Dva krát som videl električku ako stála na Račku v križovatke medzi Šancovou a Legionárskou. Zadok jej zasahoval do priečneho pruhu z Legionárskej na Šancovú. Ak budú električky dlhšie, bude to ešte väčší problém. Vodič električky išiel dobre na zelenú, no nečakane tam musel zastať.
Podotýkam že cez Račko neprechádzam každý deň, no bývam neďaleko. Niekedy tade prejdem aj niekoľko krát denne. Niekedy práve električkou.
Rieši sa problém , ktorý sa vôbec nevyskytuje. Koľko že krát v tomto roku alebo minulých zablokovala električka Račianske čo Trnavské mýto a kvôli tomu tam skolabovala doprava?
Skôr v špičke autá v súvislej kolóne blokujú v špičke prejazd električiek v uvedených uzloch.
Iste, čiastočne sa to eliminovať dá, no argument proti električkám to je. Tu však mnohí tvrdia, že žiadny argument nemám.
Čo sa týka rozchodu, priznal som výhody užšieho rozchodu, boli mi vysvetlené. Hovoríme o nevýhode, neviem prečo sa k tomu vracajú. Všetci sa zhodneme na tom, že rozchod sa meniť nebude, nie je to relevantné.
To je ale niečo, čo sa, mimo veľkých križovatiek ala Račko/Trnko (ale kolízie so šalinou sú obvyklé skôr na iných miestach) dá výrazne eliminovať, aspoň teda ak sa bavíme o zastavení električky dopravnou nehodou a pod.
Najmä svetelnou signalizáciou na prechodoch/prejazdoch, ktorá dnes chýba, ďalej napr. lepším označením trate pre IAD príp. zábranami proti prechodu chodcov (počet ochromení ED z dôvodu stretu s chodcom mimo prechodu je ale minimálny).
Poruchy na trakčnom vedení sa tiež dajú do budúcna riešiť napr. možnosťou ujsť normálnu (nie pár metrov, ako dnešné Škody, ale min. po ďalší úsek vedenia) vzdialenosť na núdzový batériový pohon, je to menej sci-fi, ako 100% elektrobusy PLNE sa rovnajúce dnešným autobusom.
"Vždy je jedna koľajnica nižšie a pri užšom rozchode je električka viac nahnutá, čiže tlak na nižšiu koľajnicu je väčší. Tak pri užšom rozchode vznikajú prepady rýchlejšie."
Nema na toto skor vplyv sirka prazcov, ktora je cca rovnaka pre oba rozchody (aspon v Ba)?
To je neuveriteľné čo tu predvádzaš. Kto brojí proti našemu rozchodu? Je tu niekto taký? Mimochodom, ani som nebol prvý kto spomenul rozchod koľajníc...
Tvoja neslušná argumentácia je mimo. Vždy je jedna koľajnica nižšie a pri užšom rozchode je električka viac nahnutá, čiže tlak na nižšiu koľajnicu je väčší. Tak pri užšom rozchode vznikajú prepady rýchlejšie. Chápeš?
Od začiatku mám argument, že ak jedna električka stojí, stoja všetky. Dnes sa to v Bratislave udeje cca raz týždenne. Busy stojaci bus obídu. Toto nie je argument? Neuveriteľné, že hovoríš, že žiadny nemám....
Budúci rast ceny ropy nevieme spoľahlivo. Ja si myslím, že ropa výraznejšie rásť nebude, keďže spotreba bude skôr klesať, bude sa prechádzať na iné zdroje energie. A ropy je dosť, jej cenu na terajšej úrovni drží pripravenosť amerických producentov zvýšiť produkciu. Terajšia cena už začína byť pre nich zisková.
Ani cena ropy ani emisné kvóty však nie sú pre nás relevantné. Busy možno budú elektrobusy.
Buď trochu realista, prípadne nebuď zaslepený. Keď ľudia stratia prácu nebudú chodiť na úrad denne a nie všetci v tom istom čase....
Fakt škoda strácať čas ak stále len chcete neférovo dokazovať nutnosť električiek aj o 25 rokov. Píšte pravdu a nepodsúvajte mi, čo som nenapísal. Ja o budúcnosti koľajovej dopravy v mestách pochybujem, no vy viete naisto, že to je správne riešenie. Ste v oblakoch.
Iste, hlupáci v Curychu, Bezileji, Berne, Linci (900 mm!!!), hlupáci vo Freiburgu, Würzburgu, Augsburgu, Braunschweigu, hlupáci v Tunise, čo na 1000 mm rozchode jazdia 130, hlupáci v Japonsku, čo majú celú sieť mimo Šinkanzenov na kapskom rozchode 1067 mm. A nad tým všetkým a nad vodami sa vznáša lietadlo munww...