busy sa obídu si neuznal lebo to je fyzicky nemožné? Hm, ak vodič busu vidí vpredu iný bus ako prekážku a dostatočne skoro mení pruh tak tú prekážku neobíde? Veď to robia denne...
Ach bože môj....
Pritom ak prifrčí dispečer MHD mohol by s tým pri hustej premávke pomáhať.
Áno, vždy je jedna koľajnica nižšie, voľným okom to neuvidíš. Nápravový tlak nie je pri nahnutej električke, čo je pri užšom rozchode častejšie, rovnaký.
Zbytok už nebudem komentovať, čiastočne s ním súhlasím
Reply on: munww #218779:
Možno práve pre auto zasahujúce do jej jazdnej dráhy. Vynechal sa jeden cyklus a ide sa ďalej...

Toto sa stáva bežne aj pri prejazde záchranných zložiek. Vždy je to o jednom cykle..

Dokonca si predstav som videl ako autobus L31 zablokoval električku pri odbočovaní na Mýtnu.
Zablokoval tým električku.

Mali by prehodnotiť výpravu a dávať kraťase na L31... ?
Prosim Vas, kolko dni sa to tu este nebude dat citat? Cez Vianoce mate pauzu, ci ani nie? ?
Reply on: munww #218764:
Som neslušný, neférový? Kde prosím? Nie ja som ten, čo akoby neprečítal polku reakcie a potom mu z toho vyjdú podivnosti. Ako s tým argumentom - vynechal si podstatnú časť "ktorý by ma presvedčil", vďaka čomu ti vyšlo že JA prekrúcam. A pritom som len chcel povedať, že tvoj prakticky jediný argument "busy sa obídu" som neuznal, lebo nie je platný. (Viackrát som písal, ako je to fyzicky nemožné, nejdem to opakovať.)

Vždy je jedna koľajnica nižšie? Prosím? Kde? Na Štúrovej? Na moste? Na nábreží? Na Ružinovskej? Na I.Karvaša? Na Obchodnej? Všade tam sa pohybujem a vidím, že cestný kryt je rovný a nie šikmý, tak netrep. S pražcami to napriek dojmom Ježa nemá nič, keďže SB8B, ktoré v BA používajú, sú prispôsobené na 1000mm aj 1435mm púhym otočením a panely pre PJD (VÚIS) sú takisto rovné a nie šikmé. Ich prípadná šírka navyše je plus, že sa "skoncentrovaný" tlak na štrkové lôžko z užšieho rozchodu viac roznesie. A opakujem, nápravový tlak sa na polnápravy rozkladá ROVNAKO bez ohľadu na to, či náprava má pol metra alebo kilometer. (Ešte sa môžeš nezrozumiteľne vyjadrovať a myslieť na oblúky, tam som ti ale písal že 1000mm je voči nim dokonca šetrnejšia než 1435.). Prepady v BA vznikajú najmä tam, kde je zle urobené odvodnenie lôžka, alebo kde sa rezignovalo na "podfukovanie" BKV panelov.

Ceny sú relevantné, za tým si stojím. Ak bude ropa klesať, nebude taká motivácia investovať do elektromobility. Ak sa normy nebudú hnať do extrémnych hodnôt, nebudú dražieť automobily vyvíjaním motorov a osádzaním nových a nových súčiastok a nebude rásť cena ich údržby pre podniky ani klesať ich dostupnosť pre bežných ľudí. Pravdupovediac, nádej na nejaký pokles nevidím - stále je tu tretí svet, ktorý čaká na svoj ropný boom, oni nebudú hneď mať na nové technológie. A keď sa začne panika, že zásoby sa stenčili na 30 rokov a potom nebude z čoho robiť všetky plasty, burzy vyskočia ako divé.

Ja sa snažím byť realistom - jasné, že sa celá BA nepohrnie denne na ÚPSVaR, to boli len názorné príklady, že ak sa tak rapídne zmení spoločnosť, tak špičky nám môžu vznikať z vecí, od ktorých by sme to dnes neočakávali.
Reply on: Ike #218778:
Na tej druhej vete sa všetci nezhodneme
Reply on: david1 #218777:
Dva krát som videl električku ako stála na Račku v križovatke medzi Šancovou a Legionárskou. Zadok jej zasahoval do priečneho pruhu z Legionárskej na Šancovú. Ak budú električky dlhšie, bude to ešte väčší problém. Vodič električky išiel dobre na zelenú, no nečakane tam musel zastať.
Podotýkam že cez Račko neprechádzam každý deň, no bývam neďaleko. Niekedy tade prejdem aj niekoľko krát denne. Niekedy práve električkou.
Reply on: munww #218775:
"Všetci sa zhodneme na tom, že rozchod sa meniť nebude, nie je to relevantné"

Všetci sa zhodneme na tom, že električka sa rušiť nebude, nie je to relevantné
Reply on: Rubber38 #218772:
Rieši sa problém , ktorý sa vôbec nevyskytuje. Koľko že krát v tomto roku alebo minulých zablokovala električka Račianske čo Trnavské mýto a kvôli tomu tam skolabovala doprava?
Skôr v špičke autá v súvislej kolóne blokujú v špičke prejazd električiek v uvedených uzloch.
Reply on: jozin #218771:
Nie som troll a prdel si nerobím
Reply on: Rubber38 #218772:
Iste, čiastočne sa to eliminovať dá, no argument proti električkám to je. Tu však mnohí tvrdia, že žiadny argument nemám.
Čo sa týka rozchodu, priznal som výhody užšieho rozchodu, boli mi vysvetlené. Hovoríme o nevýhode, neviem prečo sa k tomu vracajú. Všetci sa zhodneme na tom, že rozchod sa meniť nebude, nie je to relevantné.
Reply on: jozin #218771:
Prdel si nerobí, len je proste na inej strane barikády. A pokusy to zastaviť už prebehli
Reply on: munww #218766:
To je ale niečo, čo sa, mimo veľkých križovatiek ala Račko/Trnko (ale kolízie so šalinou sú obvyklé skôr na iných miestach) dá výrazne eliminovať, aspoň teda ak sa bavíme o zastavení električky dopravnou nehodou a pod.
Najmä svetelnou signalizáciou na prechodoch/prejazdoch, ktorá dnes chýba, ďalej napr. lepším označením trate pre IAD príp. zábranami proti prechodu chodcov (počet ochromení ED z dôvodu stretu s chodcom mimo prechodu je ale minimálny).
Poruchy na trakčnom vedení sa tiež dajú do budúcna riešiť napr. možnosťou ujsť normálnu (nie pár metrov, ako dnešné Škody, ale min. po ďalší úsek vedenia) vzdialenosť na núdzový batériový pohon, je to menej sci-fi, ako 100% elektrobusy PLNE sa rovnajúce dnešným autobusom.
Poprosim vsetkych zucastnenych z "plodnej" diskusie za poslednych X stran :
Don't feed the Troll.

Evidentne si z vas robi prdel.
Reply on: munww #218766:
Tento radoby argument tu bol rozobratý zo všetkých strán. Nemá zmysel s tebou diskutovať.
Reply on: munww #218765:
Ty zaprieš aj nos medzi očami, čo? Bol by si dobrým ministrom vnútra alebo premiérom.
Reply on: Jezo #218767:
Nemyslím si, prepadáva sa to spolu
Reply on: munww #218764:
"Vždy je jedna koľajnica nižšie a pri užšom rozchode je električka viac nahnutá, čiže tlak na nižšiu koľajnicu je väčší. Tak pri užšom rozchode vznikajú prepady rýchlejšie."

Nema na toto skor vplyv sirka prazcov, ktora je cca rovnaka pre oba rozchody (aspon v Ba)?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.